Raar geluid in mijn IS 250 en loopt beroerd 🤔

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Muis
  • Startdatum Startdatum

Muis

Nieuw hier
15 okt 2024
6
23
3
Hey allemaal.

Hopenlijk zijn er hier mensen die veel verstand hebben van de Lexus IS 250. Het betreft hier een model 2008. Als ik mijn auto start (koude motor) loopt hij als een naaimachine en snort heerlijk zoals een V6 hoort te doen. Maar als hij even gedraaid heeft en wat op temperatuur komt en in toeren daalt, komt er een kloppend geluid uit de motor wat door de hele carrosserie voelbaar is. Ook de spanner van de multiriem zie je schokken. Het stomme van alles is dat alle poelies die aangedreven worden mooi soepel lopen en het uitlees apparaat geen rare meldingen kan vinden. Maar als hij warm is loopt hij werkelijk als een John Deere tractor. Ik wil hem niet aan puin draaien dus staat hij nu stil. Wel kon ik op het uitlees apparaat zien dat de brandstof hoeveelheid verschilden in Bank 1 en Bank 2. Ben ten einde raad. Wil hem fixen maar geen idee waar ik het zo even zoeken moet. Zijn er meer mensen die dit euvel gehad hebben?

Hopende op advies. Dank jullie wel alvast. Mvg Ton 👊😎
 
Ik durf wel te vertrouwen op de standaard Wynn's of LiquiMoly injector cleaner oid. Daar zit gewoon wat meer vluchtige oplosmiddelen in (zoals in carb-cleaner) om evt lichte vervuiling op te lossen. Aangekoekte koolstofafzetting aan kleppen krijg je niet weg met dat soort spul, Die krijgt niet eens de kans om goed (los) te weken. Onder het mom van "schoonmaakactie en ontvochtigen van het systeem" zou ik al twijfels krijgen. Dan vertrouw ik meer op het goed warm rijden en de motor flink te laten belasten om hetzelfde te bewerkstelligen.
 
Hey allemaal.

Hopenlijk zijn er hier mensen die veel verstand hebben van de Lexus IS 250. Het betreft hier een model 2008. Als ik mijn auto start (koude motor) loopt hij als een naaimachine en snort heerlijk zoals een V6 hoort te doen. Maar als hij even gedraaid heeft en wat op temperatuur komt en in toeren daalt, komt er een kloppend geluid uit de motor wat door de hele carrosserie voelbaar is. Ook de spanner van de multiriem zie je schokken. Het stomme van alles is dat alle poelies die aangedreven worden mooi soepel lopen en het uitlees apparaat geen rare meldingen kan vinden. Maar als hij warm is loopt hij werkelijk als een John Deere tractor. Ik wil hem niet aan puin draaien dus staat hij nu stil. Wel kon ik op het uitlees apparaat zien dat de brandstof hoeveelheid verschilden in Bank 1 en Bank 2. Ben ten einde raad. Wil hem fixen maar geen idee waar ik het zo even zoeken moet. Zijn er meer mensen die dit euvel gehad hebben?

Hopende op advies. Dank jullie wel alvast. Mvg Ton 👊😎
En is er al een oplossing gevonden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Muis
De oplossing is inmiddels gevonden gelukkig. Die had niemand kunnen raden ook denk ik 😅 De aircopomp die hoort met 3 bouten vast te zitten. 1 bout was compleet weg, en de andere 2 hingen nog op het laatste spoedje van het draad vast. Daarom ging mijn spanrol ook tekeer als een gek. Nieuwe bout erbij en alles weer knap vast gezet zoals het hoort en de IS rijd en draait weer zoals een ware Lexus hoort te doen. Er heeft iemand aan geknutseld voor ik hem kocht die dat denk ik beter niet kan doen 😁 Maar ben zo blij als een klein kind dat alles weer voor elkaar is en er verder niks naar zijn malle is gegaan. I love this car 😎
 
Klinkt als ...... KOFFIE !!! ...... tijdens de kritische fase.
Daarna vergeten.

Zo liet laatst een maatje van me de brug zakken ........
En 5 minuten later ..... “shit, zie je wel met dat gepraat, ik moet de wielbouten nog op moment trekken”.

En daarom wordt op veel plaatsen de werkplaats afgeschermd, de monteur moet zijn hoofd bij het werk kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Muis