Schuren bij achterwiel in de bochten IS 200

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
Hallo lexus-rijders,

Vandaag heb ik na een lange zoektocht een lexus is 200 uit jaar 2000 gekocht met 166000 op de teller, alleen nu ben ik hem wat aan het testen (toeren) en nu kom ik erachter dat de auto bij de (achter) wielen een schurend lawaai maakt, ik d8 eerst aan het blikje rond de remschijf, maar kan dit nog niet duidelijk bevestigen, ergens in deze site las ik dat er een terugroepactie was op die blikjes rond de remschijven die tegen de ?backflipschijf? schuurt, mij vraag is of jullie ervaring/kennis hebben van dit mankement, of als ik beter bij de aandrijflijn zelf moet gaan zoeken, heb hem op de krik gehad en er zat verder geen speling in de wiellagers ed. het mankement vertoont zich voornamelijk als ik door rechts stuur door de bochten heen.
alvast bedankt voor jullie reactie's!

Mvg, Jasper
 

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
dank jullie voor de reactie's, ik was even vergeten dat ik hier een topic aangemaakt had, ik ben de dag na de aankoop naar het garagebedrijf terug gegaan en gevraagd wat er aan de hand kon wezen, na even zoeken konden ze niks vinden, ik kon een leenauto meekrijgen en s'middags was het probleem al verholpen; een blokkeringssleuf van de remklauw heeft net iets tegen de remschijf aangeschuurd, dit konden ze iets bijstellen, en heb het geluid sindsdien niet meer gehoord, super service dus, want het hoefde niet vergoed te worden.
verder rijdt de auto voortreffelijk! (al ben ik huiverig met de komende gladheid :eek: )

gr jasper
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Welkom en nette service van de garage.

Wat betreft het winterweer en rijden met de IS, monteer winterbanden want dat scheelt echt veel, vooral op sneeuw.
 

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
heb er zelf ook al aan gedacht aan die winterbanden, maar denk dat het een lieve duit gaat kosten als je nieuwe winterbanden en velgen moet aanschaffen, aangezien elk jaar overzetten met lichtmetalen velgen niet zo fijn is voor de velg, en dat voor een auto van 12 jaar oud.., ik d8 dat je met gewoon rustig en met beleid rijden een heel eind komen moet..
zit er ook aan te denken om een aansluiting voor ipod of mp3speler te maken aangezien de cd-wisselaar niet heel fijn werkt (met gebrande cd's) :p
maar heb toch geen idee hoe ik dat aan moet pakken, dan zal het hele spulletje wel los gehaald moeten worden..
 

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
heej, dat lijkt me nu verrekte handig en goedkoop!, als het geluid er een beetje op lijkt bestel ik er zo een, zo'n belkin cassette, bedankt voor de informatie! waar kun je zoiets het handigst (in nederland) bestellen :?

gr
 
27 jul 2011
207
1
0
GPS-10 zei:
zit er ook aan te denken om een aansluiting voor ipod of mp3speler te maken

Je zou nog even kunnen zoeken op 'GROM audio adapter', via de zoekfunctie v/h forum. Op 't net zijn ook gedetailleerde instructies te vinden voor het verwijderen van de head-unit. Schijnt redelijk simpel te zijn.

En wil je het helemaal fraai, dan deze link: http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2549 :D

Nog even off topic. Heb zelf het GROM systeem en werkt prima. Heb ook de bluetooth telefoon aansluiting erbij genomen. Head unit is easy, heb het ook zelf gedaan en was in een half uurtje klaar. Ben zelf echt totaal niet technisch dus kan iedereen zelf doen. Handleiding met foto's scheelt een hoop. Ik had mijn laptop erbij gezet.
 

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
zal even foto'tje posten, dan zou ik wel meer willen weten over het audio systeem, want ik heb ook een stekkertje en een microfoon gevonden voor een evt. carkit.
om dan even on-topic te gaan.

@johnlexusis200;

het was het stofkapje iig niet, zo technisch ben ik en me broer wel, het zat meer binnenin de remklauw die met een blokkeringssleuf oid iets tegen de remschijf aan liep in de bochten, heb het onderdeel zelf niet gezien, maar zo heeft het garagebedrijf mij verteld.
enige waar ik mij nu nog een klein beetje zorgen om maak is dat ie na een bocht optrekken een iets of wat tikkerend geluid maakt, of het motorisch is of aan de wielen weet ik nog niet..

mssl
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Jasper, als je meer wilt weten over het audio systeem, zou je het beste in de betreffende topic verder gaan, anders krijgen we hier 2 topics door elkaar en dat is niet wenselijk :rulez:
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
Ik heb ook al een tijdje last van een schurend geluid. Volgens mij komt het bij mij van rechts voor. Vreemde is dat het optreedt vanaf een zo'n 20 kmh en verder. Kan dit ook te maken hebben met dit blokkeringssleufje in de remklauw? Deze zijn recentelijk wel gereviseerd.

Ben er al mee terug geweest bij Lexus Arnhem, twee maal inmiddels, maar verholpen is het nog steeds niet en ik erger me er dood aan. Met de ramen dicht hoor ik het niet..
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat is wel een vervelende, ik zou het echter niet weten... dacht eerst aan een wiellager, maar dat hoor je ook met raam dicht dacht ik zo...
 

parabels

Hoort erbij
25 okt 2013
47
0
0
Ik heb hetzelfde geluid. Gelukkig lees ik hier niet dat het versnelling ofzo (automatisch), is. Volgende week de grom in laten bouwen (las ik ook in dit topic) laat ik gelijk even mn wiel checken.

Groetjes Raymond