- 23 mei 2015
- 18
- 0
- 0
Goedendag allen,
Sinds feb 2013 rij ik in mijn huidige wagen, een IS200 Executive Automaat uit '99. Destijds bij een Toyota Specialist in Edam gehaald en eerlijk gezegd nooit geen spijt van gehad.
Toen stond deze al op een nette km.stand (292.000) en inmiddels op 316.000. Dus ben ik al enige tijd aan het rondkijken naar een IS250, wat ik ook een zeer mooie wagen vind.
Gisteren vrij direct langs gegaan bij dhr. van Kakerken, wellicht bij de forum leden bekend vanwege de Meeting 2 jaar terug meen ik. Zelf daar niet geweest maar had het online voorbij zien komen en herkende het hekwerk van de foto's. Zeer vriendelijke man en werd heel hartelijk en open ontvangen.
Momenteel heeft hij 2 verschillende IS250 staan, 1 uit 2007 en 1 uit 2010.
Wat budget betreft ging ik kijken naar die uit 2007
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...eviousPage=lr#
In het echt ziet hij er netjes uit, met natuurlijk wat gebruiksplekjes..
Wat echter wel direct opviel was dat er schade aan de voorzijde was, een paar goeie krassen op de linker koplamp, een plekje bij het kenteken/kentekenhouder, aansluiting van de naden aan de voorkant bij de voorbumper en de motorkap die niet helemaal aansloten. Maar de naden tussen het zijscherm en de stijl bij de voorruit zaten compleet strak op elkaar, aan beide kanten.
Gelijk even als verschil naar die van 2010 gekeken, en daar was een nette naad van 1 a 1,5 mm.
Na het starten, even de kap omhoog en was een duidelijk hoorbaar getik van de injectoren dacht ik maar hij kwam me vertellen dat het een bekend euvel was met de EGR klep. Na de proefrit, dus met warme motor ook nog eens de kap omhoog en nog steeds hetzelfde getik.
Verder qua onderhoudsboekje, bijgehouden tot 155000. Alleen in de boordcomputer waren alle onderhoudsgegevens verdwenen.
Natuurlijk ook nog even mee gereden en merkte eigelijk gelijk wat trillingen in het gaspedaal met wegrijden, maar dit was na een klein stukje over. Verder reed hij goed, automaat reageerde soepel en netjes, ook de terugweg in de "flipper" stand, wat ook leuk rijden is natuurlijk.
( 24 april de hele dag op circuit Zandvoort geweest, Ultimate driving experience, als kado van mn vriendin gehad en toen voor het eerst geflippert in een Lamborghini Gallardo en Aston Martin Vantage en dat was wel heel gaaf )
Wagen had overigens in maart dit jaar ook al te koop gestaan en hij gaf iig als uitleg dat hij als hij te weinig wagen heeft staan stopt met adverteren en eerst verder op zoek gaat naar leuke modellen voor een mooi vol terein.
Vandaag ook nog even in Oosterhout geweest, Auto Carion, die heeft ook een IS250 staan alleen heb ik een aantal jaar geleden toen dit bedrijf nog ergens anders gevestigd was een Fiat Bravo HGT gekocht en daar zaten achteraf nog wel wat haken en ogen aan qua extra kosten. Verder alles toen ook niet echt als prettig ervaren, maar ik was natuurlijk ook wat jonger en wellicht onbezonnen...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...reviousPage=lr
Dat terzijde was dit ook een nette wagen, wel een wereld van verschil qua licht donker kleurstelling binnen en buiten. Gelijk ook even naar de naden gekeken bij de raamstijl en deze had een nette naad van 1 a 1,5 mm. Verder ook het een en ander aan gebruiksplekjes maar wel originele 17 inch velgen meen ik.
Qua opties ook anders, deze heeft geen Navigatie ed maar wel stoelverwarming/koeling.
Iets minder km en ook qua boekje netjes ingevuld tot 142.000
Daar stonden 2 notities in van modificaties, bij 36000 stuurhuis en 112000 ( meen ik ) remklauw modificatie.
Met deze niet kunnen rijden omdat ik zonder afspraak langskwam en het erg druk was.
Nu is mijn vraag of iemand wellicht 1 van deze 2 wagens misschien kent en of wellicht wat tips en/of advies hebben..
