Prijzige klein onderhoud

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Vermakke

Hoort erbij
1 mrt 2023
31
9
8
Gisteren een klein onderhoud laten uitvoeren bij mijn Lexus dailer. Een uurtje gewacht en kreeg ik mijn factuur in handen met een bedrag van 616,80€. Dat is dus een verhoging van 50% tegen verleden jaar. Kan dat zomaar of is dat een normaal bedrag voor Lexus?
 

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
22
5
3
Gisteren een klein onderhoud laten uitvoeren bij mijn Lexus dailer. Een uurtje gewacht en kreeg ik mijn factuur in handen met een bedrag van 616,80€. Dat is dus een verhoging van 50% tegen verleden jaar. Kan dat zomaar of is dat een normaal bedrag voor Lexus?
betaal nog niet de helft voor een klein onderhoud (30000km) is 300€ ..
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
89
57
18
Vandaag klein onderhoud gehad, inclusief hybride check.
450,- kostte dat.

Vind het eigenlijk veel te veel.
Maar ja, de garantie hangt ervan af.
Zodra die over is, stap ik ook over naar een ander bedrijf.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
752
699
93
Vandaag klein onderhoud gehad, inclusief hybride check.
450,- kostte dat.

Vind het eigenlijk veel te veel.
Maar ja, de garantie hangt ervan af.
Zodra die over is, stap ik ook over naar een ander bedrijf.
Het is best een fors bedrag. Zo lang echter niet duidelijk is wat er allemaal gedaan/gecontroleerd is en wat voor de afzonderlijke handelingen in rekening is gebracht, is de kwalificatie "veel te veel" mogelijk toch wel iets voorbarig.

Een van de meest ergerlijke posten is vaak het uurloon dat wordt gerekend. Dat uurloon is uiteraard niet het bedrag dat de monteur ontvangt. Een groot deel van het "uurloon" is ook de pensioen- en verzekeringspremie die door de werkgever wordt afgedragen en de kosten van het pand. Het is dus niet zo dat de monteur slapend rijk wordt - een groot deel van het uurbedrag wordt besteed aan andere kosten die de werkgever nu eenmaal niet volledig kan voorkomen. Kosten van pand, apparatuur, milieuheffingen etc. zitten er allemaal in. Bij een klein bedrijf in een oud pand zullen die kosten lager kunnen liggen, ook kan mogelijk de eigenaar genoegen nemen met een geringere vergoeding. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk zal een bedrijf meer in rekening moeten brengen dan de kosten, wil het blijven bestaan.
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
166
134
43
Het is best een fors bedrag. Zo lang echter niet duidelijk is wat er allemaal gedaan/gecontroleerd is en wat voor de afzonderlijke handelingen in rekening is gebracht, is de kwalificatie "veel te veel" mogelijk toch wel iets voorbarig.

Een van de meest ergerlijke posten is vaak het uurloon dat wordt gerekend. Dat uurloon is uiteraard niet het bedrag dat de monteur ontvangt. Een groot deel van het "uurloon" is ook de pensioen- en verzekeringspremie die door de werkgever wordt afgedragen en de kosten van het pand. Het is dus niet zo dat de monteur slapend rijk wordt - een groot deel van het uurbedrag wordt besteed aan andere kosten die de werkgever nu eenmaal niet volledig kan voorkomen. Kosten van pand, apparatuur, milieuheffingen etc. zitten er allemaal in. Bij een klein bedrijf in een oud pand zullen die kosten lager kunnen liggen, ook kan mogelijk de eigenaar genoegen nemen met een geringere vergoeding. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk zal een bedrijf meer in rekening moeten brengen dan de kosten, wil het blijven bestaan.
Ik ben het zeker met je eens maar het kan ook overdreven worden. Een bekende van mij heeft een IS-F waar de subwoofer van defect is...Lexus Groningen € 1500,- ??? Ik snap best dat iets geld kost maar dit is overtrokken, vind ik ondanks dat je een pand hebt etc. De speaker zelf kost een kleine $500, wat BTW en de rest van de shit erbij en dan heb ik het voor een kleine € 625 in huis en dan moet het er nog in. Hier vind ik dat de verhoudingen wat zoek zijn.Ik heb over 6 weken een kleine beurt voor mijn IS-F in Rotterdam ( € 408 , 195000 beurt) dus dat vind ik wel gaan , laatst had ik een 180000 extra grote beurt waarbij wat extra punten worden aangepakt en dat kostte ruim € 850 wat ik ook prima vindt.
 
