Remklauwrevisie

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo,

2 maanden geleden heb ik voor nieuwe remschijven + blokken laten plaatsen. Enkele weken later begon de auto weer te trillen bij het remmen. Na onderzoek bleek dat de nieuwe remschijven weer volledig krom waren getrokken.

Na weer een bezoek aan de Lexus dealer heb ik wederom nieuwe remschijven gekregen (garantie). Echter dien ik nu wel te betalen voor:

- remklauwrevisie
- reparatieset remcilinder

Mijn vragen zijn:

- Is hierboven de oorzaak van de kromming van de nieuwe remschijven?
- Zo ja, zijn dit dan punten die voorkomen hadden kunnen worden door de dealer toen 2 maanden terug nieuwe schijven + blokken waren geplaatst?

Ik vertrouw de dealer maar om na ruim ? 550,- wederom ruim ? 360,- te gaan betalen voor iets wat wellicht voorkomen had kunnen worden.

Ik hoor graag van jullie. :)
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
krom trekken van nieuwe remschijven heeft met rem gedrag te te maken, denk aan optrekken en gelijk weer remmen. maar ook lang remmen heeft invloed op nieuwe schijfremmen. vanaf je eerste km tot 1000km moet jij je remmen eigenlijk inremmen, dit heeft gewoon even geduld nodig.

Het probleem ligt met dit probleem niet bij de dealer, maar bij de bestuurder zelf. Hij had wel even mogen zeggen hoe jij je remmen met inremmen. wat je wel kan vragen is wat voor kwaliteit remmen je hebt, zijn dit zachte of harde remmen ( zacht/hard heeft met slijtings te maken ) zijn ze gegroevd of gewoon vlak. het klinkt misschien heel stom, maar waarom je remmen laten vervangen bij de dealer, als je dit bij een beunhaas eventueel voor 100 euro had kunnen laten doen!
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
De oorzaak ligt niet bij de bestuurder maar had te maken met de remklauwen.

Mijn vraag is ook of die remklauwrevisie voorkomen had kunnen worden ten tijde van vervanging van de remmen. Mijn remgedrag is inherent aan deze revisie.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
de cilinder bleef waarschijnlijk hangen waardoor het remblokje bleef slepen, resultaat te hete schijven.
is bij mij ondrr garantie vervangen aan ??n kant
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op 'zicht' is helaas niet altijd te merken of de cilinders vast zitten bij vervanging van blokken of schijven. Soms kun je het 'vermoeden', als b.v. de rubbers van de cilinders gescheurd zijn, waardoor mogelijk het vet is uitgedroogd, alsmede de algehele staat van roest en vuil v.d. klauw. Maar op zich zegt dat niet altijd iets. Kan ook zijn dat ie maar af en toe hangt..

Meestal merk je dat een cilinder / klauw permanent blijft hangen, doordat je auto naar 1 kant trekt, velg heet wordt, slecht remt, of je schijven roestig blijven. Het kan er ook mee te maken hebben gehad dat bij (te) ver afgesleten blokken, je cilinders een grotere slag hebben gemaakt en na vervanging blokken en schijven niet meer.

Overigens is het zo dat remklauwen periodiek ge?nspecteerd en gesmeerd dienen te worden.

Hoewel ik het een stevige prijs vindt voor de revisie, kun je dit niet 123 naar de dealer schuiven als onopgemerkt of te voorkomen.

Mijn dealer zag overigens direct dat mijn cilinders achter vastzaten bij vervanging blokken, aan de roest op de remschijven. Dat had ik overigens al gemerkt, maar had er (nog) even niets over gezegd. Revisiesetje was 50 euro o.i.d. voor de cilinder.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als de zuiger al vast zat bij de montage van nieuwe blokken en schijven hadden ze de klauw er nooit op kunnen krijgen. Conclusie, vorige keer waren ze nog gangbaar.

Het is netjes dat ze de schijven voor garantie doen! Zij hadden dit niet kunnen opmerken of voorkomen dus is dit toch een nette afhandeling.



gr. koen
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hey jongens,

Bedankt voor jullie reacties. Erg zinvolle antwoorden. Zelf heb ik nooit iets gemerkt van versleten schijven, 1 kant op trekken etc. Vond het al een verrassing dat er 2 maand terug nieuwe schijven op moesten.

Vind het eigenlijk wel lichtelijk onbegrijpelijk dat ze 2 maanden terug niet zagen dat er een revisie nodig was op de remklauwen. (het lijkt mij dat je standaard zoiets meeneemt in de controle als dealer als de remschijven en -blokken worden vervangen. Ze hebben nu immers ook extra kosten die ze als garantie op moeten voeren). Maar omdat niet kan worden aangetoond dat ze nalatig zijn geweest zal ik de rekening gewoon voldoen.

