Remmen schokken

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Mijn overbuurman heeft ook een is250 van 11-2005 maar als je remt is dat niet gelijkmatig maar schokkend. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb hier sinds kort ook last van.
Achter zijn weliswaar afgelopen zomer nog de klauwen gereviseerd, maar met 110.000 km en de eerste remmen denk ik dat ze aan de beurt zijn.

Bij mijn IS zijn gisteren de remschijven aan de voorzijde vervangen omdat ze krom waren.
Resultaat; geen schokkende remmen meer.

De geleidepennen waren overigens nog wel goed.
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Vandaag de geleide pinnen gangbaar gemaakt op linksachter na.
Rechtsachter met geweld los weten te krijgen na het reinigen en opnieuw invetten loopt deze weer als een zonnetje.
Linksachter met geen mogelijkheid los te krijgen (moker, brander en halve bus kruipolie).
Er is al eerder met deze geleide bus geknoeid, want er was aan de achterzijde een gat in geboord en afgedicht met een korte bout.
Ik heb maar besloten om een gereviseerde klauw te bestellen.
Uit nood moet ik maar de Z4 van mijn vrouw meenemen naar het werk (geen straf).:)
In de toekomst ga ik bij elke rem olie verversing ook preventief mijn pinnen weer schoonmaken en smeren.
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Bedankt voor het meedenken maar het probleem is de bus niet de pin, ik heb via ebay een gereviseerde klauw besteld (het gaat trouwens om een IS250).