Radio

Ass

Nieuw hier
11 apr 2023
5
1
1
Hallo

Ben vanaf vandaag nieuw op de forum, ik val direct in huis met een vraag over de radio.
weet iemand hoe je de bas en treble in kan stellen. Ben een tijdje bezig geweest maar kan het nergens vinden. Ik kan me niet voor stellen dat het niet kan worden ingesteld. Deze wagen is al een luxe op zich.
gr ASS
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Hallo Ass, welkom op het forum.

Heb je ML of de standaardaudiinstallatie? Voor de standaard zou ik het op moeten zoeken maar voor ML weet ik dat het in de menusettings staat onder de knop audio. Daar kun je de hoge en lage tonen instellen alsmede voor achter, links en rechts instellen. Hopelijk kun je hier mee uit de voeten. Anders moet ik even in de manual duiken om het op te zoeken.

Als je foto's hebt van je ongetwijfeld mooie Lexus dan kun je die wellicht onder het topic 'even voorstellen' plaatsen :) .
 

Ass

Nieuw hier
11 apr 2023
5
1
1
Hallo Johno ,

Zo te zien ben ik onervaren , ik heb een vraag wat wordt bedoelt met ML? Onder het menu ben ik net gaan kijken bij instellingen, maar niets gevonden.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Hallo Johno ,

Zo te zien ben ik onervaren , ik heb een vraag wat wordt bedoelt met ML? Onder het menu ben ik net gaan kijken bij instellingen, maar niets gevonden.
Mark Levinson inderdaad. Ik zal vanavond even kijken of ik wat primt screens kan maken.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Overigens heeft een ML systeem niet meer om in te regelen qua geluid dan een "gewoon" systeem. Dus laag midden en hoog en balans en fader, meer niet.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
696
620
93
Hallo

Ben vanaf vandaag nieuw op de forum, ik val direct in huis met een vraag over de radio.
weet iemand hoe je de bas en treble in kan stellen. Ben een tijdje bezig geweest maar kan het nergens vinden. Ik kan me niet voor stellen dat het niet kan worden ingesteld. Deze wagen is al een luxe op zich.
gr ASS
Het kan inderdaad worden ingesteld. De standaardinstelling ("alles in de middnpositie") is bij de Lexus systemen zodanig gekozen dat dat in combinatie met de gemonteerde luidsprekers in de meeste gevallen de objectief optimale weergave geeft. Daarnaast is er meestal een "loudness" voorziening die je in kunt schakelen om bij spelen op lage volumes de lage tonen wat nadrukkelijker aanwezig te laten zijn. Je kunt dus een aantal dingen instellen, maar de vraag is of de weergave daar objectief beter van gaat worden. Subjectief mogelijk wel, vele van ons hebben mogelijk een voorkeur voor een geluidsbeeld dat niet overeen komt met wat meettechnisch optimaal is. Te veel bas en te veel hoge tonen lijkt in sommige kring populair te zijn. Mijn advies is: laat het eerst een paar weken zo, en verander dan in kleine stapjes zowel de hoog als laag instelling. Waarschijnlijk kom je na een aantal experimenten weer terug bij (nagenoeg) de fabrieksopstelliing :) De geluidsinstallatie bij Lexus vraagt aanvankelijk wat gewenning omdat het niet zo schreeuwerig "in your face" is. Na verloop van tijd zul je echter in allerlei muziek details gaan opmerken die je vroeger nooit zijn opgevallen.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
PXL_20230412_173817895~2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Ass

Nieuw hier
11 apr 2023
5
1
1
Ten eerste hartelijk dank voor de genomen moeite. Johno ik ga het proberen laat je wat weten als het me gelukt is.
Johno heb jij een speciale boekje voor de audio systeem? Zo ja hoe kom ik er aan. Heb dat namelijk niet mee gekregen bij de aankoop.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Ik heb mijn Lexus destijds aangeschaft bij een Lexus dealer. Het boekje zat er niet bij maar op mijn verzoek hadden ze dat nagestuurd. Wellicht kun je ook digitale handleidingen vinden.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik zou er geen boek over aanschaffen, dit is meteen ook alles wat je er mee kunt regelen. Loudness heb ik zowel in de IS300h als nu in de NX300h niet gezien. Persoonlijk vond ik de premium installatie in de IS beter dan nu de ML in de NX, maar misschien heeft Romke gelijk als hij zegt dat sommige mensen voorkeur hebben voor meer laag en hoog. meer laag (hoeft niet vol open) maakt het geluid wel warmer in mijn oren, en dat mis ik in de NX. Maar misschien moet ik er ook aan wennen en zoeken naar dat wat het mooiste is....
 
2 okt 2021
200
121
43
Ten eerste hartelijk dank voor de genomen moeite. Johno ik ga het proberen laat je wat weten als het me gelukt is.
Johno heb jij een speciale boekje voor de audio systeem? Zo ja hoe kom ik er aan. Heb dat namelijk niet mee gekregen bij de aankoop.
Hallo Ass, sedert december 2021 heb ik ook mijn eerste Lexus en op Youtube heb ik enorm veel gehad aan de filmpjes van Northside ( zoek op Youtube naar Northside Lexus NX). Weliswaar een Amerikaanse site maar toch heel interessant