RX300 2001 rattelend/gierend geluid bij automaat, error transmission solenoid

dgr

Nieuw hier
18 okt 2017
1
0
0
Van het weekend een mooie Lexus RX300 gekocht uit 2001, ongeveer 197000km gelopen. Auto heeft de laatste jaren maar weinig kilometers gemaakt paar honderd per jaar. historie verder bekend. Gisteren heerlijk mee vanuit brabant naar drente gereden 2 uur heen en 2 uur terug. Geen gekke dingen gemerkt. Na tanken in de avond (tank was bijna leeg) stotterde de auto bij rijden in het dorp 40km per uur. Ik dacht dit ligt waarschijnlijk aan vuil in de benzine tank. Vanmorgen weggereden naar werk, auto leek niet te schakelen naar 2e of 3e versnelling. Vervolgens kreeg ik een motorstoringslampje (met nog een lampje meen vsc) transmissie leek weg. Versnelling in neutraal gezet en vervolgens op D, geen transmissie, vervolgens op 2 en daarna op D en toen kon ik weer gewoon rijden. De auto direct bij de garage uit laten lezen en er was een melding error transmission Solenoid. deze was niet meer actueel gecleared en vervolgens klein stuk gereden schakelde goed maar er is een "ratellend/gierend (wellicht beter woord)" geluid te horen van onder de motor in Neutraal maar ook bij wegrijden. Auto nu laten staan bij garage voor verdere diagnose. Ik zie veel meldingen op internet in USA over solenoid problemen en oude transmissie olie. Heeft iemand hier ervaring hiermee en wellicht al een solenoid vervangen??
 
Laatst bewerkt:

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
Is iets wat meer voorkomt door vervuilde olie meestal
Is goed te repareren wel een greasy karweitje.
Dus oude kleren