Road Top carplay installatie... Ruis!

Boye

Hoort erbij
17 okt 2023
28
14
3
Hoi, ik heb de Road Top carplay installatie gedaan. Eea werktmaar ook heb ik behoorlijke ruis op de audio, zowel bedraad als Bluetooth. Iemand enig idee?

Het is een 3IS met remote touch (joystick). Ik heb de premium audio met 10inch. Iphone 15 Pro.

De GND kabels verbinden lijkt niet uit te maken

Laatst bewerkt:
Als je de Road Top a.k.a. CarOptions Carplaybox a.k.a. Tansowerkz hebt, heb je 'm dan aangesloten zoals in het filmpje gelinkt in dit bericht?

Ik heb de CarPlaybox van CarOptions en daar zaten meer stekkers en kabels in dan ik nodig had. Daar twijfelde ik over maar dat filmpje bevestigde wat ik vermoedde. Ik hoef niet alles aan te sluiten.

BTW; welk model(jaar) IS heb je? Er kan een verschil zijn in pre-/post-facelift.

P.S. vul dit in bij je "Handtekening" in je profiel ;)

Als je de Road Top a.k.a. CarOptions Carplaybox a.k.a. Tansowerkz hebt, heb je 'm dan aangesloten zoals in het filmpje gelinkt in dit bericht?

Ik heb de CarPlaybox van CarOptions en daar zaten meer stekkers en kabels in dan ik nodig had. Daar twijfelde ik over maar dat filmpje bevestigde wat ik vermoedde. Ik hoef niet alles aan te sluiten.

BTW; welk model(jaar) IS heb je? Er kan een verschil zijn in pre-/post-facelift.

P.S. vul dit in bij je "Handtekening" in je profiel ;)
Dat klopt. Ook ik heb meer kabels dan nodig. De mijne is van Road Top en ze reageren snel. Via tweakers.net kreeg ik een tip om de BT van de auto ipv carplay te gebruiken. Dat icm. USB aansluiting werkt prima.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ah, die audioverbinding via Bluetooth was voor mij de reden om voor dit systeem te kiezen. Bij een ruis is vaak een analoge verbinding betrokken. Lees dat topic overigens rustig een keer door voor meer tips qua geluid ;)

• Leuk
Waarderingen: Boye
Ah, die audioverbinding via Bluetooth was voor mij de reden om voor dit systeem te kiezen. Bij een ruis is vaak een analoge verbinding betrokken. Lees dat topic overigens rustig een keer door voor meer tips qua geluid ;)
ja, dat draadje met videos kende ik al; gevonden toen op zoek was naar tips waar dat kastje te plaatsen. Dat heeft me hoofdbrekens gegeven en kwam uiteindelijk op dezelfde oplossing als in het draadje. Overigens was mij al duidelijk dat ik een extra LVDS kabel nodig had maar kreeg helaas de gen1 kabel voor de 2IS maar gelukkig is Road Top goed in de communicatie (chat via Ali app).

Ik gebruik nu de car BT (instelling in Carplay setup) icm. bekabelde verbinding. Geluid nu gewoon goed. Heb nog wat tips van Road Top gekregen die ik wil uitproberen zoals audio GND direct op head unit verbinden maar dat vergt solderen en dat ken pas van het weekend).

Had ook nog een raar gedrag wat ik niet online tegenkwam: in een bocht ging scherm op zwart en verschenen de achteruitrij guidelines. Bleek dat de 360 camera optie aanstond. Dat uitzetten heeft het opgelost.