radiator lek

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
hallo,
Er is een steenje of dergelijks in men radiator gevlogen, nu lekt de koelvloeistof weg.
Heeft er iemand al eens zelf de radiator van een IS 300 zelf vervangen? Is normaal gezien niet zo moeilijk, maar misschien zijn er dingen voor op te letten.
De prijs van een radiator, weet er iemand die?
thx
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb ?m eruit gehaald om de riem te vervangen. Is heel goed te doen, 2 steunen los, wat slangen en stekkers en je pakt ?m d?r zo uit.


gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja er zitten inderdaad 2 ATF slangen op, gewoon met een slangklemmetje. Deze kan je goed losmaken met een combinatie tang.



gr. koen
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
Ben naar lexus dealer geweest en de radiator is idd lek, de airco radiator is ook in slechte staat, dus ga t laten doen door de dealer, ook beter als ik hem verkoop. (dealer onderhouden)
De schijven en remmen doe ik zelf, dat is echt peanuts ;) en minder van belang dan werken aan motorgedeelte
 

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
okeej dat is wel minder
maar laat maar weten hoe het is gegaan

dat remmen minder van belang zijn dan het motorgedeelte ben ik toch niet helemaal met je eens haha
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Als dit inclusief condesor en airco vullen is, dan is dat wel heeeel goedkoop!!

Dan snap ik niet waarom 1 klein ophangrubber van de stuuras al 95 euro moet kosten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Vindt het ook goedkoop. De radiateur en condensor zijn bij een B-onderdelenbedrijf al iets van 180? per stuk.. Laat staan dat Lexus er een platina stempeltje op zet.

Aan de andere kant, toen ik mijn distributieriem liet vervangen, tezamen met een bups andere zaken, viel de factuur mij ook enorm mee.

Ik denk dat dit komt doordat anderen 95? betalen voor een nietig rubbertje, dat compenseert :p
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
de radiator van de airco moet bekeken worden, staat niet in offerte en de airco werkt nog perfect, alleen heeft de radiator veel steenslagschade.
offerte omvat, radiator(koeling motor), koelvloeistof en werkuren
;)
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
radiator zelf was ongeveer 370 euro zonder 21%btw , dus heel veel goedkoper ben ik er niet van af, de autoparts shop kon em zelfs niet bestellen, daar heb ik min 20% op alles en dan had ik het wel zelf gedaan.
;)