"project" IS300 Sportcross "kinderwagen"

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Inplaats van mijn voorstel topic, zal ik er eens een projecttopic van maken.



Wie wat waar en hoezo?

Zoals mn forumnaam al verraad, ik ben Kees en kom uit het mooie Brabant. Sinds ik op 18 jarige leeftijd mn roze papiertje behaald heb, ben ik in het bezit van een rode Corolla E10 GTSi die ik nu inmiddels bijna 13 jaar bezit... (weet je gelijk hoe jong ik ben..) Deze auto rijdt ik nu nogsteeds maar heeft zo door de jaren heen wat kuurtjes ondergaan... Vanaf de 164000km tot aan de 250 k heeft er braaf een 4AFEtje in gezeten en heb ik prima van A naar B vervoerd. Vanaf de 250 heeft er gedurende ong. 100k een hele leuke 4AGE 20v blacktop ingezeten, welke is bereden met zowel de C52,C56 als de C160 6 speed met aftermarket platen sper. Hele leuke combi en heel veel plezier mee gehad.Een paar jaar terug is hier een zeldzame BEAMS redtop + S54 LSD ingekomen en ik moet zeggen dit is en blijft een geweldige combinatie voor een Corolla. RDW gekeurd als 2.0 GTSI 150 Kw gaat deze auto legaal door het leven met een Celica/MR2 hart :)

Foto-YW4MXPNJ.jpg


Daarnaast rijdt mn vriendin in een van XLI omgebouwde Starlet GT-T replica met de befaamde 4E FTE turbo motor. Deze auto is zowel van binnen als van buiten helemaal in de GT-T look verbouwd. Ook deze is met 101 KW bij de RDW op bezoek geweest.
Leuke combi voor de dagelijkse boodschappen:dux-blij_thumb-up:

Foto-R4Y7HUD8.jpg


Dan is er tussendoor nog een uitstapje geweest om een echt collectors item op te halen. Ik ben in het bezit van een van drie op NL kenteken staande Levin BZ-G met 4AGE 20v motor. RHD en 165pk
Zeer leuke en zeer strak rijdende auto. Met 50k op de klok waarvan 25 van mij is deze nog bijna nieuw!!


Foto-SLDC8FPJ.jpg


Na de laatste aanwinst werd het pas echt druk voor de deur.... Nummer 4 mocht aanschuiven aangezien ik heel graag uit mn dak wilde gaan...Een zilveren ZZW30 mocht zicht bij de collectie voegen. Na een 3 weken gelijk een zilveren hardtop en een setje lederen stoelen aangeschaft om m compleet te maken! Geweldige auto en geweldig rijgedrag!

Auto heeft 210k op de teller maar is gedurende tijd in mijn bezit voorzien van nieuw sonnenlanddak, 5k oud nieuw zzfe motorblok en facelift zesbak.......

Foto-U6LEKXFZ.jpg

Foto-LM3H8ZP7.jpg

Foto-T6CVMFC7.jpg

Foto-WNGUYC6I.jpg



En tja door een andere laatste aanwinst heb ik wat ruimte nodig. Mn dochter Emily op een aparte manier geboren (in Orlando, USA) dus ook het vervoer moest in style! Per ongeluk liep ik tegen deze auto aan, een SC. Aangezien mn halve vriendenkring al in IS200 (TT,1JZ,V12 enz...) rijdt had ik al eerder gezegd ik wil er ook ooit een maar dan wel een SC....



Paar plaatjes van t nieuwe gevaarte:

:driving:

Foto-DRBZGE7L.jpg


Foto-I3VV6SJA.jpg


Foto-7V7IY436.jpg


to do wielen coaten....

Foto-TRBWNJRH.jpg


Aangezien de cd speler zoals altijd stuk is....gelijk usb bt en telefoon ingebouwd met een yatour box!


Nou dit is kort mijn verhaal en mn wagenpark :) Ja dus Toyota gek in hart en nieren!

Vragen? Let me know

Grzzzz Kees


:driving:
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Updates tot nu toe:

- Yatour USB en bluetooth

- Zomer wielen laten poedercoaten. Foto volgt zodra ze eronder zitten

- Zelf Olie, filter, lucht+interieurfilter en bougies verwisseld bij aankoop op 202.000km (uiteraard allemaal origineel toyota :) )

- Nieuwe Fuseekogels van TRW om van dat geklok af te zijn bij drempels

- KONI oranje dempers, std veren maar wel op de laagste stand. -/- 1.5 cm

- Grille zwart geplastidiped

- Laten polijsten en poetsen

- dvd 2011 in navi speler geregeld

- Nieuwe sleutelbehuizing
- Al 14.000km plezier :)
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Zo, laatste stand van zaken:
Vorige week uit voorzorg de airco opnieuw laten vullen aangezien ik er geen historie van had.
Ook nieuwe blokken achter gemonteerd aangezien er eentje herrie begon te maken dat ie bijna op was....
Een dezer dagen even een brug huren en weer olie en olie filter doen. Zijn alweer 15 k verder sinds juni vorig jaar toen ik dit gedaan heb...

