Roest en garantie

MarcoB

Nieuw hier
15 mei 2009
10
0
0
Hallo,

Vandaag zag ik een kleine roestplek op de rand van de kofferbakdeksel, ongeveer zo groot als een druppel. Hij is van mei 2009, en de garantieperiode loopt dus nog. Lexus geeft drie jaar garantie voor roest als het "van binnenuit" komt en alleen bij productiefouten. Nu weet ik niet of dit een productiefout is of dat het misschien een steentje is geweest die de lak er vanaf getikt heeft. Mijn vraag is of hier iemand is die zoiets al eens bij een Lexus gehad heeft en of ze coulant zijn, of dat ik een juridisch gevecht tegemoet kan zien.

Bij voorbaat dank,

Marco
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
geen idee. Ik heb zelf wat roest op de kofferbak deksel gehad door steenslag. Beetje weg schuren en met de lakstiftkit van Lexus heb ik dit weer mooi gemaakt.

Mocht je dit zelf niet willen doen dan kan je dit aan de dealer vragen. Indien de roest van steenslag afkomstig is zal dit niet door de lakgarantie gedekt worden.

Mocht het echter door een andere reden zijn gaan roesten, of weet je het niet zeker, dan zou ik wel even bij de dealer langs gaan.
 

MarcoB

Nieuw hier
15 mei 2009
10
0
0
Ben net bij Louwman geweest, en daar vertelden ze dat het weg te werken is met een lakstift. Die heb ik dus besteld. Ze zeiden ook dat het nu eigenlijk te koud is voor een lakstift, dus hoop ik dat het in de winter niet erger wordt (auto staat altijd buiten).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
heb je misschien een foto?

Lexus heeft volgens mij 10 of 12 jaar garantie op roest van binnenuit...