Remklauwen reviseren of kijken naar nieuwe/ander merk?

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Ik heb het idee dat mijn remmen wat te wensen overlaten. Nu kan het zijn dat een van de remklauwen blijft hangen maar al met al lijkt er iets niet goed te zijn. Zowiezo heb ik al vaker gekeken naar nieuwe remklauwen en dan komt dan ook op het volgende punt:

1: Remklauwen er onder vandaan halen en reviseren.
2: Op zoek gaan naar een nieuwe set van bv Brembo of ander merk.

Is er iemand die de remklauwen totaal heeft vervangen of zelf heeft gereviseerd. Ik heb toegang tot een brug en alles. Bij reviseren is het meer een vraag van zijn er kits voor of vervangende onderdelen?

Is er iemand die zijn remklauwen heeft vervangen voor een ander merk?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
reviseren valt altijd te doen. Volgens mij heeft Jeroen dat ook gedaan met zijn 200. Vervangen weet ik niet zo wie dat heeft gedaan...
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Reviseren is de goedkoopste oplossing. Brembo ed. kan je ook monteren maar dan ga je in kostprijs direct een stuk hoger zitten en heb je ook eventueel een adaptor nodig en, of andere schijven.
Revisiesetje op ebay ongeveer 40 euro. En als je wat handig bent, op een uurtje is het werk aan de klauw rond.
 

TLRS

Hoort erbij
15 sep 2010
33
0
0
Wel opletten bij het plaatsen van de nieuwe seals, deze kunnen er maar op 1 manier in. En gebruik speciaal vet dat geschikt is voor remzuigers, om problemen met de seals te voorkomen.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Nee dat setje is voor de 2 voorste klauwen. Het zal wat pijziger zijn omdat het originele toyota onderdelen zijn..
 

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Ik heb de revisie set van Car Toyota gekocht. Op ebay waren ze goedkoper maar gutfeeling zegt dat die van car toyota beter zijn al zie ik nergens dat het origineel is.

Jammer dat ik niet de tijd heb om er vaker aan te werken. Ik zou dan iig de goedkopere kunnen proberen. Vaak koop ik dit soort dingen op gut feeling maar kan ook goed zijn dat die goedkopere sets even goed werken.

Origineel is niet altijd beter maar zonder echt te kunnen testen ga ik dan toch maar voor zo origineel mogelijk.

Thx voor de tips!