Rond aan het kijken naar een IS250..

RvdK1985

Nieuw hier
23 mei 2015
18
0
0
Goedendag allen,
Sinds feb 2013 rij ik in mijn huidige wagen, een IS200 Executive Automaat uit '99. Destijds bij een Toyota Specialist in Edam gehaald en eerlijk gezegd nooit geen spijt van gehad.
Toen stond deze al op een nette km.stand (292.000) en inmiddels op 316.000. Dus ben ik al enige tijd aan het rondkijken naar een IS250, wat ik ook een zeer mooie wagen vind.
Gisteren vrij direct langs gegaan bij dhr. van Kakerken, wellicht bij de forum leden bekend vanwege de Meeting 2 jaar terug meen ik. Zelf daar niet geweest maar had het online voorbij zien komen en herkende het hekwerk van de foto's. Zeer vriendelijke man en werd heel hartelijk en open ontvangen.
Momenteel heeft hij 2 verschillende IS250 staan, 1 uit 2007 en 1 uit 2010.
Wat budget betreft ging ik kijken naar die uit 2007

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...eviousPage=lr#

In het echt ziet hij er netjes uit, met natuurlijk wat gebruiksplekjes..
Wat echter wel direct opviel was dat er schade aan de voorzijde was, een paar goeie krassen op de linker koplamp, een plekje bij het kenteken/kentekenhouder, aansluiting van de naden aan de voorkant bij de voorbumper en de motorkap die niet helemaal aansloten. Maar de naden tussen het zijscherm en de stijl bij de voorruit zaten compleet strak op elkaar, aan beide kanten.
Gelijk even als verschil naar die van 2010 gekeken, en daar was een nette naad van 1 a 1,5 mm.
Na het starten, even de kap omhoog en was een duidelijk hoorbaar getik van de injectoren dacht ik maar hij kwam me vertellen dat het een bekend euvel was met de EGR klep. Na de proefrit, dus met warme motor ook nog eens de kap omhoog en nog steeds hetzelfde getik.
Verder qua onderhoudsboekje, bijgehouden tot 155000. Alleen in de boordcomputer waren alle onderhoudsgegevens verdwenen.
Natuurlijk ook nog even mee gereden en merkte eigelijk gelijk wat trillingen in het gaspedaal met wegrijden, maar dit was na een klein stukje over. Verder reed hij goed, automaat reageerde soepel en netjes, ook de terugweg in de "flipper" stand, wat ook leuk rijden is natuurlijk.
( 24 april de hele dag op circuit Zandvoort geweest, Ultimate driving experience, als kado van mn vriendin gehad en toen voor het eerst geflippert in een Lamborghini Gallardo en Aston Martin Vantage en dat was wel heel gaaf :p )
Wagen had overigens in maart dit jaar ook al te koop gestaan en hij gaf iig als uitleg dat hij als hij te weinig wagen heeft staan stopt met adverteren en eerst verder op zoek gaat naar leuke modellen voor een mooi vol terein.

Vandaag ook nog even in Oosterhout geweest, Auto Carion, die heeft ook een IS250 staan alleen heb ik een aantal jaar geleden toen dit bedrijf nog ergens anders gevestigd was een Fiat Bravo HGT gekocht en daar zaten achteraf nog wel wat haken en ogen aan qua extra kosten. Verder alles toen ook niet echt als prettig ervaren, maar ik was natuurlijk ook wat jonger en wellicht onbezonnen...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...reviousPage=lr

Dat terzijde was dit ook een nette wagen, wel een wereld van verschil qua licht donker kleurstelling binnen en buiten. Gelijk ook even naar de naden gekeken bij de raamstijl en deze had een nette naad van 1 a 1,5 mm. Verder ook het een en ander aan gebruiksplekjes maar wel originele 17 inch velgen meen ik.
Qua opties ook anders, deze heeft geen Navigatie ed maar wel stoelverwarming/koeling.
Iets minder km en ook qua boekje netjes ingevuld tot 142.000
Daar stonden 2 notities in van modificaties, bij 36000 stuurhuis en 112000 ( meen ik ) remklauw modificatie.
Met deze niet kunnen rijden omdat ik zonder afspraak langskwam en het erg druk was.

