RX450h

snorlax

Nieuw hier
30 mrt 2024
8
11
3
Hoi hoi,
Ik heb een paar weken geleden een RX450h uit 2016 gekocht. Rijdt fantastisch en zit erg lekker. Ik ben nog aan het studeren op het instructieboekje voor alle toeters en bellen die erop zitten.... Als ik ergens niet uit kom dan ga ik dat hier op het forum vragen en het is natuurlijk altijd leuk om van gedachten te wisselen met andere liefhebbers.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Van harte welkom, en mag ik je complimenteren met je goede smaak in auto's? :trollface: Maar zonder gekheid, heb je ook foto's? Die zien we namelijk graag hier op het forum.

Jarno
 

ChrisLas

Hoort erbij
12 jan 2024
32
30
18
Tof! Ik heb er ook een sinds januari. Heel blij mee. Benieuwd naar je foto’s en ervaringen. Veel plezier ermee
 

snorlax

Nieuw hier
30 mrt 2024
8
11
3
Lex-16.PNG
 

snorlax

Nieuw hier
30 mrt 2024
8
11
3
Dat is hem dus van de binnenkant! Ik viel volledig voor het interieur, zo mooi....
 

ChrisLas

Hoort erbij
12 jan 2024
32
30
18
Ja dat is mooi! Ik word er nog steeds zo blij van hoe mooi en degelijk het eruitziet en voelt. En welke kleur is de buitenkant?
 

snorlax

Nieuw hier
30 mrt 2024
8
11
3
De buitenkant is Dark Blue Metallic. De meeste auto's, inclusief de Lexussen, zijn grijs of zwart aan de buitenkant en zwart aan de binnenkant.... Maakt voor de kwaliteit van de auto natuurlijk niet uit maar een kleurtje aan de buitenkant en dat roomwitte leer daar wordt ik wel blij van.
Wat me opvalt bij de lak is dat die ook nog nagenoeg perfect is. Ik zie totaal geen sporen van de wasstraat of van handwasjes en dat na 8 jaar.... Op mijn vorige auto, een Kia Opirus waar ik 12 jaar in gereden heb, liet de wasstraat wel sporen achter. Ik vraag me af ik nu door de Washin7 durf te gaan of niet....
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Mag ik je nogmaals feliciteren met je uitstekende smaak in auto's? :ROFLMAO: Dit is de binnenkant van de mijne:
20211107_120307.jpg
Alleen is de mijne van buiten inderdaad zwart.

Mijn ervaring is dat de lak van Toyota / Lexus aan de zachte kant is, er ontstaan daardoor vrij makkelijk krasjes maar die zijn er ook goed uit te polijsten. Misschien is de lak behandeld met een glaze die kleine krasjes opvult (bv Poorboys World Black Hole) of mogelijk zelfs een keramische coating. Ik zou zelf mijn auto in elk geval nooit door de krasstraat halen, ik geloof geen woord van dat hele "krasvrij" verhaal.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: snorlax

ChrisLas

Hoort erbij
12 jan 2024
32
30
18
Haha wat tof. De mijn is ook blauw met een beige/bruin interieur. Hij was niet meer smetloos maar daar was de prijs naar. Wat mooi dat houten stuur ook! veel fijne kilometers gewenst 🙏🏽
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Om het leder weer schoon en soepel te krijgen kan ik de Gliptone Liquid Leather producten ten zeerste aanbevelen. Eerst met een vochtige microvezeldoek afdoen, dan de cleaner heel lichtjes inmasseren met een zachte borstel, even laten inwerken, en tot slot afdoen met een vochtige microvezeldoek en proberen je mond niet te ver open te laten vallen als je ziet hoe het is opgeknapt. Daarna de conditioner aanbrengen en het leder kan er weer een hele tijd tegenaan. Het schoonmaken kost je wel een middag maar het resultaat is echt verbluffend.

Jarno
 

eldee99

Hoort erbij
12 apr 2023
25
22
3
Mega fraaie auto zeg, en met de juiste motor!! De nieuwe RX450h vind ik qua uiterlijk ook prachtig, maar de motor klinkt voor geen meter. Heel veel plezier ermee!!
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
259
150
43
Mega fraaie auto zeg, en met de juiste motor!! De nieuwe RX450h vind ik qua uiterlijk ook prachtig, maar de motor klinkt voor geen meter. Heel veel plezier ermee!!
Is dat uit ervaring tijdens een proefrit met de nieuwe RX?

En ja, een 4-pitter zal nooit zo mooi klinken als een V6, echter is het hybride management systeem dusdanig geëvalueerd dat je van hoge toeren 90% van de tijd geen last van hebt omdat er voldoende koppel van de elektromotoren voorhanden is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

eldee99

Hoort erbij
12 apr 2023
25
22
3
Ik heb een keer een RX450h+ meegekregen van de dealer. Een zwarte. Ik vond het echt een prachtige auto, maar de motor was ik niet zo van onder de indruk. De batterij was overigens leeg, waardoor ik veelal alleen op de motor reed, ja en dat klonk gewoon als een Peugeot 406.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
259
150
43
Ik heb een keer een RX450h+ meegekregen van de dealer. Een zwarte. Ik vond het echt een prachtige auto, maar de motor was ik niet zo van onder de indruk. De batterij was overigens leeg, waardoor ik veelal alleen op de motor reed, ja en dat klonk gewoon als een Peugeot 406.
Ja, dan heb je de worst case situatie. Maar wel goed om dit soort ervaringen hier te delen. De RX is wellicht niet meer de auto die het was vwb comfort en NVH.
En jammer, maar de tijden van fluweel zachte motoren is voorbij.
 

eldee99

Hoort erbij
12 apr 2023
25
22
3
Ja, zo'n groot ding moet wel echt een V motor hebben vind ik. Maar wat dat betreft ben ik ook wel een conservatieve zak. Electrisch rijdt waarschijnlijk ook geweldig, alleen heb ik er nog geen ervaring mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Een V? Niks mis met een 6-in-lijn, mijn ex rijdt nog steeds in onze (haar nu) BMW 325ci, wat een machtige motor is dat! En op lange ritten nog behoorlijk zuinig zelfs, alleen stadsverkeer moet je absoluut vermijden o_O
 

eldee99

Hoort erbij
12 apr 2023
25
22
3
Ja, ik zei dat omdat Toyota na de 2JZ geen zes-in-lijns meer maakt. De zes cilinders van BMW zijn inderdaad enorm gewaardeerd. Ik heb er zelf nooit één gehad.
 

snorlax

Nieuw hier
30 mrt 2024
8
11
3
Om het leder weer schoon en soepel te krijgen kan ik de Gliptone Liquid Leather producten ten zeerste aanbevelen. Eerst met een vochtige microvezeldoek afdoen, dan de cleaner heel lichtjes inmasseren met een zachte borstel, even laten inwerken, en tot slot afdoen met een vochtige microvezeldoek en proberen je mond niet te ver open te laten vallen als je ziet hoe het is opgeknapt. Daarna de conditioner aanbrengen en het leder kan er weer een hele tijd tegenaan. Het schoonmaken kost je wel een middag maar het resultaat is echt verbluffend.

Jarno
Dank voor de tip! Nog nooit van Gliptone gehoord maar ik heb zojuist een setje met cleaner en conditioner besteld. We gaan het meemaken!