Ruitenwissers vervangen

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
IK heb nieuwe ruitenwissers besteld en omdat je ze niet omhoog kan klappen ben ik benieuwd hoe je ze kan verwisselen.
Ik heb gelezen dat je 2 ruststanden hebt waardoor je ze zou kunnen vervangen, ik heb geprobeerd met gepast geweld om ze naar boven te schuiven zodat ik ze omhoog kan klappen maar geen beweging in te krijgen.

Tenzij ik iets fout doe is de laatste optie om ze stil te laten staan op het moment dat ze recht naar boven staan en dan snel de motor uit te zetten?
Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.

Rico
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Zal zeker aan model en bouwjaar van de auto liggen. Bij mijn GS300H van 2014 kan ik de wisserarm zo'n 10cm (dit is een vaste stand in 1 beweging) naar boven trekken, moet wel met enige gepaste kracht. Ook handig na autowassen en droogzemen. Hierna druk je ze ook zo weer in basispositie.
 

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
Zal zeker aan model en bouwjaar van de auto liggen. Bij mijn GS300H van 2014 kan ik de wisserarm zo'n 10cm (dit is een vaste stand in 1 beweging) naar boven trekken, moet wel met enige gepaste kracht. Ook handig na autowassen en droogzemen. Hierna druk je ze ook zo weer in basispositie.
Precies dat wat jij beschrijft staat ook zo omschreven in het instructie boekje, ik heb het zoals gezegd geprobeerd met gepaste kracht maar dat wil niet.
Niet zo'n probleem dan doe ik het gewoon op de voorgestelde manier maar vreemd dat het wel zo in het instructieboekje staat!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Precies dat wat jij beschrijft staat ook zo omschreven in het instructie boekje, ik heb het zoals gezegd geprobeerd met gepaste kracht maar dat wil niet.
Niet zo'n probleem dan doe ik het gewoon op de voorgestelde manier maar vreemd dat het wel zo in het instructieboekje staat!
Ik neem aan dat het al gelukt is, maar bij mijn 2005 3GS300 moet ik ze allebei vast pakken en naar mijn toe trekken (als je aan de bijrijders kant staat). Dan gaan ze in de stand "vervangen" .