Ruitenwisser ontdooistand ( met fysieke knop of het infotainment scherm )

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
In mijn Lexus CT uit 2016 heb ik de mogelijkheid om de ruitenwissers te ontdooien.
Of dit nuttig is of niet... daargelaten..

Wil ik deze stand activeren dan moet ik dat via het infotainment scherm doen. Dit is vrij omslachtig. ( maar goed wanneer gebruik je dit ? )

Toch stoort het mij ! En ! ik heb naast het stuur nog wat ruimte over voor extra knopjes.

Nu zie ik dat in het model van 2012 een schakelaar om deze functie te activeren.

wie weet of de bekabeling in mijn 2016 model is voorbereid voor zo een schakelaar ? :) Voor ik een paar tientjes voor niets uitgeef ! ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
Weet helaas niet of deze voorbereid is, in ieder geval had ik deze functie zelf niet in mijn infotainment scherm (2011).
In mijn huidige IS heb ik deze fysieke knop wel (maar anderzijds geen fysieke pollenfilter-knop zoals bij de CT, deze nu dus wel in het infotainment scherm bij de IS), gewoon zo'n schakelaar linksonder het dashboard welke licht geeft en als je het indrukt gaat er ook een oranje lampje middenin branden. Deze gaat wel automatisch na +-10 minuten weer uit.

En de werking... Tsja het verwarmd de eerste/onderste +-2 cm van de voorruit ter hoogte van de ruitenwissers. Nadeel vind ik zelf dat ze net als bij een regensensor automatisch gaan wissen maar met de traagste interval. Als je dus ondertussen aan het krabben bent krijg je soms een corrigerende tik ;)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Weet helaas niet of deze voorbereid is, in ieder geval had ik deze functie zelf niet in mijn infotainment scherm (2011).
In mijn huidige IS heb ik deze fysieke knop wel (maar anderzijds geen fysieke pollenfilter-knop zoals bij de CT, deze nu dus wel in het infotainment scherm bij de IS), gewoon zo'n schakelaar linksonder het dashboard welke licht geeft en als je het indrukt gaat er ook een oranje lampje middenin branden. Deze gaat wel automatisch na +-10 minuten weer uit.

En de werking... Tsja het verwarmd de eerste/onderste +-2 cm van de voorruit ter hoogte van de ruitenwissers. Nadeel vind ik zelf dat ze net als bij een regensensor automatisch gaan wissen maar met de traagste interval. Als je dus ondertussen aan het krabben bent krijg je soms een corrigerende tik ;)
Oh ! Dat automatisch wissen dat "wist" ik niet !
 
  • Haha
Waarderingen: Richie