Remmen

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Mijn CT maakt bij het remmen een geluid wat te maken heeft met het regenereren. Tot zover niets vreemd. Echter, als de auto bijna stilstaat, en bij het loslaten van de remmen, hoor ik de blokken? Ik weet niet of andere CT rijders dit ook ervaren? Hoort dit, of wordt het een ritje naar de dealer?
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Ik vrees dat het een ritje naar de dealer wordt zelf heb ik er geen last van tenzij ik vol in de ankers moet en het ABS in werking treed.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Vandaag voor het eerst geen bijgeluiden. Het is overigens niet zoals in de clip is te horen. Bijzonderheid is wel dat de auto door een wasstraat is gegaan.....!? Mocht het geluid blijven, dan zal ik langs de dealer gaan. Ik houd jullie op de hoogte!
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
27
8
Bij de CT200 is het belangrijk de remmen wel regelmatig te gebruiken (bijv. bij afrit van snelweg, wanneer de remenergie toch niet volledig kan worden opgeslagen in N alleen de remmen te gebruiken. Een veel voorkomend euvel is dat de remmen gaan vastzitten, omdat ze te weinig worden gebruikt en er zich ook roest op de schijven afzet. Op het Toyota Hybride NL Forum http://www.john2211.nl/phpbb3/index.php is hierover en ook over veel andere zaken van het hybride systeem HEEEEEL VEEEEEL nuttige informatie te vinden!
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
27
8
vooral de eerste pioniers van de 2e Prius versie waren echte techniekliefhebbers die hier flink in gedoken zijn. Een aanrader voor de CT200 rijders.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bij de CT200 is het belangrijk de remmen wel regelmatig te gebruiken (bijv. bij afrit van snelweg, wanneer de remenergie toch niet volledig kan worden opgeslagen in N alleen de remmen te gebruiken.
Maar dan doe je natuurlijk wel het zuinigheidsconcept iets teniet, waarbij je ruim van te voren (bv naderen rood stoplicht) gas terugneemt. Positieve bijkomst is dat je achterliggende medeweggebruikers daar blij mee zijn :)