Schuifdak rubber

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Merkte ik op dat er een lichte ruis in het schuifdak zat. Rubber sluit niet helemaal goed. Bij de Lexus dealer willen ze dan de hemelbekleding en het frame verwijderen. Dat is nogal een klusje. Nu is de vraag......kan ik het rubber rond het raam vervangen zonder de hemel te verwijderen.......andere oplossingen? Schoonmaken, invetten met vaseline? Zeg het maar.....
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Merkte ik op dat er een lichte ruis in het schuifdak zat. Rubber sluit niet helemaal goed. Bij de Lexus dealer willen ze dan de hemelbekleding en het frame verwijderen. Dat is nogal een klusje. Nu is de vraag......kan ik het rubber rond het raam vervangen zonder de hemel te verwijderen.......andere oplossingen? Schoonmaken, invetten met vaseline? Zeg het maar.....

Maak die rubberranden gewoon eens schoon met een onschuldig middel als glassex ofzo, en poets de randen van het dak eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Rubber(soorten) en glasreinigers zijn in het algemeen geen echte vriendjes van elkaar: glasreinigers bevatten doorgaans oplosmiddelen die de weekmakers in rubbers/kunststoffen (op den duur) nadelig kunnen beinvloeden. Vaseline is weliswaar vet, maar heeft ook de neiging om allerlei troep te laten aanhechten. Breng dan liever met een doek wat siliconenspray of "cockpitspray" op de rubbers aan.
En Stefan kennende: ergens een ietwat vuil randje aan zijn auto, bestaat niet. :p