Schuifdak

BertIS250C

Hoort erbij
25 mrt 2023
30
64
18
Zoals hier al vermeld ben ik in het bezit van een RX450 H luxury uit 2017
Nu vindt ik dat het schuifdak op de snelweg een behoorlijk lawaai / windgeruis geeft. Ik moet altijd het zonnescherm onder het schuifdak dichtgeschoven hebben. Is dit een bekent probleem of is er iets anders aan de hand.
Er is geen lekkage aanwezig maar soms voel je wel wat wind vooral met hoge snelheden

Alvast bedankt

Het kleine beetje water wat inlekt zal wel afgevoerd worden.
Maar het luchtlek is wat je hoort.
Dus toch even alle (dubbele) afdichtingen nalopen.
Daar zullen ze toch wel vervangingssetjes voor hebben ?

• Leuk
Waarderingen: BertIS250C
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Bij mijn NX heb ik er geen last van. Je hoort wel iets meer geluid als je het zonnescherm open doet maar dat is zeker niet storend.

• Leuk
Ik weet dat er RX'en uit die periode zijn met bewegende daken (dus NIET de vaste panoramadaken) waarvan de rubbers op e.o.a. manier een soort van vergaan en dan gaan lekken, wind en water, maar soms ook niet en dan ziet het er alleen maar niet uit, verfrommelde rubbers dus. Overigens waren er ook Priussen met dezelfde problemen.

• Leuk
Wat voor type schuifdak gaat het hier om? Inwendig of uitwendig? Ik heb de inwendige in mijn LS en die zijn ultra betrouwbaar. Misschien is die van jouw ooit vervangen en verkeerd afgesteld? Heb je aan de binnenzijde links en rechts van die afdek harmonicas zitten? Zo ja, daarachter zittten de bevestigingen en kun je 'm ook stellen.

• Leuk
Ik heb een panoramisch schuifdak en ook ik heb meer geruis wanneer het zonnescherm open is. Trouwens, ook mijn GS had daar last van. Rubbers goed onderhouden, instrijken met siliconen en het zonnescherm dichthouden bij hogere snelheden.

• Leuk
Ik heb een panoramisch schuifdak en ook ik heb meer geruis wanneer het zonnescherm open is. Trouwens, ook mijn GS had daar last van. Rubbers goed onderhouden, instrijken met siliconen en het zonnescherm dichthouden bij hogere snelheden.
Hij wordt er morgen uitgehaald bij de dealer. Ik heb een oude Volvo gehad die was super stil. Koop natuurlijk geen Lexus die lawaai maakt bij het zonnedak. Heb nu een leenauto mee een RX van 2024 president die is ook gewoon stil. Met zonnescherm open is ook veel mooier van binnen vindt ik

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Tof, zal dan wel opgelost zijn. Het probleem is dat met de jaren het rubber harder wordt, vandaar dat goed onderhoud van groot gelang is. Kan je me vertelllen wat die vervanging zal kosten?