Schuifbouten/moeren ??

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Aangezien we hier in Europa leven en er genoeg wielen in 5x112 ipv 5x114.3 te koop zijn, zit ik te denken om een setje VAG of MB wielen te kopen en ze dan te monteren met schuifmoeren om de 2mm verschil die ik dan heb te overbruggen.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben??

schuifbout.jpg

4444%20010.jpg
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Geen ervaring mee, maar ik zou toch voor 5x114,3 gaan, daar is toch ook al ??n en ander voor te vinden ondertussen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Whatever floats your boat, maar ik zou zelf niet lekker rijden wetende dat m'n steek niet helemaal klopt :roll:

Genoeg te vinden in 5x114.3, misschien moeilijker om een koopje te vinden omdat je toch in een apart segment terecht kom.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Ja maar jij weet net als ik dat er in NL geen velg te vinden is die op een VIP GS gaat passen. Alles wat enigzins leuk is nog niet eens wat ze voor VIP gebruiken in de maat 5x112 is en geen 5x114.3. Plus ik wil staggered 19" en dat is al een hele lastige maat. Zeker als je ook nog een (8cm)dikke velgrand in je achterwiel wil hebben. Dus moet ik eigenlijk geduld hebben en de nieuwe velgen voor '11 bekijken op de SEMA en dan pas een beslissing moet nemen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb die velgen voor je! :llol:

Het mooiste zou zijn om een paar Lo-disk achter wielen te hebben, op die manier kan je veel 'lip' cre?ren, de GS heeft toch hele kleine achterremmen, Hi-disk heeft dus weinig nut, vreet alleen maar lip op

Die Ame Shallen's van mij zijn lo-disk aan de achterkant, alleen een GS kan makkelijk 10j +30 aan de achterkant hebben met een beetje camber, dat staat heel dik. misschien ook wel een beetje stretch, 245 band. en de wielkast randen laten omrollen. Wat vind je van deze? staan al een tijdje te koop:

http://www.clublexus.com/forums/wheels- ... -28-a.html

Dit zijn 'DE' vip style wielen als je dat zoek. En anders JP Scara's, maar die kosten een fortuin :smile:
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Zo ver heb ik me nog niet verdiept in Lo disk of Hi disk.

Dat setje vind ik super maar me meisje wil geen MB wielen onder de Lexus. :(
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik zie maar weinig Mercedessen die Work Euroline's/Altstadt Dish/SSR Vienna's hebben :? Het zijn 'de' vip-style wielen zoals ik al eerder zei.

OZ-opera had je vroeger ook nog, maar die is er denk niet meer. En Wald Duchatelet's :smile: , allemaal klassieke VIP-style wielen. Dichte velgen hoeven niet per definitie een Mercedes plakkaat te dragen :worship: Dan kan je de helft van het VIP-style gebeuren wel overboord gooien, dat bestaat namelijk uit Dishes :winke:

En anders zijn er nog genoeg andere stijlen velgen die men gebruikt voor VIP style. Vind zelf Kr?nze Bazre?a's heel mooi.

Maar er is veel wat onder de noemer VIP-style valt, ik had het alleen maar over klassiek-design waar veel voor gaan, dit is weer wat anders:

http://www.clublexus.com/forums/wheels- ... 20x11.html
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Ja probeer jij ze dat maar is wijs te maken. Ze vind gelukkig een hoop wielen mooi als ze maar een rechte spaak hebben en niet op MB wielenlijken.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, zal wel hopeloos zijn :mrgreen: .... dan worden het dus maar wielen met rechte spaken :llol:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Absoluut niet aan beginnen, enig idee hoeveel kracht er op een wiel komt te staan? Ook die spoorverbreders zie ik niet zitten, je veranderd toch iets aan de auto die op zich goed ontworpen is door heel veel Japanners. En die weten hoe het moet toch? Gewoon de juiste steek kopen en kijken wat je met de breedte van de velg kunt bereiken.
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey erick ,

ik had op mijn is200 replica breytons met steek van audi .
we hebben hierbij gebruik gemaakt van schuif moeren .
heb hierbij geen nadelen ondervonden en auto spoorde goed en rijd verder gewoon als alle andere .
IMG_5572.thumb.jpg


19 inch replica breyton wielen steek 5x112
voor beter foto kijk even op
http://www.showoffimports.nl/gallery/vi ... 200&page=1
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Toch ben ik voor mijn eigen gevoel gegaan en heb een setje 5x114,3 gekocht. Gewoon om mijn gevoel tevreden te stellen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zo rijd ik ook alweer dik een halfjaar met 41mm spoorverbreders, en ik moet zeggen. het went :smile: :winke:

Eerst heel voorzichtig door de bochten, ik dacht echt dat m'n wielen er af zouden breken :redface: :loll:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
met spoorverbreders belast je de wiellagers wel meer, des te meer verbreding des te meer belasting voor de lagers. (kracht X arm)

Maarja wie mooi wil rijden moet in de buidel tasten.


Persoonlijk zie ik die schuifmoeren ook niet zo zitten, lijkt me een beetje gammel... zeker na 20 x de wielen eraf gehad te hebben voor beurten en/of wintersets.



gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Tsja, ik moet er nog een keertje velgen voor laten aanmeten. Maar die zijn $700,- per stuk. Vermogen en Remmen hebben even meer prioriteit.