Raar probleem binnenverlichting

iiijordi

Nieuw hier
12 mrt 2021
2
0
1
Goedemiddag,

Sinds kort heb ik een raar probleem met de binnen verlichting van de CT.

Deze blijft aan als ik de auto start en ook als ik de auto op slot doe. De leeslampjes zijn niet ingedrukt! Tevens maakt het verschuiven van de schakelaar naar OFF geen verschil.
Na enkele uren gaat de verlichting uit (accu beveiliging) en als ik de auto 's morgens start is er niets aan de hand.

Tot dat de auto weer de hele dag op de parkeerplek bij werk heeft gestaan, dan gaat de binnen verlichting weer niet uit.
Ik heb van een andere CT reeds de voorste binnen verlichtingsunit omgewisseld én de schakelaar in de portierstijl. Maar helaas geen verschil.

Het lijkt dus wel alleen voor te komen als de auto een dag in de volle zon heeft gestaan.

Wie o wie kan me hier mee verder helpen..
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Het zou kunnen komen omdat het tijdens de zomertijd s'avonds donkerder is dan buiten.
Het bovenstaande heeft dan weer te maken met het schijnen van de zon, dat is dus iets waar je eventueel naar zou kunnen kijken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in iedergeval.

Vriendelijke groet.
 

iiijordi

Nieuw hier
12 mrt 2021
2
0
1
De binnenverlichting moet hoe dan ook uitgaan met rijden (de leeslampjes zijn niet ingedrukt en alle portieren gesloten).
Dit doet hij niet.

Zolang de auto niet in de warmte gestaan heeft, werkt alles perfect.
Paar uurtjes in de volle zon en de verlichting gaat niet meer uit bij het starten en blijft dan ook branden na het uitzetten van de motor/afsluiten van de auto