@gps-10, vind het ook inderdaad aan de prijzige kant voor een remklauwrevisie en reparatieset van de remcilinder. Maja, zij hanteren de tarieven, ik niet haha :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ze hebben dit echt niet kunnen zien/voorkomen. Die zuiger zit achter een stofhoes en die haal je er niet zomaar even uit. Dus wat dat betrefd kan je de dealer er niet op aankijken. En de prijs...tja Lexus he...

Van versleten schijven merk je ook weinig behalve dat ze kunnen gaan zingen door de opstaande rand aan de buitenzijde en het risico op kromtrekken en falen neemt toe. Lexus hanteerd minimale diktes waar de dealer zich aan houdt aangezien er niet voor niks minimale diktes zijn opgegeven en het ook gewoon inkomsten zijn voor de dealer
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je kunt altijd overwegen of je de schijven laat afdraaien, m.a.w., de richel aan de buitenkant wordt dan glad geslepen. Goedkoper, maar zoals Koen zeer terecht weergeeft, er is niet voor niets een minimum dikte voorgeschreven, ongeacht de succesverhalen van 'slijpers'.

vind het ook inderdaad aan de prijzige kant voor een remklauwrevisie en reparatieset van de remcilinder.

In ieder geval beter dan een nieuwe klauw, want dan kun je rustig rond de 700 euro wegstrepen... en als de andere dan ook nog moet..

Het loont soms om bepaalde zaken zelf te doen, maar daar moet je natuurlijk wel de tijd, zin en mogelijkheden toe hebben. Je bent er nu weer voor een flink aantal jaren vanaf, dat is de andere kant.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
de prijzen van de klauw......

Ik was voor een linksachter, origineel Lexus, bij de Lexus dealer veel minder kwijt. Ik meende een dikke 100 euro ( gen II). Exclusief montage en btw.
Ik kan de bon niet zo snel vinden.

Ik dacht eerst zelf aan 300 euro, maar de dealer wist te melden dat de klauwen fors goedkoper waren geworden.
Bijna on lexus zo goedkoop :D :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik meende een dikke 100 euro ( gen II). Exclusief montage en btw.

Dat klinkt idd erg goed! :rulez:

Heb hier overigens nog een offerte liggen van die 700 euro (+/-2 jaar terug) incl. BTW en montage (1 stuks).

Zou het misschien een gereviseerde versie betreffen? Bij de onderdelenlijnen betaal je al gauw iets van 150-200 euro voor merk tralala.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
KWP zei:
Ik geloof ook niet dat dit origineel zo goedkoop is, een revisie rubber set is al 150...


Ik had dit dus al ergens gepost, in eigen topic, medio juni.
105 euro. Had ik het dus wel goed onthouden.


blue-eyes zei:
De remklauw, links achter, koste me maar 105 euro! Niet echt Lexus prijzen. Vorig jaar waren deze nog 328 euro volgens de medewerker.


Ik krijg ook een pasje opgestuurd, Lexus lidmaatschap. Dit is sinds 1 juli van dit jaar ingegaan. Ik stond op het punt ANWB af te sluiten, maar even een kijkje op de site...... Ta da! Niet meer nodig, Europesche dekking.
Een addertje onder het gras, je MOET binnen het verstrijken van het onderhoudsbeurt de reguliere beurt laten uitvoeren bij een Lexus dealer.
15001 km en je bent het kwijt....... Aldus de dealer.


Dus nu ook voor wagens ouder dan 3 jaar.

Bij Volvo was ik dit al gewend, nu dus ook Lexus.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ik heb een offerte van de dealer liggen voor vernieuwen van 2 klauwen inclusief remblokken, montage en btw, voor 1270 Euro.
Bij welke dealer zit jij Blue-eyes? misschien moet ik daar eens een praatje gaan maken.....
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
A'dam.

Maar zoals gezegd, alleen de klauw. Ik denk dat de rest hergebruikt is?
En onderdeel van een grote beurt.

Gewoon eens bellen. Wellicht dat het wat geld opleverd!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik vind de revisie wel iets aan de hoge kant, maar goed je rijdt nu in ieder geval zorgeloos rond :)

Het inremmen van de schijven wordt nooit verteld, maar bij normaal gebruik zouden je remmen niet zomaar krom mogen trekken, maar goed.. het is bij mij ook zo geweest terwijl ik zeker weet hoe je met remmen om moet gaan... :(

De beste methode is toch om nieuwe remmen goed in te remmen, maar helaas is dat vrij lastig te doen op de openbare weg.