Sjeefs IS

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Dit is mijn Lexus IS200 uit '2000.





Ik ben langzaam aan deze een beetje aan het upgraden ;

Tot nu toe :

- HID in mijn koplampen.
- LED Mistlampen.
- GROM audio BT unit ipv CD wisselaar.
- JL Audio Subwoofer ge?nstalleerd, audio feed vanaf achterspeakers met en line-driver.
- Achterspeakers verwijderd (worden tzt mischien vervangen maar eerlijk gezegd mis ik ze niet).

Te doen :

- HID in mijn mistlampen (die LEDs zijn me een beetje te zwak).
- Uitlaatsierstuk monteren (onderweg :))
- Voorportieren dempen/deadenen
- Voorspeakers upgraden (op zich zijn de factory speakers prima, wellicht beter als ik de deuren heb gedempt).
- Andere velgen
Ik heb 19" velgen op het oog, komen van een lexus GS. Weet niet of die eronder passen zonder wielkasten aanpassen en dergelijke fratsen.
Want daar heb ik nl geen zin in! Mocht iemand daar wat advies over hebben graag!
- Koplampunits laten polijsten. Misschien ergens van die zwarte units regelen of laten upgraden (ik zag hier ergens hele mooie in een topic!)
- Misschien wat subtiele sideskirts (ik wil graag gewoon onopvallend blijven, geen extreme bodykits ofzo) want ik heb wat roestplekjes op m'n dorpels.

Dat was het wel zo'n beetje :)

Greetz
Sjeef.
 
Laatst bewerkt:

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Mooi hoor ! Wij zijn ook nieuw hier met een IS200 :) Zal binnenkort ook eens een project topic starten !
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
385
122
43
Ik wel op internet, maar vrij krap en zal ongetwijfeld aanlopen
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
En misschien omlaag 😜
Ja, alleen was ik even aan het checken voor verlagingssetjes en word een beetje verdrietig van die prijzen :(
Gewoon tegen een rug om 'm wat lager te krijgen, really?


Waarom 19' ??!!
Ik ben nog nooit een is200 tegengekomen waar dat mooi opstaat.
Ik had hiervoor een A4 (sorry voor het vloeken), met 19s (van een RS4 volgens mij) en dat stond wel vet.
Weet niet of 19" overkill is voor m'n IS, Ik heb geen zin in wielkasten laten rollen enz. dus mischien is 18" beter.
Als iemand adviezen heeft hierover graag, ik zie allerlei moeilijke berekeningen enzo..

Eerst deze week ff een beurtje doen (nieuwe olie,oliefilter,interieurfilter,nieuwe bougies,K&N sportfilter),
en nieuwe remklauwen achter (trouwens een bitch om die dingen te pakken te krijgen lol),
heb net voor en achter nieuwe schijven en blokken.

Dus daarna kan ik weer een beetje aan optische upgrades gaan denken..
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Ja, alleen was ik even aan het checken voor verlagingssetjes en word een beetje verdrietig van die prijzen :(
Gewoon tegen een rug om 'm wat lager te krijgen, really?

je hebt ook leuke setjes van Koni, rond de 650euro. of alleen de veren kun je ook doen !
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! Dus je hebt ledjes in de mistlampen? welke heb je nou gemonteerd? Uitlaatsierstuk ook onderweg? waar heb je deze vandaan?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
en wat je wielen betreft... volgens mij heeft RoelVB deze al eens aangeschaft voor onder zn is200 maar die pastten niet ofzo...
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Erwin&Rowena;n149026 zei:
je hebt ook leuke setjes van Koni, rond de 650euro. of alleen de veren kun je ook doen !

Thnx, heb even gekeken en verlagingsveren zijn idd te doen! Eerst even andere velgen en dan het monster even een 3 centimetertjes droppen denk ik zo ;) Wat is een goed merk voor veren? Ik was aan het kijken naar Eibach's.


welkom hier! Dus je hebt ledjes in de mistlampen? welke heb je nou gemonteerd? Uitlaatsierstuk ook onderweg? waar heb je deze vandaan?


Thnx! Ja ik heb nu LED maar ga ze vervangen door HID. Die ledjes zijn een beetje te zwak IMO.

Ik heb er 1 gevonden op ebay, geloof uit Ierland. Als je een linkje wil PM me ff.
Was lastig omdat die uitlaatpijp 80mm is en er niet zo gek veel eindstukken zijn voor die diameter.
Vwb velgen, Ik denk dat ik gewoon 17" neem (Ik heb er al een paar gespot :sneaky:).. Als ik em verlaag ziet het het dan zoiezo al mooier uit,en weet ik tenminste zeker dat er niks gaat aanlopen e.d.
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ok, ik heb ook hid in de mistlampen, wilde juist wat LED's omdat ik het idee heb dat ze langer meegaan, maar kon ze niet vinden in de kleur dat ik toen wilde (goudgeel) dus dan maar de hid's erin gelaten... ik stuur je wel een pm
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Okee, update.. Hoopte vandaag een beurtje te doen maar m'n onderdelen zijn nog niet binnen (fijn die GLS :S), maar had wel m'n nieuwe klauwen en aangezien ik helemaal gek werd van het ge-kling-kling van losse blokken bij elk hobbeltje zijn die vandaag vervangen.. En nu geen gerammel meer.. Happyness all around. En geen mensen die me wazig aankijken als ik langsrij met m'n ge-klink-klink..


Reden van de losse blokken, oortje was afgebroken en dus moest de pin tijdelijk met een ziptie vast worden gezet.
Clipjes waren ook beide kanten pleite inmiddels dus blokken rammelden als een gek.


Nice and shiny.. Jammer dat ze waarschijnlijk in no time zwart zijn. Voor ga ik ook vervangen maar die ga ik eerst even spuiten. Voor deze was daar geen tijd voor aangezien ze echt vervangen moesten worden.


Lookin' good. Heb nieuwe velgen gekocht, volgende week even ophalen.. Iemand deze kopen?
Help Sjeef powdercoat his new wheels :)
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Valt op zich mee.. Het zijn geen originele klauwen (dat is inderdaad ergg duur!) maar ik heb ze in DE gevonden voor rond de Eur 100 p.s..
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Update-je.. Gisteren ff m'n grille matzwart gespoten.. Is redelijk gelukt :)
Probleem, nu wil ik zo snel mogelijk m'n koplampen zwartspuiten van binnen, en (laten) polijsten enne die HID lampen in m'n mistlicht (dit forum heeft een slechte invloed op mijn portomonnee!!).


Good prep is alles!!


Eindresultaat.. Ik zag dat meeste mensen hun kenteken blurren dus ik doe gezellig mee :)
Zoals te zien, koplampen moeten duidelijk gepolijst worden!

Oh, en ik heb m'n eindstuk ook gemonteerd..


On to the next! greetz
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Kleine update, vrijdag andere velgen gekocht.. vandaag even goed schoongemaakt want ze waren erg goor..
Moet even andere middenkapjes kopen met zo'n L erop ;) (het is weliswaar een Toyota maar dat hoeft niet iedereen te weten toch?)