procell stelt zich voor

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
Hallo

Ik ben Mark, 26 jaar en kom uit noord-limburg.

Mn 1e auto was een golf MkII 1,6 4 bak, niet veel aan gedaan, zonde van het geld.
Mn 2e auto was een nissan sunny gti,
Hier onder andere een turbo setup op gebouwd, met een vermogen van 220pk.
Beetje met audio gespeeld, en exterieur strakker gemaakt.

Heb op het moment een opel astra F als pekelauto, en een bmw 325i e30 sedan voor de beter tijden.
De bmw staat in de winter dus gestald.

Nu gaat de opel plaats maken, en wilde eerst een bmw e46 als opvolger.
Per toeval een is200 bekeken en verder wat huiswerk gedaan.
De doorslag is het ontwerp en uiteraard achterwiel aandrijving.

Ben nu opzoek naar een zwarte is200 sport uitvoering, liefst zo stock mogelijk en met trekhaak.
Sleep regelmatig een karretje mee om mijn andere hobby te beoefenen; motorcross.

Daarnaast heb ik een redelijke detail collectie incl. polijstmachine en benodigdheden om mijn auto's (en zo af en toe van bekende) in goede conditie te houden.
o.a. ook actief op http://forum.carclean.nl

Ga in ieder geval kijken naar deze:
http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=vjkyeawpmerp
Apk is verlopen vanaf 11-02-11 dus dan staat hij al een tijdje te koop.
Als iemand over bovenstaande auto info heeft dan graag.

Morgen ga ik voor het gevoel kijken naar deze:
http://www.autotrader.nl/auto/lexus.../detail/?zoekopdracht=lexus-is|prijs-tot-8000
Omdat hij in de buurt staat en dan heb ik wat vergelijking materiaal.

Plannen heb ik niet heel veel, voornamelijk diy mods.

Groeten Mark
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Mark,

Welkom op het forum. Goede keuze om voor de IS200 te gaan. Ik heb er jaren met veel plezier in gereden.

De auto (want je hebt tweemaal dezelfde link geplaatst) ken ik niet.
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
heb de 2e link aangepast, kom net terug van de dealer.
helaas was de auto er nog niet, komt de 30ste binnen.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
procell zei:
Ga in ieder geval kijken naar deze:
http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=vjkyeawpmerp
Apk is verlopen vanaf 11-02-11 dus dan staat hij al een tijdje te koop.
Als iemand over bovenstaande auto info heeft dan graag.

Hoy,

Een paar weken geleden heb ik bij deze Lexus gekeken en een proefritje gemaakt, we waren op zoek naar een Lexus voor mn ouders. Motorisch is de auto voorzover we konden beoordelen dik in orde. Wat exterieur betreft:
- Bovenaan de voorruit en bij de wielkast (ik dacht de rechtsvoor) is de lak bijgewerkt. De lak is er vrij dik opgedaan waardoor de behandelde plek een golverig effect heeft.
- De koplamp die op de foto staat is zeer helder en is waarschijnlijk vervangen aangezien de andere koplamp (niet op de foto te zien) heel dof en wazig is.

De koop is toen niet doorgegaan omdat de verkoper te weinig voor de oude auto wou geven.

Succes met het zoeken!

Mvg. Harry
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
s1009550 zei:
Hoy,

Een paar weken geleden heb ik bij deze Lexus gekeken en een proefritje gemaakt, we waren op zoek naar een Lexus voor mn ouders. Motorisch is de auto voorzover we konden beoordelen dik in orde. Wat exterieur betreft:
- Bovenaan de voorruit en bij de wielkast (ik dacht de rechtsvoor) is de lak bijgewerkt. De lak is er vrij dik opgedaan waardoor de behandelde plek een golverig effect heeft.
- De koplamp die op de foto staat is zeer helder en is waarschijnlijk vervangen aangezien de andere koplamp (niet op de foto te zien) heel dof en wazig is.

De koop is toen niet doorgegaan omdat de verkoper te weinig voor de oude auto wou geven.

