Problemen met caraudio/telefoon/navigatiesysteem

Pierre

Nieuw hier
13 mrt 2011
7
0
0
Ik heb mijn IS300h pas enkele dagen maar heb allerlei problemen met navigatiesysteem/telefoon/audio. De laatste nieuwe software is ge?nstalleerd maar de problemen zijn niet verdwenen:
- Favorieten verdwijnen korte tijd nadat de auto is uitgeschakeld. Alleen het standaard nummer van Lexus Assist blijft staan.
- Soms word ik gebeld, het systeem 'rinkelt' en reageert visueel, maar opnemen is met de telefoontoets alsook met de 'muis' niet mogelijk.
De telefoon zelf opnemen werkt gewoon, maar dan niet via het car-audio systeem.
- Het geluidsvolume van de verkeersmeldingen kan ik aanpassen, maar bij de volgende melding is dit weer loei-hard.

Ik heb nog wat meer problemen gehad, maar die zijn eenmalig geweest.
- Plotseling valt het hele navigatiesysteem/telefoon/audio uit; scherm zwart. Na ongeveer een minuut met de muis bewegen en knopjes drukken, komt het scherm terug 'herstart' en werkt weer.
- Op enig moment wordt de geluidsinstallatie loei-hard (schrik me rot) en reageert niet meer. Pas na uitzetten van de auto en opnieuw starten werkt alles weer.
- Telefoonverbindingen vielen weg en uitbellen lukte niet meer.

De auto is inmiddels in de garage geweest, spanningsloos gemaakt en opnieuw geconfigureerd (?) We hoopten dat alles zou werken, maar helaas, dat is nog niet het geval.

Iemand met dezelfde ervaringen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Afgezien van de mogelijke ervaringen hierin, sowieso terug naar de dealer ermee... Dit lijkt meer een hardwareprobleem, slecht contact ergens, etc.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Pierre naar wat ik steeds van de dealer begrijp word er druk gewerkt aan wederom een grote software update welke bij release in alle afgeleverde autos geinstalleerd gaat worden. De problemem die jij hier noemt komen inderdaad regelmatig voor en je bent dus zker niet de enige. Ik moet wel zeggen dat na mijn eerste software update de problemen bij mij nagenoeg vniet meer voorkomen maar 100% stabiel is het nog niet. Weet je wel zeker dat je de laatse beschikbare software update hebt in de wagen? Naar ik weet ( als ik het goed heb) moet dat het volgende versie nummer zijn ==>. VC3101A (c) Dit is de laatste update welke ze bij mij geinstalleerd hebben en dit was gedurende de 2e week van Februari dit jaar.
 

MagicMau

Nieuw hier
19 apr 2014
2
1
0
Dat kan je doen door in het instellingenmenu de optie Algemeen te kiezen. Als je door dat menu naar beneden bladert zie je de optie Software Update. Daar staat ook het versienummer. Overigens is versie D de meest recente. Deze installeer jezelf door de update te downloaden via http://my.lexus.eu. Kopen in de e-store (is gratis), vervolgens kan je hem van een heel ander scherm downloaden (als ik me goed herinner via Mijn account -> overzicht transacties). Het bestand op een USB stick zetten, die in de auto prikken en dan naar Software Update gaan. Zou mooi zijn als er nog een paar updates komen want helemaal vlekkeloos werkt het allemaal nog niet. Heb al een paar keer het systeem moeten herstarten door de volumeknop 3 seconden ingedrukt te houden om het geheel weer aan de praat te krijgen.
 

Pierre

Nieuw hier
13 mrt 2011
7
0
0
De problemen zijn nog niet verdwenen; integendeel - ze zijn alleen nog maar erger geworden.
Afgelopen week heeft de dealer de auto een hele dag in de garage gehad, software opnieuw ge-update (was goed, maar voor alle zekerheid ...), enz. enz. Echter helaas zonder verbetering. Zaterdag is de auto bij de garage geweest om allerlei codes uit te lezen en vandaag (maandag, 1ste paasdag) is de auto omgeruild. Morgen wordt gekeken wat ze ermee gaan doen - waarschijnlijk (in overleg met importeur) verwisselen van de hele unit. Dus vandaag en morgen mag ik met een leenauto (ook IS300h maar dan grijs) rijden. En dan hopen dat de auto woensdag 'als nieuw' terugkeert.
Overigens niets dan lof over de garage; hun inspanningen zijn maximaal en hun service blijft prima (Lexus Mengelers in Sittard).
 

Pierre

Nieuw hier
13 mrt 2011
7
0
0
Ben inderdaad meteen naar de garage terug gegaan. Ze hebben al vanalles gedaan, maar vooralsnog zonder succes.
Morgen (dinsdag) kijken ze verder; waarschijnlijk wordt de unit geheel vervangen.
 

Pierre

Nieuw hier
13 mrt 2011
7
0
0
We zijn nu ruim een week verder en hebben niet stil gestaan:
De gehele unit (die blijkt overigens 10.400 euro te kosten) is door de garage vervangen. De nieuwe unit functioneert prima hetgeen wil zeggen dat alle problemen verholpen zijn, maar de favorieten na een tijdje nog steeds verdwenen zijn wanneer de auto wordt herstart. Wel hebben we inmiddels vastgesteld dat het probleem NIET optreedt wanneer automatisch synchroniseren tussen telefoon en auto wordt uitgeschakeld. De favorieten blijven dan gewoon bewaard. Blijkbaar gaat er dus iets mis op het moment dat opnieuw wordt gesynchroniseerd.
Voor mij is dit voorlopig een acceptabele work around; mijn vorige auto (Lexus CT200h uit 2011) had niet eens de optie om elke keer opnieuw te synchroniseren; dat was toen een handmatige handeling. Ik zou het natuurlijk fijn vinden wanneer Lexus de gehele functionaliteit werkend zou krijgen met een software-update, maar voorlopig ben ik heel tevreden met mijn nieuwe auto.
 

Buulke

Nieuw hier
24 dec 2013
14
2
0
Hi Pierre, Bedankt voor de tip om niet automatisch te synchroniseren. Trouwens, volgens mij heb jij een copy van mijn IS300h, 1st edition, wit, moon roof en parkeersensoren en ook nog in Sittard šŸ˜€
 
  • Leuk
Waarderingen: Pierre