Plannen: wellicht een k en n filter voor in de bak bestellen aangezien een origineel filter de helft kost en maar even meegaat, ook interieur filter weer vervangen aangezien er toch wat zooi in mn kanaal zit... Ding is alweer vies na driekwart jaar. En als laatste miss toch een keer bak olie doen. De tweede trap komt nogal abrupt in als ie koud is. Moet er dan ook een filter mee vervangen worden??
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Voor de bak zou ik een deel verversing doen.
Gewoon een paar keer de olie eruit laten lopen en nieuwe erin.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Laatste bestelling, k en n filter besteld voor in de luchtfilterbak. Is onderweg en verwacht ik elk moment.

Ook weer diep in de buidel moeten gaan voor een setje originele remblokken, maar dan nu voor deze keer. Wat een prijzen zeg, 126 ex voor blokken.

Verder zelf een klein beurtje gedaan, olie en filter. Nix verbruikt na 14.000 km. :)

Volgende op mn lijstje is het wisselen van het schuifdak met een beter exemplaar.
 

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Hoi Kees, volgens mij heb ik jou race starlet gezien op een celica treffen. Kweet niet of jij toen met jou mr2 daar was want daar zijn er meer van . Sory. Wij waren daar telkens met onze celica wide body....daar waren er ook meerdere van :).......maar jullie starlet viel wel op.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Help me eens even welk treffen was dat? Starlet is niet heel vaak meer mee geweest aangezien ik het meeste mr2 rijd.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Lexus heeft een vreemd geluidje. Na een paar keer remmen hoor ik een fluitend piepend geluid. Remblokken zijn nieuwe, zuigers gaan goed op en neer em heb alles al twee keer losgehaald. Iemand een idee??! Ik weet t niet meer....
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Geluid hoor ik niet meer. Was het beu na drie keer uit elkaar halen. Wellicht moest het ff inlopen ofzo.

Velgen zitten er onder, nu alleen de Winterset nog een keer mooi maken..
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Huidige km stand 226k.

De Lexus is voorzien van de Chrome pedalen en instaplijsten. Ruiten achter zijn allemaal Getint en als laatste aanwinst heb ik vier hele nette gerestaureerde velgen op de kop getikt. Zowel zomer als Winterset zijn nu netjes.

Daarnaast wat lampjes vervangen door leds en wat interieur lampjes vervangen door nieuwe. Damn wat zijn die duur....

Voor de rest IS het rustig in het wagenpark. Levin staat geschorst in een stalling, mr2 is ook geschorst en de Corolla Beams staat weer op de weg. Wat IS het afzien met een daily met ruim 200 pk en nog geen 1100 kg....
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Goed bezig KeesSC ! Foto's zijn een must btw ! :p Had je dat set velgen op marktplaats gescoord ? dat set met de hoezen erbij ? :) Die zagen er super uit !
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Inderdaad die set ja. Met bijna nieuwe moeren en hoezen erbij idd.
Gisteren alles om laten leggen. Zomerbanden op de nieuwe velgen, winterbanden op de originele velgen van d'r sportcross. En binnenkort een setje te koop zetten.

helaas wel een velg beschadigd bij de eerste poging van het wisselen. Hierna snel alles maar naar een geode vriend van me gebracht die het op z'n werk heeft gedaan met goede spullen.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Oh ja, heb ook de koplampen nog laten polijsten en de achterlichten.

daarnaast ook een ander dakpaneel geplaats ivm randje roest.

Op de onderstaande foto's zit nu dus de Winterset. Over een paar maanden foto's van de nieuwe velgen....
 

Bijlagen

  • 360.jpg
    360.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 42
  • 360.jpg
    360.jpg
    85 KB · Weergaven: 45
  • 360.jpg
    360.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 45
  • 360.jpg
    360.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 46
  • 360.jpg
    360.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 57

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Zo, de sportcross brengt me nu al een week lang door te mooie zeeland. Wat een verademing als je de eerste week ervoor 2500km in een mr2 doorgebracht hebt... Was een hele mooie rit o.a. door de Stelviopas gereden enzo maar qua comfort is het nu een verademing hoor.

Volgende week maar weer eens het jaar beurtje doen na 12000km. Best mooie score voor het afgelopen jaar.

Minpuntje, m'n lieve dame heeft de voorbumper een striping gegeven ... Eens kijken wat we daar aan doen.
Daarnaast een voorband mogen afschrijven aangezien er een bult op zat...zonde!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
heerlijk zulke ritjes , ik heb zelf de Fernpas en daarna de gotthartpas gereden , prachtige ritjes zijn dat
en tja van sportief naar comfort , allebei fijn , daarom zo blij met verstelbare veerpoten

je hebt een mooie verzameling :rulez:
 

oedipus

Hoort erbij
30 jul 2011
46
0
0
Mooie auto! Sportcross en dan nog eens in het zilver! Vind ik persoonlijk de mooiste kleur.