Ja, ik waarschuw mede passagiers (vrienden) als ze zijn ingestapt om niet met de deuren te slaan. Ze weten het nu inmiddels en zeggen dan, oh ja, ik zit in de President, rustig met de deuren...
Mijn jongste zoon doet standaard de deur vaak niet goed dicht, softclose zou fijn zijn op mijn RX executive. Het kan ook aan zoonlief liggen, die al druk pratend de auto in stapt. Hahaha
Ik heb zelf proefgereden in de NX450h+ en had een Rav4 plug in hybride. Wat ik nu schrijf is wellicht erg... Maar ik vond het verschil tussen de NX en de Rav4 plug in marginaal. In comfort ervaarde ik geen noemenswaardige verschil, het rij geluid was idem, binnenruimte was minder dan de rav en de geluidsinstallatie van de NX vond ik tegenvallen. De JBL van mijn rav4 klonk beter dan wat er in de NX zat (Panasonic). Ik kwam enigszins teleurgesteld uit de NX. Ik had mijn zinnen gezet op het kopen van een mooie NX, maar mijn verwachtingen werden dus niet waargemaakt. Ik opperde toen dat ik maar. Oor een RX moest doorsparen, waar ik vroeger een goede ervaring mee had (2016 model gen4).
De RX was wel aan de prijs, zeker nadat ik een BYD Seal U DM-i heb gezien. Die laatste kost de helft en biedt heel veel auto. Naar mijn idee is de kwaliteit van de RX hoog in vergelijking met Chinese merken, en ook heb ik wat reserveringen mbt onderhoud en garantie later in het leven van een Chinese auto. Lexus heeft toch een langere geschiedenis en reputatie.
Uiteindelijk ben ik voor de RX 450h+ executive gegaan, maar wel een occasion met 11000 km en minder dan 2 jaar oud, die was betaalbaarder vond ik dan nieuw. Desondanks, voor dat bedrag had ik een nieuwe NX Overtrail kunnen kopen. De NX is zeker een goede prettige auto, maar Lexus had naar mijn idee meer moeten differentieren tov de RAV4 plug in. Of Toyota had minder haar best op de rav4 plug in moeten doen.
Ik rij korte afstanden rondom mijn huis of afstanden van 240 tot 480 km op een dag, soms met kinderen. Die afstanden wil ik in een comfortabele, relatief zuinige en betrouwbare auto afleggen. De RX biedt wat ik zocht en is een genot om tijd in door te brengen. Een a twee keer in de maand zit ik 6 uur in de auto op een dag. En meerdere malen in de week 3-4 uur op een dag. In totaal rij ik 25000 km per jaar.
De reviewer vind de RX te duur en voor een kleine groep kopers. Kijk je naar Mercedes, BMW, Landrover etc dan ben je ook een hoop geld kwijt, en of het beter is durf ik te betwijfelen. Ik heb oa naar Mercedes gekeken en vond dat al gauw heel erg duur, naast dat ik de lexus mooier vond.