Project Distributie riem (en het een en ander) vervangen

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Hallo,

Mijn distributieriem is aan de beurt en ben nu een beetje op zoek naar de onderdelen hiervoor.

Ik ben al verschillende merken en prijzen tegen gekomen, maar twijfel wel over de kwaliteiten van deze onderdelen
verschillende merken zoals Kavo (distributieset ? ?247) of SKF (distributieset ? ?120)
ook in waterpompen verschilt nog wel het een en ander

Wat is jullie mening hierover, of eventueel andere merken die aanbevolen worden. En waar kan ik deze het beste kopen
Ik durf eigenlijk ook niet heel erg veel meer te rijden (distributie vervangen bij 150K of na 10 jaar: auto 13 jaar oud, met 125K km)

Groetjes.
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Ik had destijds gewoon bij de dealer distributie set gehaald en waterpomp lekker laten zitten..prijs viel best wel mee
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
bedankt voor de tip GS430!

en is het aan te raden om de waterpomp mee te vervangen? of zou dit kunnen wachten tot de volgende distributiewissel
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah ik zie het nu pas.. my bad! mag ik weten waar je deze spullen hebt gehaald? kijken of ze wat voor de Tezz hebben en hoe groot de gat in de beurs zal worden :D Mag evt ook via PB hoor...
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
De rollen heb ik lokaal besteld, in een automaterialenzaakje. De rest komt van internet af: mister-auto. Breed aanbod, en goedkope onderdelen Nadat ik besteld had kwam er een collega naar me toe dat ik daar beter niet kon bestellen, vanwege slechte leveringen en incompleet. Nu denk ik dat ik een van de gelukkige ben waarbij de levering wel zo goed als klopt, buiten het feit dat de levering slechts 3 dagen later aankwam dan voorspeld door de site. Dus tot nu ben ik nog tevreden over de geleverde delen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ohhh ok... ja, mister-auto ken ik wel.. al genoeg daar vandaan gehaald en nooit problemen mee gehad, alleen duurt levering veel te lang maar ik heb er niet echt problemen mee.. ik ga ze een mail sturen denk ik, kijken wat ze voor me kunnen betekenen wbt de waterpomp, spanrol etc...
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Na die verhalen vond ik het wel spannend worden of alles binnen zou komen. Levertijd ook idd geen probleem mee. Succes met je bestelling xD Nu op naar het inbouwen dan maar!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik heb net even snel zitten zoeken... waterpomp kost daar niet meer dan 80 euro (is ook geleverd in de MR2 SW20) dat scheelt meer als 100% van de dealerprijs... nu de rest nog even checken.. ik ga ze een mail sturen met onderdeelnummers kijken of ze wat voor me kunnen betekenen...
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Als het weer het morgen toelaat gaat het dan eindelijk gebeuren.. Alleen heb ik nog 1 vraagje, hoeveel koelvloeistof heb ik nodig voor het hele systeem?