Nu is mijn vraag of iemand wellicht 1 van deze 2 wagens misschien kent en of wellicht wat tips en/of advies hebben..
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom RvdK , ik kan je zo even niet helpen , enige advies wat ik kan geven is dat als je niet bekent bent met dit soort hoogwaardige auto's je beter voor iets meer bij een dealer terecht kunt gaan , wat je zeker niet wilt is een probleembak die via de handel bij een handelaartje op de hoek is terecht gekomen
ook al kunnen daar pareltjes bij staan maar die moet je zelf kunnen herkennen

succes :thumbsup:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Na het starten, even de kap omhoog en was een duidelijk hoorbaar getik van de injectoren dacht ik maar hij kwam me vertellen dat het een bekend euvel was met de EGR klep. Na de proefrit, dus met warme motor ook nog eens de kap omhoog en nog steeds hetzelfde getik.
Tikkende EGR klep? Luidruchtige/tikkende injectoren bij een IS250 is een normaal verschijnsel en inherent aan de techniek. Staat ook wel wat op het forum over. Resonantie in het gaspedaal lijkt me niet gebruikelijk overigens. Hoeft niet veel te zijn, maar kan wel andere ellende indiceren.Tezamen met de schade voorkant en prijs denk ik dat je betere opties hebt.

Als 't lukt, kom dan sowieso even kijken bij de meeting 13 juni. Kun je gelijk orienteren qua verschillende opties, motorgeluid, vragen en etc.
 

RvdK1985

Nieuw hier
23 mei 2015
18
0
0
Bedankt voor de reacties. En als het met de agenda e.d. het toelaat wil ik inderdaad wel langs de meeting komen.
Wat betreft de prijs, dacht ik dat tussen de 10 en 13 gangbaar was...
Er waren in mijn ogen ook te veel "dingen" die opvielen wat betreft degene in Dongen en kijk ook ondertussen naar alle andere advertenties.
Ik zag op mp ook nog 1 van een particulier :
www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Vol optie, Executive tenslotte.
Weet niet hoe of wat met die van Alor, maar je mag me altijd een pb sturen natuurlijk
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Alor heeft un automaat en is er altijd heel zuinig op....heb un paar x wat onderdelen van hem over genomen. Als ik jou was zal ik hem mailen en blijven zeuren om die auto.
dan word zijn overstap naar un andere ook makkleijker. Voor 12 kan je hem wel meenemen denkik...daar heb je ze bij de dealer niet voor. (150000km) dachtik met alles erop.
Denk wel dat je voor de velg moet bijbetalen
 

RvdK1985

Nieuw hier
23 mei 2015
18
0
0
Ik had het bericht van Rowi helemaal niet gezien en het is helaas niet gelukt om naar de meeting te komen. Wat betreft de wagen van Alor, ben ik uiteraard benieuwd naar en zal hem nog een bericht sturen hoe of wat.
Overigens ben ik dus nog steeds aan het rondkijken en wil a.s. donderdag naar Groessen rijden, daar staat bij autobedrijf Bedeaux een automaat uit 2006 met 175dkm
www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Volgens RDW kentekencheck staat deze sinds 14-2 op naam met 2 eigenaren, wellicht iemand van het forum geweest ?

Ook viel mij trouwens op dat die de 2e waar ik het over had in mij startpost ( bij Auto Carion ) een paar dagen later opnieuw, en nu nog steeds wordt aangeboden bij Van der Bij auto's te Friesland, inclusief een aardige prijsstijging ...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Ondanks dat de kilometers in mijn 2000 IS200 handbak nog steeds met een glimlach bereden worden, jeukt het toch wel om naar een nieuwe(re) auto over te stappen. Na een korte peiling tussen een 1st Gen IS300 SC en een IS250, ging de voorkeur bij mijn vrouw uit naar de IS250. Het beperkte aanbod maar de IS300 ook wat minder favorable. In 2008 ooit eens een IS250 Sport een weekendje mee gehad en was toen erg enthousiast (nog voor m'n tijd met de IS200).

Inmiddels ben ik mij wat gaan inlezen alsmede wat rond gekeken naar geschikte exemplaren. Een donkere kleur heeft mijn voorkeur en daarbij ook graag de Sport variant. In de gebruikersreviews lees je dat het "karakteristiek" van rijdersauto van de IS200 naar IS250 wat getemperd is en er meer comfort is terug gekomen. Om hier toch het dichtst in de buurt te blijven lijkt mij de Sport variant het meest geschikt. Als de ervaringsdeskundige hier anders over denken, verneem ik het graag. Mijn budget is ongeveer 10k, waar marge afhankelijk van de uitvoering.

