Sleutel hulp gevraagd. distributieriem.

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Omdat ik binnenkort de riem wil vervangen, zou ik wel eens willen weten of hier op het forum
mensen zitten die daar ervaring mee hebben. en me eventueel willen assisteren, of gewoon iemand
wat na z'n tijd sleuteld.
ben bereid om er wel een stukje voor te rijden, en natuurlijk tegen betaling!!
Zelfde geld voor de kleppen, heb me laten vertellen dat dan de nokkenassen los moeten worden gemaakt?

mvg

Guino
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Hier alvast een montagehandleiding van de distributieriem en de waterpomp. De waterpomp kost een paar tientjes en is makkelijk mee te vervangen aangezien alles toch al open ligt.
http://my.is/forums/f221/diy-timing-belt-water-pump-348511/

Hier de montagehandleiding van de multiriem.
http://my.is/forums/f221/diy-install-serpentine-drive-belt-minutes-346845/

Misschien is het handig om te vermelden in welke regio je woont?


PS.
Meer handige handleidingen.
http://my.is/forums/f221/is300-maintenance-diy-info-extras-388657/
 
  • Leuk
Waarderingen: Erikzalm

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat kost die waterpomp dan PrtPrt? als je het over een paar tientjes hebt... Voor de Altezza denk ik niet dat het een paar tientjes zal zijn haha
 

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Houd wel rekening dat je krukaspoelie behoorlijk vast kan zitten.!!!

Orginele Waterpomp kost ?220.00 BRUTO dit is het nummer 16100-79285
Succes. :hi:

Nokkenassen hoeven niet los.
Kappen los halen en op tijd zetten en dan de spanner los gooien.

Succes. :hi:
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
@Mark81 Ik heb soms het gevoel dat ik de kleppen hoor tikken, en heb weer ergens gelezen dat het zeer belangrijk bij een lexus is dat deze goed staan. vroeger deed ik het zelf bij de bmw 325 e30. maar dat was makkelijk met de stel schroefjes. maar hier zullen het vast en zeker stelplaatjes zijn.

@PrtPrt, ik woon in Omgeving van maastricht, maar ben bereid naar die persoon heen te rijden, maar dan met het niet iemand zijn waar ik 200km ver voor moet rijden, en dan niet het gereedschap in huis heeft, zonder cement kun je geen huis bouwen zoals ze zeggen :D .
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Ik heb geen helaas niet meer de ruimte en middelen ervoor tegenwoordig.

Zo, daar had ik me wel in vergist qua prijs. Meen me te herinneren dat ik voor een Corolla uit '84 minder dan ?70,- euro kwijt was.
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
@ Green. Wil me eerst ff verdiepen in de kosten, en wat ik kwijt ben aan onderdelen totaal.
Denk dat er nog wel een maandje of 2 a 3 overheen gaat misschien zelf langer, maar wil graag weten
of er mensen zijn die eventueel willen bijstaan, of die ik bij kan staan ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hier de partnrs van de spullen wat je nodig bent:
Waterpump + gasket: 16100-79285 (zoals hierboven vermeld)
Crank seal: 90311-45015
Hydraulic Tensioner: 13540-70021
Idler: 13503-70080
Cam seal (with bolt): 04139-70010
Timing belt: 13568-79235
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Guinokuh zei:
Thanx! kan ik met die nummers ook ergens de prijzen opvragen, buiten de toyota of lexus dealer?

Dat weet ik niet, kijk maar op toyodiy.com staan meestal wat prijzen in dollars maar of ze actueel zijn geen idee
 

imported_l?on

Hoort erbij
28 aug 2011
48
0
0
de kleppen hebben geen klep stel plaatjes het is een shimless type er zit dus een bus over de klepveer en die bepaalt de klep speling dus als de klep speling afwijkt moet je de hele bus vervangen voor ??n die de goede maat is maar dit komt bijna niet voor, ik denk dat je geen kleppen hoef te stellen alleen controleren.
kijk maar op de deze link (werkt alleen in internet explorer niet in googel chrome) daar staat alles over de is200 en 300 http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_98-05/index.html
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Heel erg bedankt L?on. hier heb ik heel veel aan, had nog geen pdf file van het onderhoudt.
Zie wel dat het erg veel werk is, en doe dit pas als ik zover ben om alles in 1x te doen, groot onderhoudt, kleppen controleren en distributieriem.
Ik meld meld me als ik zover ben, en dan hoop ik dat er iemand is wat me wil bijstaan haha :D
 

imported_l?on

Hoort erbij
28 aug 2011
48
0
0
Guinokuh zei:
Heel erg bedankt L?on. hier heb ik heel veel aan, had nog geen pdf file van het onderhoudt.
Zie wel dat het erg veel werk is, en doe dit pas als ik zover ben om alles in 1x te doen, groot onderhoudt, kleppen controleren en distributieriem.
Ik meld meld me als ik zover ben, en dan hoop ik dat er iemand is wat me wil bijstaan haha :D

graag gedaan, ik hoor het wel als je hulp nodig heb.