Prijzen nieuwe Lexus ES bekend

'Omdat de interesse groot is, hebben wij een speciaal online reserveringssysteem ontwikkeld' zou het echt?
Ik vind 'm van de buitenkant nou niet echt mooi. Wordt teveel eenheidsworst, te gladjes (snap ik voor een EV maar toch).
Vind het uitlopende model zeker mooier.
Ach, ik moet er maar aan wennen :rolleyes:

Als ik bij de ES 300h Executive kijk dan staat er bij de uitrusting 't.o.v. de 350h' maar die wordt hier, volgens de site, niet geleverd. Een 350E bestaat wel.
Lexus ES hybrid 2026.jpg

Ik vind die grote laptop schermen echt een afknapper. Je ziet ze bij heel veel auto’s. Het hele design van het dashboard is verprutst.
Sowieso die schermen ala bmw, mercedes gatver….
Dat ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd. ;)

Laatst bewerkt:
Ik vind die grote laptop schermen echt een afknapper. Je ziet ze bij heel veel auto’s. Het hele design van het dashboard is verprutst.
Sowieso die schermen ala bmw, mercedes gatver….
Dat ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd. ;)
Maarre, wat vind je dan van jouw scherm in de NX? Die is ook best groot toch? Was voor mij juist een soort van wow factor toen ik voor het eerst in een NX stapte.

Ik vind dat het scherm in de NX netjes is geïntegreerd in het geheel. Niet zomaar een scherm dat er zo maar opgeplepst is.
Maar idd dit is wel de grens.

Ik ben benieuwd hoe het ding er in werkelijkheid uit ziet. Tot nu toe ben ik niet enthousiast. De lengte is fors toegenomen en dat zal met voorwielaandrijving een grotere draaicirkel opleveren. Het interieur is ook een kwestie van wennen waarschijnlijk - de sfeerverlichting binnen doet denken aan het interier van een stripclub....Het is eigenlijk geen echt alternatief voor de LS, de GS en de huidige ES. Het enige dat in mijn ogen positief is, is de basisprijs - duidelijk lager dan de GS en LS van de laatste generatie. Je krijgt dus waarschijnlijk, afgezien van de afmetingen en het gewicht, ook minder. Misschien valt mee - een auto beoordelen enkel op een paar gladde foto's is natuurlijk maar beoerkt mogelijk. Toch doet het allemaal wat Chinees aan - hoe groter de bak, hoe meer het ego van de bestuurder wordt gestreeld.....