Maar toen ging ik even de specs tussen de IS250 en GS300 gen 3 (vanaf 2005) met elkaar vergelijken en viel mij op dat de GS ondanks grotere motor en omvang maar 60kg zwaarder is in ledig gewicht. Met 200+k kilometrages vallen beide modellen binnen het budget. De GS zal een trap meer comfort en minder sportiviteit bieden, al krijg je daar wat meer ruimte (zowel binnen, als de kofferbak) voor terug.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie forumleden over deze spagaat denken...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Eigenlijk beantwoord je de vraag al grotendeels zelf :sneaky:

Je wilt liefst zoveel mogelijk bij een 'rijdersauto' blijven=IS250 Sport. GS is meer een cruiser. Denk dat je vooral zal moeten kijken wat je er in de praktijk mee wil doen... Vakantietripjes, koffers en kids mee?

In beide auto's is het overigens zeer goed vertoeven maar, wil je net wat meer de sportieve kantjes raken, dan is een IS250 S de beste deal denk ik. Verder (vind ik) is het model van de IS250 tijdloos. De GS is ook fraai, maar meer zakelijk misschien.

Dus om de Poll te starten: 1 x IS250 Sport
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik denk dat de keuze vrij bepekt is voor 10.000 EUR 200.000 km en hoger
De goedkoopste IS250 SPORT is 6.985 EUR met 243.120 km
De volgende SPORT is 11.925 EUR met 128.133 km
En dan te bedenken dat je in Duitsland een IS250 voor 12.690 EUR hebt met 63.340 km šŸ˜±
Ik ga verhuizen šŸ¤”
 
Laatst bewerkt:

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
No Title

Gewoon in beide een proefrit maken dan weet je wat je wil. Een gs is gewoon wat groter en meer geschikt voor een gezin. Mijne is van 2005. President uitvoering, verder alle opties. Wel boven je budget maar wel mooi. Succes met de zoektocht dat alleen is al leuk.
 

Bijlagen

  • photo5298.jpg
    photo5298.jpg
    150,8 KB · Weergaven: 43

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Dank voor de reacties. Over de spagaat sportief vs cruiser ben ik nog niet helemaal uit. Dagelijks rij ik 140 km over a7, a10 a9, dus geen spannende wegen. Nu met kids van 1 en 3 zal dat de eerste jaren in een IS250 nog wel goed gaan qua ruimte, al vrees ik als zij wat groter worden. Mij is ook nog niet helemaal duidelijk wat de conceptuele verschillen tussen de Sport, Executive en Business zijn, op de generieke optielijst na.
Budget is overigens na overleg wat groter geworden; 13?14k.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Dank voor de reacties. Over de spagaat sportief vs cruiser ben ik nog niet helemaal uit. Dagelijks rij ik 140 km over a7, a10 a9, dus geen spannende wegen. Nu met kids van 1 en 3 zal dat de eerste jaren in een IS250 nog wel goed gaan qua ruimte, al vrees ik als zij wat groter worden. Mij is ook nog niet helemaal duidelijk wat de conceptuele verschillen tussen de Sport, Executive en Business zijn, op de generieke optielijst na.
Budget is overigens na overleg wat groter geworden; 13?14k.

Ik denk dat je kids ook in een IS250 de komende 10 jaar nog makkelijk passen. Alleen moet je niet ?l te veel bagage mee willen nemen.
 

RvdB

Nieuw hier
20 aug 2015
24
0
0
Ik zou gaan proefrijden met zowel een IS als een GS. De IS is een wat sportievere sedan in zowel het uiterlijk als rijeigenschappen. Wil je voor meer ruimte, comfort en een wat meer statige auto dan zou ik voor een GS gaan. Ik heb zelf recentelijk een GS 430 aangeschaft, elke km is een feest. De GS is een vreselijk ondergewaardeerde auto die fluitend de concurrentie aankan met BMW, Mercedes en Audi. En gezien je budget.... http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr een kijkje waard
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Mooie wagen Stefan! Ik heb de optielijst/modelspecificaties van de IS250 bekeken. Bij de Sport wordt "Sportonderstel" genoemd; wat houdt dat in detail in? Enkel andere dempers/veren? Of zijn ook de anti-rollbars en andere zaken aangepakt?

Overigens heb ik de zoektocht even uitgesteld tot volgend jaar gezien de investeringen deze zomer in een bootje.