Project Nilles IS200

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Heej
Ik heb mijn Lexus IS200 nu een maand of 4, en ben er zeer tevreden mee :D
Het blok heeft veel kilometers gedraait, (230000) maar ziet er nog prima uit en draait nog als een zonnetje.
Hij heeft hier en daar aan de buitenkant wat schade, maar dat gaat van de winter allemaal gerepareerd worden.

De eerste aanpassing was een set nieuwe remschijven met nieuwe remblokken, omdat de voorste helaas krom waren
IMAG0077.jpg


Al snel volgde een nieuwe eindemper en led stadlichtjes

SAM_1350.jpg


IMAG0025.jpg


verder ben ik nog op zoek naar led lampjes voor de knipperlichten, maar helaas is dat een fitting die ik echt nog nooit heb gezien (T20 steekfitting?)
Is er misschien iemand die er een oplossing voor weet of passen er andere fittingen in?

Groetjes, Niels
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
je IS ziet er netjes uit :rulez:

remschijven zijn ook netjes!

maar steekfitting ledjes kun je aardig makkelijk vinden op google. daar zijn verschillende bedrijven die het aanbieden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
He mooi projectje! Ik ben ook al het zoeken geweest voor led, is inderdaad T20 of T25 dacht ik. Ik kon ze eigenlijk alleen op ebay vinden tot nu toe.



gr. koen
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Bij immerled.nl hebben ze ook veel.
Verder leuk project.
Ben je niet bang dat je geperforeerde schijven niet gaan scheuren als ze warm zijn en dan in kontact komen met water?
Merk je het verschil met remmen?
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Dankjewel voor de info over de ledjes, hier kan ik wel mee vooruit:D
Wat de schijven betreft, het is inderdaad wel oppassen met water, maar door die gaatjes koelen de schijven ook sneller af waardoor ze minder warm worden en de kans op scheuren/kromtrekken kleiner maakt.
Maar ik blijf nog steeds na hard remmen, de plassen vermeiden:)
Wat remprestaties betreft, bij de eerste keer remmen lag ik bijna op het dashboard, dus verschil is er wel degelijk:D
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Ook heb ik laatst een veerpootbrug voor de achterkant gemonteerd, de voorste is helaas nog onderweg:(
Verder heb ik mijn powerfilter na lang twijfellen dan toch gemonteerd.
Ik zal er zo snel mogelijk foto's van maken want ik ben nu nog op het werk:)
Over 4 weken gaat hij even weg voor zijn grote beurt, dat gaat helaas weer wat kosten:(
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Nog niet heel veel, ik denk dat dat pas komt als ik de voorste ook heb en als de auto verlaagd is:)
Hierbij de beloofde foto's:

SAM_1388.jpg


SAM_1380.jpg


IMAG0276.jpg


De gaten weer de veerpootdrug doorheen zit moet ik nog beter afwerken :O
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Na een lange tijd, eindelijk maar weer eens een update

Inmiddels is m'n voorste veerpootbrug binnengekomen :D

SAM_1426.jpg


En verder een embleemloze grill gemonteerd:

IMAG0196.jpg


Vandaag heb ik een afspraakje gemaakt met de spuiter voor een ander kleurtje :worship:
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Zo ziet er goed uit man.. Ander kleurtje?? Welke kleur, of laat je ons nog ff wachten?
Heb je verder nog meer plannen? Buiten verlagen en kleurtje?
Hoe ga je verlagen? Schroefset of veren?
:D :D
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
De bedoeling is hoogglans zwart, en gelijk alle schade goed weg laten werken :D
Verder wordt de auto inderdaad nog verleegd door middel van een schroefset van BC Racing, andere velgen komen na de winter pas :rulez:
Stiekem ben ik ook nog opzoek welke steekmaat ik heb :O
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Dit zijn de standaard maten.
Merk: Lexus
Model: IS 200/250/300
Steek: 5x114.3
Naaf: 60.1
ET: 50
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nilles zei:
koen zei:
Merk je wat van die veerpootbrug achter ?
Nog niet heel veel, ik denk dat dat pas komt als ik de voorste ook heb en als de auto verlaagd is :)
Theoretisch zal de auto meer overstuur moeten krijgen met deze mod. Volgens mij is de IS achter al vrij stijf vanwege de niet-neerklapbare achterbank (wand met ski-luik) en de opgelaste armen op de wielkasten die volgens mij het moment opnemen in de dwarsdoorsnede. Maw: ik denk dat je er niets van zal merken, omdat je de auto nooit op de grens rijdt zoals op een circuit.

Je zal denk ik meer merken met de front bar, zeker met de 6-cylinder. Hoe bevalt dat nu? Merk je al iets? :D
Ik wil ook een nieuwe front strut brace, ben er nog niet uit welke.

Leuk project, keep it up!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
leuke mods!

van welk merk is die front strut bar? en past deze ook over het originele luchtfilter bak heen?
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Het verschil is duidelijk aanwezig, de auto ligt veel strakker in de bocht (helt minder over), en reageerd iets directer :D
Deze past, zo ver ik weet, ook over de originele filterbak heen, en weegt zo rond de 2/4kg.
Ik heb voor ultra-racing gekozen omdat er geen beweegbare delen op zitten, omdat die anders los kunnen raken in de loop van tijd en het effect minder wordt.
Verder heb ik laatst een andere radio geplaatst (Pioneer Avic f900bt)
IMAG0235.jpg


En een fotoshootje gedaan met een maatje van me, met zijn honda civic:

SAM_1622.jpg

(jammer dat er altijd mensen zijn die iets moeten slopen :neutral: )

SAM_1623.jpg

SAM_1624.jpg

SAM_1626.jpg

SAM_1627.jpg

SAM_1628.jpg

SAM_1630.jpg

SAM_1636.jpg

SAM_1638.jpg

SAM_1645.jpg


De foto's zijn genomen in het verlaten dorpje Doel in Belgie :rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
oh ik dacht in springfield ofzo :D leuke locatie en foto's, je had wel je wielen schoon kunnen maken :p
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
Whaha geloof het of niet maar die zijn schoon XD ze zijn zwaar aangetast door de pekel, omdat de vorige eigenaaresse het vertikte om wintervelgen te plaatsen..