Succes met het zoeken!

Mvg. Harry

op zich geen overkomelijke zaken, bij iedere gebruikte auto is er wel wat lakschade of dergelijke.
Meestal worden krassen en steenslag vol gesmeerd met lak om het dan zo te laten.
Als dit netjes gebeurd en niet te veel lak wordt aangebracht kun je daarna met wetsanden en polijsten veel bereiken.

Het zelfde geldt voor de koplamp, deze wetsanden polijsten en voorzien van blanke lak.

Ga er gewoon eens kijken wat ik ervan vindt.

bedankt voor de info.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom op het forum!

inderdaad een mooie keuze :rulez: ik heb er nog steeds veel plezier mee!
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
hieronder het lijstje wat ik heb samengesteld om zelf zo volledig mogelijk te keuren:
(info van diverse fora) bij onjuistheid graag reactie dan wel verbetering.

Gehele conditie:
- Signalen van reparaties schades.
- Extra aandacht voor overduidelijke signalen, zoals overmatige slijtage op stuurwiel, gaspedaal en stoelen.

Motorruimte:
- Distributieriem en waterpomp vervangen bij 150dkm of na 10jaar? Bewijs hiervan!
- Start de motor koud met de motorkap open, luister ernaar, nadat de motor warm is doe de motorkap dicht, je zou de motor niet mogen horen draaien.
- Versnellingsbakken, er zitten soms slechte tussen.
- Bougies gaan 100dkm mee, daarna vervangen (Denso iridium).

Interieur:
- Gehele conditie, extra aandacht voor overduidelijke signalen, zoals overmatige slijtage op stuurwiel, gaspedaal en stoelen
- Controleer of de radio werkt, probeer alle 6 cd?s in te voeren, af te spelen en te verwijderen compleet, en weer er in te doen. Error 3 is veel voorkomend probleem als ook het niet pakken van cd?s
- Controleer of er een clip aanwezig is die de vloermat tegenhoudt, terugroep actie van lexus op dit punt.
- Controleer onder het dashboard van de bestuurders zijde op watervlekken, of vraag de eigenaar of deze problemen heeft gehad met de lampen die aanbleven en niet uit gingen of met de vergrendeling/alarm functies?

Exterieur:
- Controleer werking van de mistlampen voor.
- Controleer of de originele voorruit erin zit of een Pilkington vervanger.
Veel voorkomend probleem met lekkage rond de verwarmingskabel onderaan de ruit.
Hierdoor kan het hoofd relay doorbranden als je pech hebt.
- Controleer de RVS uitlaat.
- Werken de koplampen correct?
Of is het circuit gewijzigd, dan kost het geld omdat de computer is beschadigt.

Kofferbak:
- Controleer of het aluminium reserve wiel aanwezig is.

Velgen en onderstel:
- Stuurkogels
- Ongelijk afslijtende banden
- Wielsloten beschadigt? Sloten in doosje compleet met nummers
- Controleer remklauwen, willen nog wel eens vast gaan zitten. Remmen in een rechte lijn
- Controleer de achterste naaf hoezen

Tijdens proefrit:
- Controleer de stuurbekrachtiging door helemaal van links naar rechts te draaien een paar keer.
- Controleer of de auto trilt bij opkomen koppeling in 1ste versnelling (clutch judder)
- Controleer remklauwen, willen nog wel eens vast gaan zitten. Remmen in een rechte lijn
- Luister naar schrapend geluid van de achterremmen, binnenste lip schuurt tegen de binnenste backing plate, terugroep actie van lexus op dit punt.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
procell zei:
- Controleer of er een clip aanwezig is die de vloermat tegenhoudt, terugroep actie van lexus op dit punt.

Na 12 jaar zul je wel geen vervanging krijgen natuurlijk? Bij mij ontbreekt deze namelijk ook...
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
Metalfreak zei:
procell zei:
- Controleer of er een clip aanwezig is die de vloermat tegenhoudt, terugroep actie van lexus op dit punt.