Sinds feb 2013 rij ik in mijn huidige wagen, een IS200 Executive Automaat uit '99. Destijds bij een Toyota Specialist in Edam gehaald en eerlijk gezegd nooit geen spijt van gehad.
Toen stond deze al op een nette km.stand (292.000) en inmiddels op 316.000. Dus ben ik al enige tijd aan het rondkijken naar een IS250, wat ik ook een zeer mooie wagen vind.
Gisteren vrij direct langs gegaan bij dhr. van Kakerken, wellicht bij de forum leden bekend vanwege de Meeting 2 jaar terug meen ik. Zelf daar niet geweest maar had het online voorbij zien komen en herkende het hekwerk van de foto's. Zeer vriendelijke man en werd heel hartelijk en open ontvangen.
Momenteel heeft hij 2 verschillende IS250 staan, 1 uit 2007 en 1 uit 2010.
Wat budget betreft ging ik kijken naar die uit 2007
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...eviousPage=lr#
In het echt ziet hij er netjes uit, met natuurlijk wat gebruiksplekjes..
Wat echter wel direct opviel was dat er schade aan de voorzijde was, een paar goeie krassen op de linker koplamp, een plekje bij het kenteken/kentekenhouder, aansluiting van de naden aan de voorkant bij de voorbumper en de motorkap die niet helemaal aansloten. Maar de naden tussen het zijscherm en de stijl bij de voorruit zaten compleet strak op elkaar, aan beide kanten.
Gelijk even als verschil naar die van 2010 gekeken, en daar was een nette naad van 1 a 1,5 mm.
Na het starten, even de kap omhoog en was een duidelijk hoorbaar getik van de injectoren dacht ik maar hij kwam me vertellen dat het een bekend euvel was met de EGR klep. Na de proefrit, dus met warme motor ook nog eens de kap omhoog en nog steeds hetzelfde getik.
Verder qua onderhoudsboekje, bijgehouden tot 155000. Alleen in de boordcomputer waren alle onderhoudsgegevens verdwenen.
Natuurlijk ook nog even mee gereden en merkte eigelijk gelijk wat trillingen in het gaspedaal met wegrijden, maar dit was na een klein stukje over. Verder reed hij goed, automaat reageerde soepel en netjes, ook de terugweg in de "flipper" stand, wat ook leuk rijden is natuurlijk.
( 24 april de hele dag op circuit Zandvoort geweest, Ultimate driving experience, als kado van mn vriendin gehad en toen voor het eerst geflippert in een Lamborghini Gallardo en Aston Martin Vantage en dat was wel heel gaaf )
Wagen had overigens in maart dit jaar ook al te koop gestaan en hij gaf iig als uitleg dat hij als hij te weinig wagen heeft staan stopt met adverteren en eerst verder op zoek gaat naar leuke modellen voor een mooi vol terein.
Vandaag ook nog even in Oosterhout geweest, Auto Carion, die heeft ook een IS250 staan alleen heb ik een aantal jaar geleden toen dit bedrijf nog ergens anders gevestigd was een Fiat Bravo HGT gekocht en daar zaten achteraf nog wel wat haken en ogen aan qua extra kosten. Verder alles toen ook niet echt als prettig ervaren, maar ik was natuurlijk ook wat jonger en wellicht onbezonnen...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...reviousPage=lr
Dat terzijde was dit ook een nette wagen, wel een wereld van verschil qua licht donker kleurstelling binnen en buiten. Gelijk ook even naar de naden gekeken bij de raamstijl en deze had een nette naad van 1 a 1,5 mm. Verder ook het een en ander aan gebruiksplekjes maar wel originele 17 inch velgen meen ik.
Qua opties ook anders, deze heeft geen Navigatie ed maar wel stoelverwarming/koeling.
Iets minder km en ook qua boekje netjes ingevuld tot 142.000
Daar stonden 2 notities in van modificaties, bij 36000 stuurhuis en 112000 ( meen ik ) remklauw modificatie.
Met deze niet kunnen rijden omdat ik zonder afspraak langskwam en het erg druk was.
Nu is mijn vraag of iemand wellicht 1 van deze 2 wagens misschien kent en of wellicht wat tips en/of advies hebben..
Laatst bewerkt: