Problem solved

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Even een edit. Ik heb dit uitgepraat met de dealer. Ze hadden wel een vervangende auto kunnen regelen, maar kennelijk had ik aangegeven dat ik zou wachten op de auto. Dat kan ik me iig niet herinneren, mar voor de anderen: geef bij het maken van je afspraak aan dat je vervangend vervoer wilt.

Mocht het inderdaad waar zijn dat ik dit had aangegevendan is 1 dag van tevoren vervangend vervoer aanvragen wel erg krap :p

So anyway, bij 30K beurt maar van tevoren aangeven.
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Me schoonmoeder heeft een splinternieuwe Seat Ibiza bij Martin schilder gekocht.. Ze komt aan voor een onderhoudsbeurt, vraagt om een leenauto..Zegt die man kijk daar is een bushalte. :neutral:
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Schandalig dit, in beide gevallen! Red Carpet treatment richting de stoel die voor het bureau staat waar het koopcontract ligt om je handtekening te zetten. Wat een gezelligheid en vriendelijkheid, the sky is the limit! Daarna ben je gewoon een lastige klant, die moeilijk doet en zeurt. It's all about the money, not about people!
Kan me hier heel druk om maken...
:evil2:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

okayyyy... dat is wel raar... bij mij mocht ik gelijk de leasemij bellen en dit doorgeven, wordt een vervangende auto voor je geregeld... ik zou zeggen... bel de leasemij maar voor de vervangende auto...

RCT ken ik niet want ik heb nog nooit een Lexus gehad, en ook ik dacht altijd dat het vanaf dag 1 was... stel dat je 20.000 per jaar rijdt, dan mag je pas over 3 jaar van de RCT gebruik maken... :roll:

Heb je trouwens ook bij andere dealers geprobeerd?
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Door Lexus Rotterdam is mij verteld dat RCT niet geldt voor de kleine beurt (dat duurt ongeveer een uurtje en kan je dus op wachten), maar wel voor de grote beurt.

En zover ik weet is het altijd een of-of situatie, dus de eerste kleine beurt na X km of 1 jaar en de daarop volgende grote beurt na 2X km of 1 jaar na kleine beurt. Dus als je veel km maakt ben je eerder aan je grote beurt toe. Ik rij zelf ongeveer 18.000 km per jaar, dus kom gemiddeld 1x per jaar bij de dealer.

Dit zal bij Lexus toch niet veel anders zijn? En bij de meeste auto's tegenwoordig geeft de boordcomputer aan wat er dient te gebeuren (dat was iig bij mijn vorige auto's en huidige auto ook)...

Ben benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.

Edit: Heb even op de site van Lexus een en ander opgezocht --> LINK
LEXUS
RED CARPET TREATMENT

Lexus Red Carpet Treatment doet zijn naam eer aan. Of u nu een nieuwe Lexus rijdt of een Lexus occasion, eigenaar bent of leaserijder, zolang u uw Lexus bij een offici?le Lexus dealer in onderhoud geeft, kunt u rekenen op de volgende privileges:

HAAL- EN BRENGSERVICE
Overvolle agenda? Geen probleem! Uw dealer haalt uw Lexus gewoon bij u op.
? Thuis of in elke andere plaats in Nederland.
? U betaalt alleen de brandstof.
Deze service geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen en geldt niet bij glas- en plaatwerkreparaties.

VERVANGEND VERVOER
Tijdens een reparatie of onderhoudsbeurt krijgt u gratis een vervangende Lexus die nooit ouder is dan drie jaar.
? De eerste honderd kilometer zijn kosteloos
? U betaalt alleen de brandstof
? Daarna betaalt u een kilometervergoeding, afhankelijk van het type Lexus.
Deze service geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen en geldt niet bij glas- en plaatwerkreparaties.

UW VASTE SERVICEMONTEUR
Wilt u uw ?eigen? vaste servicemonteur die uw auto door en door kent, dan kunt u dit bij uw dealer aangeven.

SCHOON VAN BINNEN, SCHOON VAN BUITEN
Na elke onderhoudsbeurt zorgt uw dealer ervoor dat zowel het interieur als het exterieur van uw auto helemaal schoon zijn.

EXCLUSIEF MAGAZINE
U ontvangt het Lexus Magazine en My Lexus. Vol boeiende verhalen over Lexus, interviews met interessante personen en lifestyle gerelateerde onderwerpen.
Als ik dit zo lees, gaat jouw dealer redelijk in de fout. Tenzij in de hardcopy voorwaarden (die je waarschijnlijk ontvangen hebt bij het ophalen van je auto) hiervan afwijken. Als dat zo is, dan is de site niet in lijn met de algemene voorwaarden. Wellicht een gevalletje Radar (Kassa niet, want die zijn naar mijn idee niet goed wijs)??
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Ik heb gelukkig wel vervangend vervoer kunnen regelen via mijn leasemaatschappij. Dus ik ben wel ietsje opgelucht. Aangezien ik dagelijks bij een klant zit, kan ik het niet maken om pas om 9 uur uit Amersfoort te vertrekken om naar Den Haag te rijden. Dat staat gewoon niet professioneel.

