Probleem met mijn linker buitenspiegel

peter_hendrix

Hoort erbij
14 mei 2011
30
0
0
Hoi, mijn linkerbuitenspiegel laat zich in horizontale richting niet meer verstellen. Bij Lexus Zwolle zeggen ze dat het motortje kapot is en dat de spiegel vervangen moet worden... best een dure grap.
Nu vraag ik me af hoe ik er achter kan komen of het motortje inderdaad kapot is en het niet bijvoorbeeld een los contactje is in de spiegel.
Misschien is het zelfs wel mogelijk om enkel het motortje te vervangen.

Overigens: de aansturing lijkt wel te werken, als je goed luistert hoor je het klikken.
Kan iemand mij wen beetje verder helpen?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vaak heeft het zin om de spiegel een paar keer met de hand naar iedere hoek toe te duwen. Het wil nog wel eens helpen :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Als je het hoort klikken en ik ga er vanuit dat je dan het motortje in de spiegel bedoeld zal het geen los contact zijn maar eerder een vastgelopen motor,
als je geluk heb kan je hem los duwen zoals Hube omschrijft en anders blijft er niets anders dan vervangen over, of je enkel de motor kan vervangen weet ik niet, je zou zeggen dat dat een optie zou moeten kunnen zijn want de "spiegel" bestaat uit losse onderdelen
 

peter_hendrix

Hoort erbij
14 mei 2011
30
0
0
Dank voor de snelle reacties. De auto is nu even weg... als ie terug komt ga ik even frommelen.
Overigens ben ik stiekum op zoek naar een nieuwere versie, maar ik kan er geen enkele vinden die zo mooi en compleet is als de mijne :)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Aan de historie zo te zien zal het niet liggen ; Enschede moet hem van haver tot gort kennen. Als je het aan je vrouw kan verkopen, buitenspiegel stuk dus ik koop maar een is-f, zeg ik doen!
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Is het niet mogelijk om de motor van de linkerkant te verwisselen met de rechterkant, als hij dan rechts hapert dan weet je dat het aan de motor ligt. lijkt mij straf om 2 verschillende motors te ontwerpen in spiegelbeeld.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Spiegel kan je er voorzichtig uittrekken door de hand erachter te plaatsen. Deze "popt" er dan uit. Doe dit wel heel erg voorzichtig.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja dat... ik zag net op ebay inwendige onderdelen van de speigels.. misschien kun je kijken.. heb je een idee hoe het in elkaar zit...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Spiegel inderdaad vanuit onderkant naar je toetrekken ( spiegel zijde wijst naar boven) hierna kan je de onderkant voorzichtig lostrekken.