- 12 okt 2008
- 1.263
- 1.163
- 113
Afgelopen woensdag had ik de gelegenheid om de nieuwe Lexus RZ 550e F Sport proef te rijden. Reden was het proberen van Steer-By-WIre. Een week eerder heb ik in de RZ 350e gereden en de dealer bood me dit aan omdat de F Sport eenmalig in Zwolle was. Dus ik dacht dat lijkt me wel leuk. Mijn bevindingen.
Nog wat foto's.
- Het niet hebben van een rond stuur is uiterst vreemd. Het went echter vrij snel.
- De snelheidafhankelijke besturing en daarmee ook de korte slag van 150 links en 150 graden rechts is vooral bij lage snelheden oppassen. De auto reageerd heel snel op een stuurinput.
- Eenmaal op snelheid is de uitslag minder snel en wordt het rustiger. Bij rotondes wel je handen op de Yoke posities houden want anders kun je de richtingaanwijzer niet bedienen. Als je dat wel doet en aan gewend bent is het heel logisch dat alle bediening meedraait met het stuur incl. de flipper voor regeneratief remmen.
- Het zicht op het instrumentarium is fantastisch en geeft een vrij gevoel van de cockpit.
- Helaas waren de omstandigheden voor deze proefrit niet optimaal. Het regende en het was heel erg druk in Zwolle. Stond de helft van de tijd in de file op de A28.
- Heb dus het Interactive Manual Drive niet kunnen uitproberen. Maar dit ding had erg veel reserve, paar keer flink de paarden gegeven.
Nog wat foto's.

.