Radio cd speler IS300h 2014

arnaud brander

Nieuw hier
17 aug 2024
17
9
3
Werkende radio cd speler gezocht voor de IS 300h uit 2014 (geen ML)

20260206_114927.jpg

Wat is er aan kapot dan ? 🤔
Is ie plots helemaal gestopt met geluid produceren ?

Heb je de zekering vervangen en eens de stekkers geïnspecteerd (ook in kofferbak) ?
Ik vraag dit omdat ik ook eens een “complete stilte ervaring” heb gehad.
En dat bleek dus niet de units te betreffen.

Hij heeft een hele vage storing, er wordt geen rijbereik meer weergegeven, en de camera werkt 9 van de 10 keer niet, na starten van de auto valt het scherm, en de radio uit na 1 minuut, waarna alles weer opstart, en de radio weer speelt, en het scherm het weer doet, maar rijbereik en camera worden niet weergegeven.

Na 3 keer bij de dealer te zijn geweest, geven ze aan dat de radio unit deze storing geeft, vandaar mijn zoektocht naar een andere.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en Bassj
Het ding doet het lees ik, maar dan plots stopt het.
En dan blijft camera en rijbereik storing geven wanneer de geluidsinstallatie het wel weer doet 🤔 ….…

Ik zou starten met alle zekeringen gewoon blind te vervangen.

Daarna wanneer het probleem niet verholpen is alle stekkers eens loshalen en weer inpluggen (na inspectie op corrosie of tekenen van een slecht contact).

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar een ralle accu (niet de hybride, de gewone) kan ook voor hele vage storingen zorgen in de elektronica (breder dan alleen het audio gedeelte).

• Leuk
Waarderingen: Jan v S en Paniekje
Welk partnummer staat er op? Maakt de zoektocht makkelijker.
En als je hem toch uitgebouwd hebt, soldeer de printplaat even door, vooral de zware componenten en connectoren zoals condensators. Tegenwoordig wordt loodvrije soldeertin gebruikt en die kan niet zo goed tegen mechanische belasting. Ik spreek uit ervaring bij m'n vorige LS, die had er ook last van. Je kon gewoon de scheurtjes in de soldeerverbindingen zien.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ja, makkelijk …… want ik dacht precies hetzelfde toen ik het postte 😂.
Zeg een stuk of vijf mogelijk betrokken zekeringen à €0.09/st is iets anders dan zulke units van €800 à €1800 .
Snappie vous ?

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Ja, makkelijk …… want ik dacht precies hetzelfde toen ik het postte 😂.
Zeg een stuk of vijf mogelijk betrokken zekeringen à €0.09/st is iets anders dan zulke units van €800 à €1800 .
Snappie vous ?
Als het met een zekeringetje op te lossen was zou je verwachten dat de dealer dit ook al geprobeerd had. Met de nadruk op verwachten....

Maar volledig met je eens; altijd klein en simpel beginnen alvorens er meteen tig € tegenaan te smijten.