Remmen schokken

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Mijn overbuurman heeft ook een is250 van 11-2005 maar als je remt is dat niet gelijkmatig maar schokkend. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
No Title

Zoiets?
 

Bijlagen

  • photo4691.jpg
    photo4691.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 44

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
De schijven zien er goed uit, wil eigenlijk van het weekend controleren of er een krom is maar heb dit bij mijn eigen auto's nooit mee gemaakt. Zou op dit moment niets anders kunnen bedenken.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zou kunnen dat je buurman kromme schijven heeft... soms roesten de geleidepennen vast en dat krijg je pas door als de schijf krom is...
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Het probleem heb ik nog niet kunnen vinden. Ben er wel achter gekomen dat het pas begint als de auto wat warm begint te worden. Iemand nog idee?n?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Dit probleem heb ik ook, Ik weet zelf niet waar het aan zou kunnen liggen. Je hoort / voelt i.i.g de remmen gaan alsof ze gegolft zijn. Moeilijk uit te leggen. Dit gebeurd voornamelijk bij het lang normaal remmen bij een hogere snelheid
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
ja indd, maar het is heel goed merkbaar.
ik heb nog wel een update hierover:
bij remmen zonder dat je het stuur vast hebt gaat de auto mooi rechtdoor en het stuur trilt niet,.
met de tc uit is het probleem er ook nog,
bij remmen met enkel de hand(voet)rem is er het probleem er niet.
de eerste paar keer remmen is het probleem minder (de schijven koud zijn)

heeft iemand een idee het gaat om een is250 uit dec 2005, een hele vroege dus heb gezien dat er voor deze wagens een terugroepactie is geweest mbt de abs pomp weet verder niet wat de actie inhoud.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb hier sinds kort ook last van.
Achter zijn weliswaar afgelopen zomer nog de klauwen gereviseerd, maar met 110.000 km en de eerste remmen denk ik dat ze aan de beurt zijn.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Toch schijven mogelijk iets krom en/of in combinatie met rubbers versleten in je onderstel. Kromme schijven kan je voelen in pedaal. Geen goede wielgeleiding betekent trillen vanuit voortrein en stuur. Zijn je naaf, schijf en velg brandschoon? Combinatie moet kaarsrecht zitten.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
het is verholpen,
hij had een rekening van de schijven en deze waren recent vervangen.
maar alles wees op de schijven voor schokken en trillen van het stuur.

ik heb hem een set ebc schijven met redstuff blokken laten bestellen en na de montage was er geen trilling meer voelbaar en remde de lexus veel fijner (doseerbaarder)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nielow/Bluedeamon/Niels_D

eigenlijk is mijn antwoord ook zoals GPS-1-/Alor/MLCoolJ al zegt. De geleide pinnen is een bekende kwaal bij de is250, ik heb op mijn vorige IS250 ook 2 nieuwe schijven versleten in paar maanden tijd omdat ze vanwege de vastzittende geleide pinnen de schijven krom trokken. Na het montere van nieuwe schijven is het probleem tijdelijk opgelost, dit is totdat de blokken weer meer inslijten en daardoor weer schuin slijten en de schijf kromtrekken door oneven remvermogen van de klauw.

Voor Nielow: check voor de zeker toch de pinnen goed, anders kan je weer gauw nieuwe schijven monteren.

BD & niels: check die pinnen en vervang ze icm alle rubbers en pak nieuwe schijven en blokken. (vergeet de pinnen niet in te smeren)
 
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nielow/Bluedeamon/Niels_D

eigenlijk is mijn antwoord ook zoals GPS-1-/Alor/MLCoolJ al zegt. De geleide pinnen is een bekende kwaal bij de is250, ik heb op mijn vorige IS250 ook 2 nieuwe schijven versleten in paar maanden tijd omdat ze vanwege de vastzittende geleide pinnen de schijven krom trokken. Na het montere van nieuwe schijven is het probleem tijdelijk opgelost, dit is totdat de blokken weer meer inslijten en daardoor weer schuin slijten en de schijf kromtrekken door oneven remvermogen van de klauw.

Voor Nielow: check voor de zeker toch de pinnen goed, anders kan je weer gauw nieuwe schijven monteren.

BD & niels: check die pinnen en vervang ze icm alle rubbers en pak nieuwe schijven en blokken. (vergeet de pinnen niet in te smeren)


Ik zal er eens naar (laten) kijken.
Wat ik vanochtend wel merkte is dat het erger is als de auto koud is, ken jij dat ook?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat verschilt natuurlijk ook wel hoe die is ingesleten en hoe krom die is. sowieso is het verstandig voor iedereen met een auto ouder dan 6j met een redelijk kmstand om ze uit voorzorg in te smeren 1x per jaar.
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Ik wil de geleide pinnen dit voorjaar ook allemaal schoonmaken en smeren.
Ook ik heb in lichte mate last van het euvel wat in dit topic wordt genoemd.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
de geleidepennen waren goed dus kan het niet verklaren.
ik heb het merk van de schijven ook niet kunnen achterhalen.