Remklauwrevisieset via eBay?

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Jawel hoor, na iets meer dan twee jaar begint de klauw linksvoor vast te zitten en rechtsvoor komt eraan. Hoe het kan? Geen idee, is bekend zwak punt, maar zo snel? Remmen zijn regelmatig onderhouden. Dealer nog gesproken, die wijt het aan het produkt. Anywayz, morgenochtend afspraak om zo gangbaar mogelijk te maken. Misschien zijn de pistons (zuigers) nog te redden. Rubbers en glijpinnen zijn nog in nieuwstaat.

Mocht het van tijdelijke aard zijn, dan kan je via de dealer een revisieset krijgen a EUR 124 ex. BTW voor de rubbers en EUR 38,40 ex. BTW per zuiger. Volgens de factuur: 04478-30240 voor 'Reparatieset remtang voor' en 47769-50010 voor 'Rubberbus remtang'. Dat is nogal wat, zeker als je online voor rond de EUR 250 een nieuwe klauw hebt.

Zojuist gesnuffeld op eBay en daar vind ik een complete set voor EUR 124,39 (+ 17,49 verzendkosten): de link. De verkoper krijgt een 100% waardering (in eBay shop). Dat lijkt mij een goede deal. Iemand bekend hiermee of valt dit af te raden?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Met revisie set bedoel je een volledig gereviseerde remklauw ?
Als je daar dan ook garantie op krijgt is het helemaal mooi.
Je kunt ze dan ook misschien laten parelstralen ? en poedercoaten
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@Raamsdonk, volgens mij alleen de zuigers en gerelateerd.

Lijkt me idd een goede deal Lacor, zou het zelf zo kopen eigenlijk. Het enige wat je nog zou kunnen verwachten is dat de openingen waar de zuigers in glijden niet meer helemaal top zijn.

Als ze al eerder gereviseerd zijn kan het niet dat ze na 2 jaar al vastlopen. Dan is initieel verkeerd gemonteerd, niet goed ingevet, corrosie niet voldoende verwijderd, zuigerkanaal niet gepolijst, remvloeistof niet tijdig ververst, etc. Dat het aan het product ligt volgens dealer geloof ik geen knars van.
 
Laatst bewerkt:

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Marcel, alleen zuigerts en rubbers. Morgen hoor ik de daadwerkelijke schade. Als dat tegenvalt, ga ik deze set bestellen. Had ze nog ff gemailed of dit ook voor 1st gen is. Binnen kwartier antwoord dat dat klopt.

Eerste wat de monteur bij Euromaster zei, dan hebben ze de openingen niet goed schoongemaakt. Ik geloof er idd niets meer van wat ze zeggen bij Lexus GPS. Onvoorstelbaar dat een dealer zoiets als remmen nog zo kan verprutsen...
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Hallo

Ik heb 2 jaar geleden via ebay verkoper big red brakes dus die gene van de link een revisie set gekocht.
Perfect product en erg goede prijs.
Zit er bij mij nu al langer dan 2 jaar in zonder problemen. Laatst nog eens gecheckt en alles nig steeds gangbaar.
Dus voor het geld kan je het niet laten
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Ps als je gaat reviseren moet je inderdaad wel de remklauw van binnen heel goed schoon maken anders komt de roest weer terug.
Als je de zuigers niet vervangt moet je ze helemaal glad polijsten met een draaiende staalborstel. Als er dan geen roest puntjes inzitten is het goed. Als er putjes in zitten kan je beter de zuigers ook vervangen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja precies, als hierboven. Nu heb je iig zicht op wat er gebeurd en kun je er een HowTo van maken :rulez::p
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ding dong, 10 uur journaal: moeten nieuwe klauwen gaan worden :( Oordeel monteur na openleggen klauwen gisteren: algeheel gepruts dealer. Zij hebben de klauw of niet goed schoongemaakt of beoordeeld. Zuiger linksvoor is gaan kantelen en had schuin slijtspoor aan een kant. Uit ging wel, terug niet meer. Rechtsvoor was nog redelijk. Men had eventueel moeten uithonen en nieuwe bussen, wat revisie van de klauw zelf betekent. Het zit nu zo goed als mogelijk in elkaar, maar advies is beter nieuw.

