Remmen IS200 zelfde als IS300?

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
Zijn de klauwen van de IS300 nou even groot als die van de IS200? Dus ook zelfde zuigers etc.
Ik zie namelijk op plaatjes met (zogenaamd) IS300 precies dezelfde klauwen als op mn 200.
Dit omdat ik competition spec schijven en pads ga aanschaffen (is al een prijs etc. afgesproken maar ik monteer ze toch nog niet) en als dat dus in dezelfde klauwen etc. gaat als de IS300 moet ie echt keihard remmen.
Als deze wagen nog leeft na mijn studie zou ik er namelijk best mijn eerste grote project van willen maken, 2jz niet uitgesloten. En dan zou er dus zelfs een 2jz(-gte) in kunnen zonder meteen de remmen aan te pakken? Ik wil er natuurlijk dan wel een big brake kit op, maar niet gelijk noodzakelijk als ik me inhoud...
Maar dit is allemaal speculatie

Zijn de IS300 remmen hetzelfde als die van de IS200, iig de klauwen en zuigers?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Dacht het wel ja. IS300 SC met z'n 1.515 remt er al heel goed mee. Dus stuk lichtere IS200 (1.345 met automaat) heeft remkracht genoeg :thumbsup:
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Ik vond de remmen tegen vallen. Afhankelijk van je rijstijl natuurlijk
smile.png

Had brembo blanke schijven (afrader), EBC redstuff blokken en stalen remleidingen.
Heb nu de OEM +1 BBK kit erop zitten incl racingbrake TT schijven en dat remt wel aanzienlijk beter.
Met deze brackets kan je de MKVI Supra TT remschijven voor gebruiken.
Echt een aanrader.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Zijn te bestellen bij FIGS. zal de link hier niet post ivm reclame enzo.
Maar als je op google zoekt naar "+1 BBK" kom je er wel.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik vond de remmen tegen vallen. Afhankelijk van je rijstijl natuurlijk
smile.png

Had brembo blanke schijven (afrader), EBC redstuff blokken en stalen remleidingen.
Heb nu de OEM +1 BBK kit erop zitten incl racingbrake TT schijven en dat remt wel aanzienlijk beter.
Met deze brackets kan je de MKVI Supra TT remschijven voor gebruiken.
Echt een aanrader.

Voor circuitgebruik prima en voor normaal tot af en toe steviger straatgebruik meer dan genoeg. Ben je continue aan het hoeken op de openbare weg, dan misschien niet? Eventueel in combinatie met je eigen verwachting/referentiekader.
 

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
ik vind hem ook niet hard genoeg remmen, maar had al zo'n voorgevoel dat er ook gewoon wat aan vervanging toe was.
En jahoor remlampje brand sinds kort, maar duidelijk geen lekkage etc.
Ondertussen had mijn baas al een factuur laten maken voor competition spec blokjes en schijven bij een van zijn sponsoren en met de sponsor-korting kan ik het maar beter gelijk goed doen
ondanks dat gewoon blokjes of schijven vervangen ook al aardig wat verschil zou kunnen maken
Remmen worden opnieuw gelakt (gewoon zwart, geen rood, want lak is gewoon aan vervanging toe) alle zuigers worden gecontroleerd en er gaan hele goede schijven en blokjes in
Als de remmen dan nog niet aan mijn eisen voldoen weet ik het ook niet meer
Maar moet wel goedkomen aangezien ze ook genoeg kracht moeten hebben om een IS300 te stoppen
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Mocht je nog een remzuiger nodig hebben stuur mij even een bericht.
Ik heb er vorige keer teveel gekocht en die dingen zijn aardig duur bij de dealer.
 

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
Mocht je nog een remzuiger nodig hebben stuur mij even een bericht.
Ik heb er vorige keer teveel gekocht en die dingen zijn aardig duur bij de dealer.

bedankt man, zal het onthouden
ziet er naar uit dat het nog wel ff gaat duren, echt in de zomer pas maar dan weet ik je zeker te vinden