- 23 nov 2011
- 770
- 219
- 43
GIsteren beurt + keuring gehad van mijn IS200 en daarbij erachter gekomen dat aan de voorzijde mijn remschijven te dun zijn geworden en dat mijn remblokken ook bijna op zijn. Nu vroeg ik me af of dit een werkje is dat goed zelf te doen is.
Klopt het dat de remschijven alleen op hun plaats gehouden worden door de velgen + remklauwen? Oftewel, is het een kwestie van velgen los, remklauwen los en remschijven eraf tikken?
En voor de remblokken: remklauw van schijf af laten kantelen, blokken demonteren, dop van remreservoir eraf, zuigers indrukken met lijmklem en oude remblok, nieuwe remblokken erin zetten, klemmetjes erop, weer terugkantelen op de remschijf, alles vastzetten, dop weer op reservoir, paar keer op het rempedaal drukken en klaar?
Ik heb het ooit wel eens eerder gedaan voor een CRX, dat ging wel gepaard met wat gevloek omdat dingen vast waren geroest, maar uiteindelijk wel gelukt.
En welke schijven en remblokken zijn aan te raden? Ik zie behoorlijk wat verschillende merken. Ik wil natuurlijk wel fatsoenlijk spul.
Klopt het dat de remschijven alleen op hun plaats gehouden worden door de velgen + remklauwen? Oftewel, is het een kwestie van velgen los, remklauwen los en remschijven eraf tikken?
En voor de remblokken: remklauw van schijf af laten kantelen, blokken demonteren, dop van remreservoir eraf, zuigers indrukken met lijmklem en oude remblok, nieuwe remblokken erin zetten, klemmetjes erop, weer terugkantelen op de remschijf, alles vastzetten, dop weer op reservoir, paar keer op het rempedaal drukken en klaar?
Ik heb het ooit wel eens eerder gedaan voor een CRX, dat ging wel gepaard met wat gevloek omdat dingen vast waren geroest, maar uiteindelijk wel gelukt.
En welke schijven en remblokken zijn aan te raden? Ik zie behoorlijk wat verschillende merken. Ik wil natuurlijk wel fatsoenlijk spul.