Serieus probleeem! Bonken

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik heb volgens mij een serieus probleem.
Ik heb in mijn 6e versnelling bij constante snelheid (120 km/h) een soort gebonk.
Als ik mijn gas los laat wordt het erger, als ik gas geef is het weg.
Ik dacht eerst aan een onbalans in 1 van mijn achterwielen.
Nu merk ik dat hij het ook gaat doen in andere versnellingen, hetzij wel in mindere mate.
Ik heb eens op het toerental gelet: hij doet het tussen de +/- 4000 rpm en +/- 3000 rpm.
Het enige wat ik kan vinden op internet is het loszitten van motorsteunen.
Ik heb er nog niet naar laten kijken omdat het bedrijf waar ik hem gekocht heb 1 1/2
uur rijden is. ( ik heb gelukkig nog garantie)
Heeft iemand een idee?????
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik heb wel het idee dat het in de aandrijving zit.(achter, want daar komt volgens mij het gebonk vandaan)
Ik heb vandaag ook nog even op wat andere dingen gelet nl. als ik het gas los laat en gelijk weer gas geef, lijkt het alsof ik wat speling heb en hij bonkt dan ongeveer hetzelfde.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Als het inderdaad de ophanging van de cardanas of het diff is, kan je dat makkelijk zien zonder brug of iets?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
gas los en gelijk op het gas en je hebt een gebonk... hmm een klein beetje is wel normaal, maar hoeveel/erg is het?
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
TJA010 zei:
Als het inderdaad de ophanging van de cardanas of het diff is, kan je dat makkelijk zien zonder brug of iets?

Je zou het wel zonder brug kunnen zien, maar zal wel moeilijk zijn omdat je midden onder de auto moet zijn om dit tekunnen controleren.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
door Alan ? za maart 12, 2011 15:03

gas los en gelijk op het gas en je hebt een gebonk... hmm een klein beetje is wel normaal, maar hoeveel/erg is het?

Volgens mij niet abnormaal, maar het klinkt vergelijkbaar......
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
suwie zei:
TJA010 zei:
Als het inderdaad de ophanging van de cardanas of het diff is, kan je dat makkelijk zien zonder brug of iets?

Je zou het wel zonder brug kunnen zien, maar zal wel moeilijk zijn omdat je midden onder de auto moet zijn om dit tekunnen controleren.

Om goed onder de auto te komen verzin ik wel iets voor. Maar hoe zou ik het kunnen zien?
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
TJA010 zei:
suwie zei:
TJA010 zei:
Als het inderdaad de ophanging van de cardanas of het diff is, kan je dat makkelijk zien zonder brug of iets?

Je zou het wel zonder brug kunnen zien, maar zal wel moeilijk zijn omdat je midden onder de auto moet zijn om dit tekunnen controleren.

Om goed onder de auto te komen verzin ik wel iets voor. Maar hoe zou ik het kunnen zien?


je zal er onder moeten gaan liggen en dan voelen of er speling zit in je cardanas dit zou je kunnen doen door tekijken of je hem op en neer kunt halen (kijken op speling) als dat zo is moet je kijken waar de speling zit (cardanas zelf of het ophang lager) p.s. ff fototje van maken als dat lukt kan ik het makkelijker uitleggen
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Update: Ik heb even onder de auto gelegen en kan niet echt speling op verschillende delen vinden.
Als ik tijd kan vinden zal ik hem naar de garage brengen.
Als ik weet wat het is, laat ik dat zeker nog weten.
 

marcel

Nieuw hier
25 jan 2011
15
0
0
Bijna zeker het tussenlager van de aandrijfas.
Zeer goedkoop op te lossen door een krik onder het tussenlager te zetten en het ovaal te drukken.
Natuurlijk wel met gevoel en niet met geweld.
Succes
Marcel
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij heb ik dat bij meerdere is200 wel lichtjes gevoeld.... maar we zijn benieuwd :) hou ons op de hoogte !
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
marcel zei:
Bijna zeker het tussenlager van de aandrijfas.
Zeer goedkoop op te lossen door een krik onder het tussenlager te zetten en het ovaal te drukken.
Natuurlijk wel met gevoel en niet met geweld.
Succes
Marcel



Dit zou ik niet doen! De speling die je opheft komt daarna veel erger terug. Een lager wat speling heeft of herrie maakt moet je gewoon vervangen. Hier zijn geen andere oplossingen voor!



gr. koen
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Hij is er al 2x voor weggeweest(garantie). Volgens de Toyota dealer in Ede waar ik hem gekocht heb is het normaal bij deze auto. Volgens hun hebben ze deze info van de Lexus dealer. Naar mijn mening hoort het niet bij een auto van dit caliber.... :neutral: