Projector lens vervangen

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Vandaag Alan bij mij op bezoek geweest om zijn projector lens te vervangen.
Koplampen moeten open gef?hnt worden om erbij te kunnen.
Heb enkele foto's geschoten om beetje indruk te krijgen hoe of wat. Dit valt niet onder Lince business :p, dus was ook niet van plan om dit nog een keer te doen.

Omdat ik vandaag van de trap ben gelazerd, kon ik ook niet veel doen. Heb enkel vandaag geholpen met wat schroefjes los en aandraaien etc. Lexus3.jpg
 

Bijlagen

  • Lexus1.jpg
    Lexus1.jpg
    321,6 KB · Weergaven: 45
  • Lexus2.jpg
    Lexus2.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 50

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als je de gehele lampunit even in een heteluchtoven legt ongeveer 100gr +/- 15 min kun je het glas van het huis trekken, daarna alletwee weer even in de oven bij dezelfde temp en tijd en dan weer in elkaar drukken omdat de kit dan weer zacht is, nu heb je kans dat je condens in je unit krijgt of dat hij lekt en dat zou zonde zijn op de manier waarop jullie het nu hebben gedaan. ;)

Is het rode omcirkelde gedeelte niet voor het USDM DRL?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
We hebben het stukje voor stukje gedaan met een verfbrander en natuurlijk voor het monteren weer voorverwarmd :) We hadden gelukken een pro bij ons die dit voor andere auto's al heel vaak heeft gedaan :) Dus van ons methode is iets lastiger maar voor de lekkage zou dat niet veel uitmaken. Ik moet zeggen dat lexus de unit echt heel goed heeft ontworpen o_O voor tegen lekkage ja o_O hahahah maar voor zo een ombouw is het.....

USDM gebruikt grootlicht als DRL... dus weet ook niet..
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Sorry hoor maar wat is nu het verschil tussen voor en na? Dat die lens niet meer dof is ofzo?



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
LEns was vies aan binnen en buitenzijde en oude lens is geribbelt en de nieuwe is volledig clear groot verschil in echt, maar op foto niet zo goed vast te leggen.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
dus Alan heeft nu 1 helder oog en 1 met staar :D

het rood omcirkelde had je mooi voor dagrij kunnen gebruiken, is wel mooi in zo'n hoekje heel evil hehehehe
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
hoe vind jij 't toch allemaal.... Maar is dit eigenlijk een lens voor een subaru als ik het goed lees?
Ben je vooraf dan niet bang dat het niet gaat passen ofzo?

gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Joop zei:
dus Alan heeft nu 1 helder oog en 1 met staar :D

het rood omcirkelde had je mooi voor dagrij kunnen gebruiken, is wel mooi in zo'n hoekje heel evil hehehehe

Klopt je kan die heel goed daarvoor gebruiken, er zitten al plekken waar je gaten in kan boren :) en dat matte lensje aan de voorzijde kan je ook gewoon demonteren :p, maar goed... ik weet niet of ik dit nog een keer zal doen :p aahhhhahah
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
he hallo, wil je van mijn posts afblijven.... :O

Ja in principe is het heel veel werk voor een klein detail (ik zou me er ook aan ergeren hoor dat wel)


gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ooops volgens mij heb ik wat verkeerd gedaan ja ! :p sorry!

HAhahaha tja ik zoek gewoon uitdagingen :p en soms wat het mee en soms valt het tegen :) Maar vaak zijn de lensjes universeel, dus vandaar :) en er zijn natuurlijk al mensen die het hebben gedaan, dus dan weet ik in ieder geval wat ik moet nemen :)
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
@ Rom: Hete luchtoven is inderdaad een mogelijkheid. Alleen in mijn omgeving is er niemand die een groot oven heeft om de unit er even in te doen, laat staan of het wel zou mogen van de eigenaar (van de oven)

Aan de achterkant zitten 2 ontluchtingsgaten, dus als er vocht in komt, dan gaat deze er ook weer uit. Vreemde is enkel dat de 2 dopjes gewoon los lagen, toen we de koplampen hadden verwijderd. Zitten zoeken waar de dopjes voor waren, uiteindelijk erachter gekomen, dat het voor de 2 ontluchtingsgaten was (per koplamp)

We hebben nog wel even verzonnen wat we met hoekje gingen doen. Optie was er inderdaad om er een klein gaatje in te boren en er een Led erin te stoppen.

In het echt is het goed te zien het verchil tussen de nieuwe lens en de oude schoongemaakte lens. Qua kleur is het na het schoonmaken ongeveer gelijk, maar de nieuwe is niet meer geribbeld.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
als je van details houdt is het de moeite waard denk ik maar nu weet je hoe het moet en of je het dan nog wel een keer wilt doen.?... :p

werkt eigenlijk hetzelfde principe (met open bakken enz.) met de mistlampen van een is200?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt alleen kan een mistlamp vaak wel in een normale oven, maar een koplamp niet. :( maar mistlamp is goed te doen omdat je kit minder snel afkoelt. :) maarja het was leuk geweest voor een keer.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Je moet hem ook niet in zo'n Blokker oventje stoppen :mrgreen: :D Starlet unit past ook in de oven dus waarom van een IS niet???