Samen sterk: ervaringen met Lexus-dealers verzamelen voor Lexus Nederland

Wanneer ze bij Lexus Nederland maar om kunnen met zoveel positiviteit 😳🙄 van bestaande en mogelijk toekomstige klanten.
Wat ik zo lees, is het vooral de Louman organisatie…….., of heb ik het verkeerd ?
Aan de autos ligt het niet, DIE ZIJN TOP. Maar waar vroeger elke Lexus dealer heel service gericht was, en persoonlijk. Werkt dat bij reuzen zoals Louwman Van Mossel, Hedin enz. heel anders. En niet ten voordele voor de klant. JE klant ervaring bij Louwman is heel erg afhankelijk van het personeel wat ter plaatse werkt is mijn ervaring. Ik heb ook erg goede ervaringen met Louwman, in het zuiden van het land. Over Louwman in midden en westen van het land hoor ik veel slechte verhalen. Maar het kan ook zo zijn dat tevreden klanten niets zeggen en ontevreden klanten zich uitspreken op het internet.

Ik ga naar van Leussen. Op zich tevreden over. Wel een klein voorbeeldje…..
Ik had het automatische koplampregeling systeem kapot. Licht wat niet meer meebeweegt met de belading van de auto.
Na de diagnose werd me gezegd dat ik er maar even bij moest gaan zitten…..
Hele dure reparatie. Ik heb het artikelnummer gevraagd en ben op zoek gegaan. Uiteindelijk het onderdeel gevonden op…….jawel…..Ali.
Hele uitgave hoor….8,-
Wiel eraf halen, bekleding aan de kant en 3 schroefjes losgemaakt. Alles werkte daarna weer, scheelde toch meer dan 600,- zonder arbeidsloon. Bij de dealer werd het hele systeem vervangen terwijl dat helemaal niet nodig was.

Aan de andere kant hebben ze mij een keer gematst met een reparatie, de helft aan uurloon gerekend in plaats van de volle mep…..
Ik ga dus nog steeds naar van Leussen.
Dat is ook echt een dealer ding, en niet perse slecht. Maar dealers vergelijke de auto met een NIEUWE. Dus die doen geen ''smart fix' of slimme deel reparatie. Maar vervangen alleen het complete, voor de hoofdprijs. Maar goed, dat weet je als je bij een dealer binnen stapt. Zeker met een oudere auto, weet de dealer wel raad natuurlijk. Daarom zoeken veel mensen alternatieve zoals slimme vakmannetjes zoals hier in het Zuiden van het Land: Huro autos. Goede service, originele onderdelen, wordt goed meegedacht, en heel andere prijzen dan bij de dealer.

Ik ben eiigenllijke helemaal tevreden met Lexus Eindhoven. Er gaat nooit iets kapot aan de auto, ik laat al het onderhoud "volgens het boekje" doen. Bij een kleine beurt bllijf ik wachten en krijg een perfect kopje koffie en bij een grote beurt is er een gratis leenauto. Of dat nu een Red Carpet is of niet weet ik niet maar ik ben er helemaal blij mee.