Rauw motorgeluid

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Wanneer ik naar mijn werk rijd zit ik al redelijk snel op de snelweg.
Wat mij opvalt is dat wanneer de benzinemotor 'koud' is hij nogal rauw aanvoelt en aanhoort. Zodra hij warmer is dat veel minder merkbaar.

Ik merk het met name wanneer ik inhaalacties uitvoer waarbij de toeren nogal oplopen.

Ik vroeg mij af of dat iets specifieks is voor mijn CT of een algemeen kenmerk is van deze hybride motoren.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Hoe dan ook, en ik weet niet waaraan het ligt, maar ik vind de Prius meer lawaai maken dan de CT. Waarschijnlijk door de isolatie. Ik heb met beide gereden.

Robbert-Jan
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Rom zei:
He Co, je hebt op een groot aantal punten best gelijk hoor,(maar de CT heeft GEEN ottomotor) de vooruitgang staat ook niet stil dat ben ik helemaal met je eens, ik reed met een Carina ook makkelijk 1op 15-16 op de lange baan, en dat de CT niet zuinig is op de snelweg heb ik zelf al ondervonden. Kijk een dikke LS met 4.0 V8 loopt 1 : 11, mijn 430 loopt iets boven de 1 : 10,

en een beetje boerenverstand moet toch zeggen dat een hybride makkelijk de helft minder moet kunnen verbruiken dan een V8, dus laten we zeggen 1:22, Coordinator, dat halen ze niet en dat verbaast mij ook.

Vergeet trouwens ook niet dat de auto's de laatste jaren gewoonweg superzwaar zijn geworden, mijn LS weegt 1815 kg, een CT dik 1400 kg (met accu's dat dan weer wel), dus daar zit hem ook de crux verhaal.

Maak je niet druk, het zijn nog steeds gewoon auto's hoor :p ;)


Alle 4 slag motoren zoals wij hem kennen zijn Otto motoren alleen is het nu gecombineerd met electro, maar de benz motor is nog steeds gewoon Otto.


Maar we gaan nogal off topic dames....



gr. koen