Laatst bewerkt:

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
89
57
18
Het is best een fors bedrag. Zo lang echter niet duidelijk is wat er allemaal gedaan/gecontroleerd is en wat voor de afzonderlijke handelingen in rekening is gebracht, is de kwalificatie "veel te veel" mogelijk toch wel iets voorbarig.

Een van de meest ergerlijke posten is vaak het uurloon dat wordt gerekend. Dat uurloon is uiteraard niet het bedrag dat de monteur ontvangt. Een groot deel van het "uurloon" is ook de pensioen- en verzekeringspremie die door de werkgever wordt afgedragen en de kosten van het pand. Het is dus niet zo dat de monteur slapend rijk wordt - een groot deel van het uurbedrag wordt besteed aan andere kosten die de werkgever nu eenmaal niet volledig kan voorkomen. Kosten van pand, apparatuur, milieuheffingen etc. zitten er allemaal in. Bij een klein bedrijf in een oud pand zullen die kosten lager kunnen liggen, ook kan mogelijk de eigenaar genoegen nemen met een geringere vergoeding. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk zal een bedrijf meer in rekening moeten brengen dan de kosten, wil het blijven bestaan.
Kleine beurt. Olie, filters en ruitenwisservloeistof. Plus hybride check en wat andere checks (lijstje noemt van alles, kleine checks).
Dus laten we zeggen 370,- excl BTW, minus 100,- materiaal en 1,5 uur werk?
Dan kom ik op 180,- per uur aan uurloon.
Zal te nuanceren zijn, maar fors is het wel.
Heb overigens geen klachten over de kwaliteit en de service hoor, de titel van dit topic gaat enkel over de prijs.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
390
260
63
Een bekende van mij heeft een IS-F waar de subwoofer van defect is...Lexus Groningen € 1500,- ??? Ik snap best dat iets geld kost maar dit is overtrokken, vind ik ondanks dat je een pand hebt etc. De speaker zelf kost een kleine $500, wat BTW en de rest van de shit erbij en dan heb ik het voor een kleine € 625 in huis en dan moet het er nog in.
Lexus Groningen kan niet bij een Ebay of online leverancier gaan 'shoppen' en weken wachten. Tuurlijk is dat zelfs met inklaringskosten en invoerrechten goedkoper. Maar zo werkt het bestellen door een dealer niet. Die subwoofer kost €1129,- in Nederland zelf.

Kleine beurt. Olie, filters en ruitenwisservloeistof. Plus hybride check en wat andere checks (lijstje noemt van alles, kleine checks).
Dus laten we zeggen 370,- excl BTW, minus 100,- materiaal en 1,5 uur werk?
Dan kom ik op 180,- per uur aan uurloon.
Zal te nuanceren zijn, maar fors is het wel.
Heb overigens geen klachten over de kwaliteit en de service hoor, de titel van dit topic gaat enkel over de prijs.
Vergeet niet dat de hybrid check al 1/4 van het hele factuurbedrag bepaald en eigenlijk is dat ook meerwerk. Dus kun je eigenlijk niet meerekenen in wat een beurt kost.
Van die €352.- is: €100,- olie, €15,- oliefilter en plaatst men een interieurfilter van €33,-. Ze moeten uit wat overblijft de leenauto en brandstof (tot 100km), eventuele chauffeur, monteur, serviceadviseur en de rest van de lasten betalen. Ik wil niet zeggen dat de dealer zielig is of er echt geen rooie cent aan overhoudt, maar zoals ik hier elders laatst al beschreef; het is ook weer geen ''veel te veel'' vetpot.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Higgie

Lexy

Actief
17 mrt 2023
185
104
43
Ik heb in september mijn tweede jaarbeurt. Tenminste de NX dan. Ik wil dan ook dat ze een ctek stekkertje in de motorruimte knutselen. Ben dan toch benieuwd wat ze daar voor gaan rekenen.
Mijn eerste jaarbeurt viel qua prijs erg mee (460 €] als ik het vergelijk met de kosten die ik bij citroën voor mijn c4 picasso kwijt was. Ik weet niet exact meer, maar ik schrok niet van die 460€. Bij Citroën was het wel lager, maar ja het is dan ook geen premium merk.;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Vermakke

Dirk_S

Hoort erbij
12 apr 2024
25
36
13
Gisteren bij de Lexus dealer een trekhaak laten monteren. Kreeg een NX F-sport mee als leen auto.
Geen kosten voor de leen auto op de rekening. Vond ik wel netjes.