problemen met universele radio aansluiten

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Heren,

Ik ben ontzetten aan het stoeien om de originele stekkers van de radio weer terug naar origineel te krijgen, er namelijk best wat aan geknoeid.

Maar ik kom er niet uit wat ik met de antenne kabel moet doen. Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een adapter kabel maar die vind ik niet!!

Nu is mijn vraag, is de kabel die ik zie wel de originele antenne kabel??

Ik heb namelijk een 3-aderige kabel met 1 stekker en 2 soort van mini-antenne aansluitingen.

Ik zet zsm een foto online
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Er is wel een verloopstekker dat is deze:

http://www.tomacarparts.nl/aansluitkabe ... ta-86.html

Deze dien je iets te modificeren om de aansluitingen op de juiste plek te krijgen.
Daarnaast heeft deze aansluitingen voor preamp aansluiten op de versterker.
Uit ervaring weet ik dat de draadposities niet kloppen maar met wat aanpassen is ie bruikbaar.

Daarnaast is er nog een stekker van mitsubishi die eveneens dezelfde vorm en 20 posities heeft.
Die dien je ook zelfmte modificeren maar het maakt er wel een contra stekker van zodat je daarop je iso stekkers kunt maken.
Welke stekker van mitsubishi het precies is weet ik niet maar ook die vind je op de site van tomacarparts.

Groeten,
Patrick
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Kijk dat is een veel mooiere oplossing dan alles aan elkaar bakken, vind ik.

Even een opsomming, kijken of ik het goed begrijp.

Als ik bovenstaande stekker gebruik, moet ik even alle posities controleren en een iso stekkerhuis er aan monteren. Vervolgens prik ik de rca aansluitingen in de rca outputs van de radio.



Heb overigens het schema van de radio zelf nog even bekeken, de onduidelijkheden die er waren betreffende de iso verloopstekker die op de versterker stekker aangesloten moeten worden, zijn nu duidelijk.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Ja inderdaad das de bedoeling.
Enige wat je dan nog wel moet doen is een diodebrug maken voor de doorlussing van de canbus...
Als alles goed is moet dit werken!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Duidelijk. Toch nog een lichtpuntje in al het geknoei. Ik laat het ff rusten want kan eigenlijk toch pas verder als ik de dubbel din heb ivm de rca uitgangen. Hoop zsm maar die kerel waar ik de auto kocht wilde niet ver genoeg zakken dus het geld is op :p

Bedankt man
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Ik ben EINDELIJK bezig met het bestellen van een radio. Ik heb zojuist al een nieuw inbouwframe opgehaald en de kabel die patriekske liet zien.

Nu zit ik even naar dat kabeltje te kijken, daar zit ook een draad bij in voor de plus van de antenne versterker. De zelfde positie op de stekker in de auto daarvan is ook bezet. Kan ik er nu 100% van uit gaan dat er af fabriek een antenne versterker op zit?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Heb ff snel in het schema gekeken voor je en in elke IS 200-300 zit een antenne versterker gebouwd.
Wel zitten ze bij sommige versies op een andere plaats in de stekker.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Okee, dan sluit ik die draad aan op de nieuwe radio. Ik moet nog heel even geduld hebben, verwacht me radio begin volgende week :)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Ik heb na lang wachten eindelijk de radio binnen.

Na aansluiten kwam er geen geluid uit, ik vermoed dat de versterker niet aan gaat.

Nu ben ik alles weer even aan het terug lezen hier en ik ben bezig om een diode brug te maken voor de can draden.

Alleen positie 3 op de kleine stekker op de versterker is niet bezet. Vind ik ook niet terug op het schema die je gepost had. Als ik het schema lees krijg ik de indruk dat ie gewoon contact geschakeld is (los van het verhaal over die diode brug)
 

harry 03

Nieuw hier
27 dec 2013
1
0
0
Vandaag radio vervangen in een is200 wat heb je nodig om een lexus radio te vervangen voor een universele radio.
Deze onderdelen heb je nodig.
2 din inbouwframe.
Radiokoppelstuk voor Toyota landcruiser J120.
Radioverlengkabel [ 1 meter ]
Radio demonteren versterker op zoeken [ zit achter dashbordkast ]
koppelstuk aansluiten op de versterker verlengkabel op koppelsuk op de verlengkabel kan men de radio aansluiten.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Ja klopt maar dan gaat ie wel buiten de versterker om! Vind ik zelf toch zonde van het geluid.
Verder inderdaad een goedkope oplossing die zeker werkt.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Als er een versterker in zit, bestel een interface! Nu ik het aan de gang heb bij mij kan ik niks anders zeggen. In combinatie met de subwoofer die ik er in heb gezet....damn wat klinkt dat goed!

Ik loop nu alleen nog steeds te kutten met de radio ontvangst. Als ik tijd en zin heb ga ik binnenkort even de hemel bekleding los halen en de spanning meten van de antenne versterker plus, controleren of dat in orde is en ik hoop eerlijk gezegd dat dat dus niet in orde is want dat word waarschijnlijk een easy fix.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Kevin, you're damn right!
Dat is de enige manier van juist aansluiten!
Echter blijft het jammer dat bij jou de radio ontvangst nog steeds bagger is.
Komt ook wel weer goed.

Groeten,
Patrick