Na 12 jaar zul je wel geen vervanging krijgen natuurlijk? Bij mij ontbreekt deze namelijk ook...

geen idee, is wel een punt m.b.t. veiligheid en voor de kosten hoeven ze het ook niet te laten
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
PRocell! succes met je zoektocht, en ik weet niet of je een diehard detailer bent, maar misschien heb je een lakdikte meter of kan je er aan 1 komen.. Deze kan je gebruiken voor eventuele schade te ontdekken :)
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
heb er zelf nog geen, maar ken wel mensen die ze hebben, werkt alleen bij metaal overigens.
magneetje werkt ook als er veel plamuur is gebruikt, en een getraind oog ziet ook veel.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien een nonferro metertje? Maar dat maaKt de zoektocht leuker :)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
procell zei:
Metalfreak zei:
procell zei:
- Controleer of er een clip aanwezig is die de vloermat tegenhoudt, terugroep actie van lexus op dit punt.

Na 12 jaar zul je wel geen vervanging krijgen natuurlijk? Bij mij ontbreekt deze namelijk ook...

geen idee, is wel een punt m.b.t. veiligheid en voor de kosten hoeven ze het ook niet te laten

Ik ga eens mailen. De vorige eigenaar had er een schroefje in gedraaid, maar dat bleef niet erg zitten...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
procell zei:
Metalfreak zei:
procell zei:
- Controleer of er een clip aanwezig is die de vloermat tegenhoudt, terugroep actie van lexus op dit punt.

Na 12 jaar zul je wel geen vervanging krijgen natuurlijk? Bij mij ontbreekt deze namelijk ook...

geen idee, is wel een punt m.b.t. veiligheid en voor de kosten hoeven ze het ook niet te laten

Beetje offtopic hier, maar ik heb het dus bij Lexus Nederland nagevraagd en ik krijg onderstaande reactie:

Ik kan u mededelen dat wij geen terugroepactie hebben open staan voor uw Lexus IS 200 uit 1999. Ook in het verleden hebben wij geen servicecampagnes gehad op de vloermat van uw Lexus. Natuurlijk willen wij u wel graag helpen bij het vastzetten van uw vloermatten. Graag wil ik u uitnodigen om contact op te nemen met uw Lexus dealer zodat u samen met uw dealer de oplossingen kunt bespreken.

Dus hier is geen terugroepactie bekend.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
in de nieuwe is is er ook geen terugroepactie toch? alleen voor de amerikaanse markt waarbij gebruik wordt gemaakt van all weather matten die hier niet eens worden gebruikt/.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo en Welkom!

Begrijp ik het goed dat je de IS als winterauto gaat gebruiken?????
 

procell

Nieuw hier
25 dec 2011
10
0
0
Alan zei:
in de nieuwe is is er ook geen terugroepactie toch? alleen voor de amerikaanse markt waarbij gebruik wordt gemaakt van all weather matten die hier niet eens worden gebruikt/.
Oke het fijne weet ik er niet van, heb op diverse sites zowel uk als us info verzameld om een zo compleet mogelijke aankoop checklist te krijgen.

Nathanael zei:
Hallo en Welkom!

Begrijp ik het goed dat je de IS als winterauto gaat gebruiken?????

Nou winterauto doet de auto geen eer aan.
In de winter komt mn bmw niet buiten, dus dan gebruik ik de IS.
Maar ga er ook woon-werk verkeer mee rijden en als ik ga crossen heb ik een auto met trekhaak nodig.

Heb trouwens weer een mooie gevonden, maar denk dat ie al verkocht is omdat de nieuwe tenaamstellings datum 03-11-2011 is.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/lexus/is/8300250
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
Als ik het zo zie, is het maar goed dat ik je voor ben geweest bij de mijne in het begin van het jaar ;)

Die van mij komt niet ver van Noord-Limburg vandaan (in de buurt van Nijmegen), heeft een (gelukkig afneembare) trekhaak, is een Sport en is zwart...