Radio Aansluitingen

16 dec 2009
117
0
16
Heren,

Wat info graag!
Ben gister begonnen met het aansluiten van een nieuwe 2din radio.
Het demonteren gaat op zich vanzelf.
Maar nu de aansluitingen, stroom constant, contact stroom en aarde heb ik gevonden en aangesloten, maar nu?!
Gaan er meerdere draden naar de versterker achter mijn handschoenen kastje, nu heb ik iets begrepen van een by-pass om de versterker heen. zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan en er een juiste beschrijving van hebben. En zijn er mensen die meer dingen bestellen uit engeland, of die makelijk aan onderdelen kunnen komen!

ik hoop snel om meer info!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dus begrijp ik het goed, je zoek een By-pass voor de originele versterker, zodat je speakers zeg maar direct worden versterkt door de nieuwe radio?

Kan je ze niet gewoon simpelweg dan doorverbinden? of heeft de IS soms ook een subwoofer die je dan verlies?
 
16 dec 2009
117
0
16
Jelmer zei:
Dus begrijp ik het goed, je zoek een By-pass voor de originele versterker, zodat je speakers zeg maar direct worden versterkt door de nieuwe radio?

Kan je ze niet gewoon simpelweg dan doorverbinden? of heeft de IS soms ook een subwoofer die je dan verlies?

Alleen de IS200 sportcross had een optie tot een subwoofer in de achterbak.

Idd wil ik de versterker by-passen, alleen de kabels zit totaal geen volgorde in, nu heb ik via ebay wat gezien moet je maar eens zoeken op bypass amp is200.
Van de lexus zijn de radio signalen onversterkt en dat doet de versterker dus bij een standaard radio zijn deze reeds versterkt, hierdoor moet je dus de versterker bypassen
 

Jappie

Hoort erbij
12 apr 2009
35
0
0
Wat voor radio heb je dan? Ik heb een Pioneer D3 in de IS200 gezet met een ISO adapter. Klinkt prima voor een, voor de rest, OEM hifi :)
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Radio Aansluitingen

Zit met zelfde probleem,vind nergens geen iso adapter voor mijn 18 pin aansluiting,Weet iemand de kleurcodes daarvoor of welke kleuren je aan elkaar moet solderen als ik er de originele bekabeling zou uit halen
 
16 dec 2009
117
0
16
covko zei:
Zit met zelfde probleem,vind nergens geen iso adapter voor mijn 18 pin aansluiting,Weet iemand de kleurcodes daarvoor of welke kleuren je aan elkaar moet solderen als ik er de originele bekabeling zou uit halen

zoek op ebay naar by-pass is200 radio en zet deze op je versterker achter het handschoenenkastje en je heb alle aansluitingen gewoon via de iso stekker!!!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ZOver ik het weet heeft de IS200 achter het handschoen kastje zijn versterker zitten, maar de draadjes zou je denk ik op het amerikaanse forum moeten zoeken, want daar hebben genoeg mensen een aftermarket dubbel din geinstalleerd.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Oplossing gevonden,je neemt een parrot tussenstuk met iso van een landcruiser 120 en het werkt :D zoals al vermeld gewoon stekker van de versterker er afen iso fiche van een landcruiser 120 ertussen :rulez: moet juist nog tussenstuk maken want kabel is niet lang genoeg en radio op de vloer is geen optie :( Gaat er wel moeilijk in,je moet er vrij hard op duwen,als mijn kabels in orde zijn post ik wel foto's van de 2 din radio en de werken want er is blijkbaar weinig informatie over te vinden
 
16 dec 2009
117
0
16
covko zei:
Oplossing gevonden,je neemt een parrot tussenstuk met iso van een landcruiser 120 en het werkt :D zoals al vermeld gewoon stekker van de versterker er afen iso fiche van een landcruiser 120 ertussen :rulez: moet juist nog tussenstuk maken want kabel is niet lang genoeg en radio op de vloer is geen optie :( Gaat er wel moeilijk in,je moet er vrij hard op duwen,als mijn kabels in orde zijn post ik wel foto's van de 2 din radio en de werken want er is blijkbaar weinig informatie over te vinden

ben benieuwd hoe t eruit ziet, bij mij heb ik het probleem dat het frame om de radio heen niet mooi aansluit misschien kan je de maten eens op t forum zetten en als jou radio wel netjes zit dezelfde als jou bestellen!
ik w8 met smart de foto's af
 

Raaj

Nieuw hier
26 jun 2011
4
0
0
Heb je wat foto,s hoe je dit heb aangesloten wat ik zit met met het zelfde probleem zal ik anders een paar foto,s maken in het versterker zitten twee stekkers en in de radio 1 stekker.
 
16 dec 2009
117
0
16
Raaj zei:
Heb je wat foto,s hoe je dit heb aangesloten wat ik zit met met het zelfde probleem zal ik anders een paar foto,s maken in het versterker zitten twee stekkers en in de radio 1 stekker.

het steld niks voor schiet maar wat foto's en ik leg het je uit
 

Raaj

Nieuw hier
26 jun 2011
4
0
0
Ik heb het een en ander bekeken heb zo een landcruiser 120 iso stekker gebruikt dat werkt wel alleen het versterker valt dan wel uit.
 

Raaj

Nieuw hier
26 jun 2011
4
0
0
ja dat klopt maar er zit tijdelijk 1 din radio in later komt een dubbeldin aparte versterker en een subwoofer dus ik heb het orginele versterker niet nodig.