Schroefset Is200 sport.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Green
  • Startdatum Startdatum

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Goede dag heren.
Ik heb een idee om een schroefset te monteren in mijn Is200 sport. Is dit te doen of stuiter ik gelijk uit mijn stoel net zo als bij me mr2? Met andere woorden comfor helemaal weg? Of is het nog te doen.
Ik vraag dit ivm het gewicht van de Is. Mijn mr2 woog iets meet dan 1000 kilo. Lichte auto = geen comfor (afgewogen massa)
Is200 1330 kilo = zware auto, comfor. vervalt dit geheel in het niets met een schroefset?

Als nog veel verschil. Je kan van een spring rate die drie keer zo klein is als standaard niet verwachten dat hij compromisloos comfort levert. Je levert toch een hoop in. In het geval met de LS dan uiteraard. Ik heb wel eens meegereden met IS250's van Alan en Arjan, veert een beetje hetzelfde, alleen op de korte oneffenheden merk je toch wel dat er geen coilovers onder hangen

Mijn LS is dus toch aardig stuiterig op de korte oneffenheden geworden met de coilovers..... Maar als je een goed weg dek heb, prachtig.

Ik heb de Steet LP's van http://www.meganracing.com

Dat zijn nog enigszins 'comfortabele' coilovers te noemen, en je kan natuurlijk de demping regelen. Zijn ook nog wel betaalbaar. Anders ga je naar Tein CS, maar dat is een hele andere prijsklasse (bijna twee keer zo duur) Wel mooi spul :). Jammer genoeg zijn ze er niet voor mijn auto :(, anders had ik die wel genomen

Zoals Jelmer al schreef; inleveren zal je moeten doen.

De wielbasis speelt ook wel een rol. Die van de MR is korter zijn als van de IS.

Je kan ook een schroefkit nemen waarmee je de slag kan instellen. Tein, KW, K-sport,... zijn daar goed in.
Om een voorbeeld te geven, mijn vorige wagen een Honda Accord stond ook op een schroefkit van KW en deze was nog redelijk, ja was hard maar geen botsauto....

Jelmer heeft het ook al gezegd:

-Inleveren zal je altijd.
-Neem verstelbare coiovers. Tein CS (1600euro via JDM autoparts) staat bekend om zijn comfort, daarnaast heb je ook TOM's Advox (2500-4500 euro)

Mijn toevoeging is:

Naast demping en veren heb je ook nog andere zaken zoals Swaybar/stabilisatorstang, velgenmaat, bandenmaat, merk en model banden.

Ik neem aan dat je de standaard 17inch met 215/45/17 hebt. Yokohama/Bridgestones zijn vrij hard, Dunlop en TOYO zijn zachter en dat merk je gewoon best goed.

Dat valt nog wel mee denk, die is niet gigantisch duur in vergelijking met anderen. maar 2500-4500 voor coilovers... dan moet er wel een mooi stukje techniek in zijn verwerkt.

JIC magic's zijn ook niet goedkoop trouwens, ook mooi spul

Nee, het gaat nog steeds over coilovers? trek er leering uit zou ik zeggen.

Megan coilovers of Tein CS. dat zijn ?comfortabele? oplossingen

En anders gewoon een paar Tanabe of H&R verlagingsveren

Green zei:
Goede dag heren.
Ik heb een idee om een schroefset te monteren in mijn Is200 sport. Is dit te doen of stuiter ik gelijk uit mijn stoel net zo als bij me mr2? Met andere woorden comfor helemaal weg? Of is het nog te doen.
Ik vraag dit ivm het gewicht van de Is. Mijn mr2 woog iets meet dan 1000 kilo. Lichte auto = geen comfor (afgewogen massa)
Is200 1330 kilo = zware auto, comfor. vervalt dit geheel in het niets met een schroefset?

Valt best mee, is best te doen. Ik heb zelf een set van BC racing waarbij je de demping kunt afstellen, en dat is heel goed te doen. Je kan hem zo stug maken als dat je zelf wilt, is alleen niet prettig rijden, maar als je gewoon voor een middenweg kiest rijdt het super. Ik kan de mijne met 32 standen verstellen in stugheid, dus keuze zat.

Gezien mijn demper linksvoor nogal zweet vermoed ik dat deze stuk is of erg versleten is. Wanneer je met het raar open rijdt hoor je de demper ook merkbaar 'pfft'-en bij bochten en on effenheden. Bij hobbels op de snelweg deint de auto wat na met wat onbalans (volgens mij door het overcorrigeren door de stabilisatorstang) tot gevolg. Ik zit er nu aan te denken om de veren en schokdemper rondom te vervangen. In het onderhoudsboekje staat geen registratie dat deze ooit vervangen zijn. Ik ga dit nog even na bij de Lexus Dealer naar de historie. Aangezien ik er Eibach veren onder wil (met 30mm verlaging) en mogelijk gele Koni's, wordt een schroevenset gezien de prijs ook wel aantrekkelijk (ommenabij de 800 euro). Echter het comfort van de standaard veren vind ik wel prima, mag misschien wel iets stijver maar niet heel veel. Lukt dit ook met bijv. BC Racing coilovers?

Beste dempers voor een S komen (die de rijeigenschappen niet teveel aantasten) van TTE (is een Eibach veer met bilstein schroefdempers) maar geen idee of ze nog gemaakt worden.
KW V3 is ook mooi maar meer op sportief gebruik gericht.
Tein is overrated en in Nederland slecht ondersteund (en met Ksport en de overige merken uit die fabriek heb ik enkel slechte ervaringen).

Goedkoper alternatief en ook heel goed rijdend is een set gele koni's met eibach of als het harder mag zijn H&R.