Ruitenwisser(bladen) vervangen

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
De ruitenwisser aan de passagierzijde van mijn IS300h (2020) geeft al een tijdje een vieze streep, en ik heb nu gezien dat het wisserblad (het rubber) deels los zit. Ik zal dus de ruitenwisser (of enkel het rubber wisserblad?) moeten vervangen.

Ik zou bij de dealer langs kunnen gaan, maar dat is 100 km rijden voor mij, en ik vermoed dat ze daar de hoofdprijs rekenen voor het vervangen van een ruitenwisser(blad). Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen? Moet de hele ruitenwisser worden vervangen, of kun je enkel het rubber wisserblad vervangen? Ik vind er niet zo heel veel informatie over moet ik zeggen.

Ik vind wel op bijvoorbeeld DEZE SITE een een hele collectie ruitenwissers. Kennelijk is er dan ook nog verschil in lengte? Wie heeft een goede tip hierover?
 
Laatst bewerkt:

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
100 km rijden voor ruitenwisserbladen vervangen is wat zonde, maar zit er dan ook niet ergens een Toyota dealer in de buurt die dat zou kunnen doen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je kunt besparen als je het zelf doet maar wellicht dat andere forumleden daar iets vanaf weten.
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
Er zit wel een Toyota dealer in mijn woonplaats, maar ik heb in het verleden al eens gemerkt dat die een houding hebben van: Toyota is te min voor jou, dus ga met je Lexus maar lekker naar de Lexus dealer. Ooit eens met een vorige Lexus geweest met een kapotte accu, staken ze totaal geen moeite in om me te helpen.

Maar goed, de ruitenwissers. Ik twijfel nu of ik voor de IS300h een complete ruitenwisser moet hebben, of dat je daar ook losse rubber wisserbladen voor kunt bestellen. En zo ja, waar dan best (zonder Action-kwaliteit te krijgen).
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Dat is wel erg jammer, die hebben het niet goed begrepen dan. Ik heb juist heel erg goede ervaringen bij een Toyotadealer (Kooijman).
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Als je de Denso hybride ruitenwisser opzoekt bij Winparts, dan ben je er praktisch al.
Alleen even goed kijken wat de lengte is voor links en rechts. Dan vervang je het gehele blad + rubber en in principe heb je dan gewoon OEM ruitenwissers.

Ik heb deze vorige jaar besteld voor mijn GS. Deze zijn exact hetzelfde als de originele ruitenwissers.

1682510057266.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johno

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Bij mij zijn de 2 ruitenwisserbladen bij de kleine beurt op 11/2021 vervangen (bij grote beurt afgelopen 11/2022 en nu nog prima).
Kosten toen E70,25 excl. 21% btw.
Optifit uniblade 600 en 450mm.
Moet zeggen, dat ik die kwaliteit echt kan waarderen. Vorige week 1750km/19uur aan 1 stuk moeten doorrijden (dubbelboeking) en je wilt niet weten hoeveel stortbuien ze in Oostenrijk en Duitsland hebben doorstaan.

mvg,
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Bijna twee jaar geleden via de dealer, nieuwe ruitenwissers laten vervangen. Ik dacht dat het 75 euro was, incl BTW. Zijn nog steeds goed. Moet er wel bij vertellen dat ik mijn voorruit altijd behandel met Rain X. Werkt goed, bij rijden op de snelweg.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Bijna twee jaar geleden via de dealer, nieuwe ruitenwissers laten vervangen. Ik dacht dat het 75 euro was, incl BTW. Zijn nog steeds goed. Moet er wel bij vertellen dat ik mijn voorruit altijd behandel met Rain X. Werkt goed, bij rijden op de snelweg.
Bedankt voor de Rain X tip ! Ga ik uitproberen.
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
1683044333667.png

Bestel hier al jaren losse wisserbladen, topkwaliteit echt waar. Hoeven niet zo duur te zijn.....