Ze gaan het in Japan i.i.g. wel horen hoe ik over betere service heb gehoord bij Dacia.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

"Deze service geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen"

Misschien door de dealer wat ongelukkig geformuleerd, maar de eerste beurt is een kleine onderhoudsbeurt en duurt waarschijnlijk minder dan anderhalf uur is. En dan klopt het dus.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

inderdaad.. maar de dealer had het ook over 60.000 km... als die had gezegd dat het niet zo lang zou duren en dat je erop kon wachten dan had het geen pijn gedaan denk ik... had Maistah wel een paar uren in moeten leveren...
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Maar dan nog vind ik dat ze in dit geval iets in de richting van coulance moeten regelen.
Splinternieuwe RX400h gaat voor de 1e beurt, precies hetzelfde verhaal.
OK, als je de voorwaarden leest, inderdaad geen recht op RCT.

Maar zelfs bij Mini (de BMW dealer zit in Enschede naast de Lex dealer) waar ik dus een
2e handse had gekocht, kreeg ik bij services hoe klein ook, gewoon een nieuwe 3 serie of Mini mee.
Sterker nog. Zelfs de verbruikte benzine heb ik nooit een rekening voor gekregen...

Tjah, RCT wordt heel erg vermarkt, maar bij de meeste gerenommeerde merken is dit min of meer
standaard ofzo?
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Dat van die 60.000km: ik zou eerst nog maar 's de RCT-voorwaarden, die je op papier hebt ontvangen, neem ik aan, doornemen.
Als daar niets over vermeld staat dan bij de importeur navragen hoe het kan dat Lexus Amersfoort van de voorwaarden af kan wijken.

Ik begrijp niet goed wat je wilt bereiken met een brief naar Japan.
Is RCT niet alleen in NL? En dus heeft Japan daar niets mee van doen?

Tja, de kosten van gratis services moeten toch rechtsom of linksom betaald worden.
Misschien dat de ondershoudsbeurten duurder zijn dan bij Lexus?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Ik denk dat je beter even na kan vragen bij de dealer, want een boze brief helpt denk ik niet..

zelf denk ik dat ze nu strenger zijn met de regels en voorwaarde van rct, want er zijn zoveel nieuwe klanten bij gekomen dat er veel meer bij komt kijken.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Ik denk ook dat Lexus met het RCT zich zelf in de voeten gaat schieten. Toen het merk nog niet groot was en van de LS leven moest kun je ook elke klant ophalen maar nu met al die CT's op de weg heb je wel een hele hoop chauffeurs nodig om iedereen te halen en te brengen. Maar als het er zwart op wit staat moet je er ook aan voldoen vindt ik. Maar nogmaals de CT verkoopt goed enkel door de subsidies van onze lieve overheid want ik moest nog zien als deze maatregelen er niet waren was de 1000 CT's of meer nooit en never gehaald. Maar de service moet je wel leveren alleen wordt dat moeilijk met die paar dealers in Nederland. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Ze hebben alleen een auto voor je als de reperatie of onderhoud wat langer duurt, dus in dat opzichte hebben ze gelijk over een kleine beurt. Deze is zo snel te doen dat je er letterlijk op kunt wachten met een bakje koffie.
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Coordinator zei:
Maar nogmaals de CT verkoopt goed enkel door de subsidies van onze lieve overheid want ik moest nog zien als deze maatregelen er niet waren was de 1000 CT's of meer nooit en never gehaald.

Enkel door de subsidies een succes? Dan doe je de CT tekort IMHO. Hoe kun je het grote succes van de CT in landen waar de desbetreffende overheden niet dezelfde fiscale spelregels toepassen dan verklaren? In mijn geval ga ik er zelfs financieel op achteruit ten opzichte van mijn huidige auto door de CT te leasen. Er zijn meerdere variabelen die een rol spelen in een keuzeproces...
;)

Overigens, het is geen subsidie! Het niet betalen van BPM of wegenbelasting is geen subsidie. Een lagere bijtelling voor zakelijke rijders is ook geen subsidie. Dit zijn allen fiscale voordelen, niet meer en niet minder.

EDIT: Ik was de on topic vergeten, of werkt dat niet zo...
;)

Als RTC als USP ingezet wordt, dan mag je toch ook verwachten dat die service geleverd wordt. Dat Lexus het grote succes van de CT onderschat heeft mag nooit ten koste gaan van de klant. Staat Lexus nu achter zijn formule of achter zijn marge? Dat er geld verdient moet worden is logisch, maar niet alles hoeft te wijken voor de cijfers. Iets met keuzes maken...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Coordinator zei:
Maar nogmaals de CT verkoopt goed enkel door de subsidies van onze lieve overheid want ik moest nog zien als deze maatregelen er niet waren was de 1000 CT's of meer nooit en never gehaald.

Het lijkt me voor de hier gevoerde discussie compleet irrelevant waarom de CT in grote getalen op de weg terecht komt.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Subsidie of fiscaal voordeel het is maar net hoe je het beestje noemen wilt. Maar nu even serieus: men neme een Prius als je gewoon kijkt naar de auto op zich zonder alle voordelen moet je wel erg overtuigd zijn van de voordelen om zo'n auto te kopen. Zakelijk zie ik die dingen toch met 140 plus op de linkerbaan voorbij knallen en dat is dan niet om het milieu te sparen maar enkel alleen voor de bijtelling. Alle Aygo's worden alleen gekocht omdat het goedkoper dan de trein is en geen belasting betaald hoeft te worden. Zo werkt het gewoon in Nederland, de hele handel is al een beetje verziekt door de maatregelen van de overheid. Een auto van 95 gram uitstoot is belastingvrij en een van 96 gram betaald de volle meter. Zeg nu zelf dat klopt toch voor geen meter? In Duitsland gaat het met stappen en zit er een gradatie in. Zou eerlijker zijn. Dan over de CT, ik heb uitvoerige proefritten gemaakt en zo toch een beeld van de auto gekregen. Ook omdat ik zakelijk niks mag leasen zou ik prive ook niet voor een CT kiezen. Met een Lexus uitrusting toch best wel prijzig, niet echt een snelle auto maar dat vindt ik persoonlijk. Toch wel klein in de kofferbak, geen aanhanger mogelijk, achter mij zitten met mijn 1.94 m een probleem. En ik ben nog niet onder de indruk van het lage verbruik. Je moet er op rijden om dit te realiseren maar dit geldt voor alle hybrides die nu op de markt zijn. Het blijft persoonlijk een auto maar je moet wel eentje kiezen die bij je past. Maar ik ben er van overtuigd dat als alle fiscale voordelen er niet waren de hybrides een stuk slechter verkochten of minder werden geleasd. En dat wordt ook door de experts onderschreven. Verder moet iedereen rijden wat hij of zij mooi vindt en kan of wil betalen. En die RCT moet Lexus wel volhouden dat is hun sterke punt maar zoals ik al zij met die hoeveelheid CT's wordt dat halen en brengen moeilijk met die enkele dealers in ons land. :D
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Wil toch even reageren. Ik heb sinds januari 2011 een 19 jaar oude LS400. Niet via een dealer gekocht (die verkopen zulke oude dames niet meer). Toch bij Lexus Zwolle tot mijn grote verbazing de volledig RCT gekregen toen ik ze vroeg de kleppen te stellen en de water temp sensor te vervangen! Kreeg een nieuwe IS250 mee zonder dat het me wat kostte (natuurlijk betaal je uiteindelijk wel door iets hoger uurloon van monteur, maar toch). Mensen waren uiterst vriendelijk alsof ik een nieuwe LS600 bij hun had gekocht. Ik heb wel eens (vaak) anders meegemaakt met lease auto's die toch ook niet echt goedkoop waren (mercedes). Dus tot zover heeft Lexus (Zwolle)me aangenaam weten te verrassen....

Nico

PS leverde de auto weer volgetankt in... ze waren oprecht verbaast.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Hoi Maistah, linksom of rechtsom, toch een vervelende situatie. Lexus neemt toch rustig de tijd met je bij de overdracht van de auto, vertellen ze dan niks over de Red Carpet Treatment, in het kader van verwachtingsmanagement? En voordat je een brief naar Japan gaat sturen, eerst even de contracten en leveringsvoorwaarden er op naslaan hoor, zowel die van Lexus als die van de lease maatschappij. Dan weet je waar je over spreekt. Staat ook zo suf als je een brief terugkrijgt (hopelijk niet in het Japans) met "u kunt dat precies nalezen op pagina X van de leveringsvoorwaarden"... ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Waarom ik een boze brief naar Japan ga sturen..

Nico Riegman zei:
Wil toch even reageren. Ik heb sinds januari 2011 een 19 jaar oude LS400. Niet via een dealer gekocht (die verkopen zulke oude dames niet meer). Toch bij Lexus Zwolle tot mijn grote verbazing de volledig RCT gekregen toen ik ze vroeg de kleppen te stellen en de water temp sensor te vervangen! Kreeg een nieuwe IS250 mee zonder dat het me wat kostte (natuurlijk betaal je uiteindelijk wel door iets hoger uurloon van monteur, maar toch). Mensen waren uiterst vriendelijk alsof ik een nieuwe LS600 bij hun had gekocht. Ik heb wel eens (vaak) anders meegemaakt met lease auto's die toch ook niet echt goedkoop waren (mercedes). Dus tot zover heeft Lexus (Zwolle)me aangenaam weten te verrassen....

Nico

PS leverde de auto weer volgetankt in... ze waren oprecht verbaast.

Zo hoort het inderdaad :)

MAar aftanken doe ik inderdaad ook, maar volgens mij ben ik ook 1 van de weinige die dat doet :p En zelf breng en haal ik de auto zelf..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.