Dus even wat gaan rondsnuffelen. Bigg red gemailed, die leveren niet nieuw or revisie voor Lexus. Na lang zoeken vond ik deze site voor particulieren. Betreft ruilsysteem en gereviseerde exemplaren. Is wel wat beter dan de EUR 580 per stuk bij de dealer...

Van de gelegenheid gebruik maken en misschien toch andere kleur op de klauwen. Wat denken we van zilvergrijs metallic of zwart? Zie andere link.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In ieder geval duidelijk wat we al dachten... Quickfix destijds en dan zit je in tijd met deze problemen. Jammer en een klant elders. Voor mij was destijds het 'breekpunt' een schaapachtige afhandeling en poging tot afspraak omtrent een lekke waterpomp, alsmede het niet willen verversen van remvloeistof (was geheel niet nodig volgens dealer).

'We' denken dat zilvergrijs best een leuke kleur is, maar ik vind alles mooi aangezien die van mij donkerroestbruin zijn :p Antraciet is ook wel OK.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Het is toch te gek voor woorden dat men zo ermee omgaat... Maar geen zin te reclameren bij ze, omdat op basis van eerdere ervaringen men niet redelijk kan denken. Ik heb ze al teveel geld gekost waren zo ongeveer hun woorden. Let wel, kosten die ze hadden gemaakt door eigen fouten. Daar ga ik weer, beter keer in ander topic :grin:

Dankje, zilver bij zilveren velgen staat denk wel mooi, maar misschien redelijk 'in your face'. Zwart op rood is ook mooi. Weet niet iemand een site o.i.d. waar je dat zou kunnen bekijken hoe het eruit komt te zien?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
das kloot'n om te lezen... ik heb in het verleden wel wat van carpartsdirect gekocht.. prima afhandeling! Ik ga binnenkort weer wat daar bestellen... Kleur? nou, zwart staat niet eens verkeerd, heb ik ook.. maar mijn auto is zilver en mijn wielen zijn antraciet... succes met de verdere afhandeling hiervan...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zeer vervelend allemaal, maar wel een goede link die revisie set. Heb gezocht naar een zelfde set voor de achterklauwen, maar die hebben ze niet, iig niet de zuigers achter.
Links achter bij mij loop beetje aan (geluid, geen weerstand) na een nachtje stilstaan, maar wordt wel minder wanneer ik de rem een paar keer goed heb ingetrapt...voor zover ik kan horen.
Succes met je zoektocht naar gereviseerde exemplaren. Je weet dat je ook kan zoeken op GS300 voor de klauwen voor?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Thanks all. Dit gaat wel goedkomen, Euromaster schijnt ook nog adresje te hebben. Wanneer het eronder zit meer nieuws. En foto's als het ff kan h?.

j2jedi, voor een IS200 (?) hebben ze voor EUR 144 een complete klauw achter. Misschien wat voor jou?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Zwart is erg mooi maar geen hoogglans maar mat.
Ik heb een bedrijfje gezien waarbij je jouw remmen ruilt tegen een gereviseerde.
Word via glasparelstralen schoon gemaakt en vervolgens gepoedercoat in een door jou opgegeven kleur.
Als ik hem tegenkom laat ik het hier wel even weten.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Txs. Ik ga sowieso voor al gereviseerd, kan niet mijn auto stilzetten. Heb ze gebeld, voor IS/GS hebben ze niet op voorraad en bestellen momenteel ook niet mogelijk.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Ik heb bog setje klauwen liggen rondom, kan ze laten reviseren met jaar garantie erop.klauwen 150.- heb ik er zelf voor betaald en revisie kost rond 450.- maar dan hou ik het hoog aan...
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik heb net r-voor een gereviseerde set erop.
Spul kwam netjes in een nieuwe doos, compleet met een zakje rubbertjes, glijmiddel etc. (No comment...)

Remklauw zag er als nieuw uit.

De oude remklauw gaat dan weer terug met die doos (statiegeld van 75,- krijg je dan weer terug).

Doordat de revisie klauw zgan was, duurde de ombouw amper een ? uur.

Revisieset is door de bevriende monteur via een automaterialenhandel in Duitsland besteld en kosTte 150,00 ex BTW.