RX300 Storing hoogteregeling

hljgommans

Nieuw hier
15 jul 2013
5
0
0
Dag allen,

heeft iemand ervaring met een storingsmelding, knipperend "off" lampje, van de hoogteregeling?
Tijdens het starten hoor je een vijftal klikken vanonder de RX300 net alsof er druk wordt opgebouwd. Vervolgens begint het "off" lampje te knipperen en werkt de hoogteregeling niet meer.

Info is welkom.

groet, Hein
 
Dat kan uiteenlopen van een 'simpele' hoogtesensor tot gecompliceerde ventiel/pomp problematiek.

Uit laten lezen van DTC gegevens lijkt zodoende een goed startpunt. Zie als voorbeeld bijlage:
 

Bijlagen

Dag gps-10,
Dank voor je reactie. Heb vandaag de computer uitgelezen: storingscode c1735. Blijkt een probleem met een klep in de katalysator te zijn. Volgens problemcar is hier een terugroepactie voor (geweest). Echter toen ik vorige week de dealer aan de lijn had werd hier in eerste instantie nietnover gesproken. Ik ga dit eens voorleggen en kijken wat er uit komt.

Groet uit het tropische limburg!
 
vandaag bij Lexus dealer geweest voor de c1735 storing. Mogelijk pomp/compressor defect en zou in zijn geheel vervangen moeten worden, kosten alleen pomp ?1700,- ex.!!!! Deze moet toch te reviseren moeten zijn?
Volgende week terug voor uitgebreide analyse.
 
Wellicht is het een idee om te investeren in luchtvering? Ik zou ook even contact opnemen met AS motorsports. viewforum.php?f=80 wellicht dat ze je iets verder kunnen helpen voor minder.
 
Mogelijk pomp/compressor defect en zou in zijn geheel vervangen moeten worden, kosten alleen pomp ?1700,- ex.!!!!
Tja..het woord 'mogelijk' kan van alles inhouden, dus dat kan ook om een regelventiel gaan, bij wijze van spreken. Misschien eerst even afwachten wat er precies defect is..

Advies van Hube is feitelijk wel iets om te overwegen, aangezien luchtvering (in tijd) vrijwel altijd defect raakt en alle componenten bijzonder prijzig zijn. Conversie naar reguliere schokdempers is goed mogelijk en dan kom je qua totaalprijs niet eens in de buurt van een pomp/compressor.
 
Als die pompen hetzelfde zijn als bij de Range Rover, dan is het goed zelf te doen.
Heb destijds mijn RR ook aangepakt. Vier luchtbalgen vernieuwd en de pomp gereviseerd, en het hele ventielenblok van nieuwe o-ringen voorzien.
Maar een beetje technisch inzicht, en veel lef (je moet alles los maken) zijn wel een vereiste.

Dick.