sneeuw en de IS

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik kom inderdaad tegenstrijdige informatie tegenop de verschillende fora:

We called two Lexus service depts in Denver area and this is what they reported: Don't recommend putting chains on the IS250 back tires because the clearance between tires and shock struts is very small and the chains could damage the structure.

En dan ineens een winkel welke chains verkoopt voor de IS250:
http://www.etrailer.com/chains-2009_Lex ... 25%7C45~17

Ik zou even de dealer opbellen en vragen welke oplossingen er zijn, het kan toch niet zo zijn dat een IS250 geen kettingen om kan.

Indien je dit doet, zou je de informatie willen terugkoppelen?
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Re: Sneeuwkettingen

gpu zei:
Ik heb een IS250c, daar zitten standaard 255/40-18 (achter)velgen onder - nu vervangende Dotz Free ride Peak-velgen met winterbanden. Binnenkort ga ik ski?n in Oostenrijk en dan moet je toch zo'n setje sneeuwkettingen achterin hebben liggen (waar ze hopelijk blijven liggen). Ik vond bij de ANWB Pewag Snox Pro SXP570 sneeuwkettingen voor de juiste maat... vertelt de dame bij de kassa me vriendelijk na controle in de computer dat volgens Lexus het gebruik van sneeuwkettingen niet mogelijk is. Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen... iemand hier ervaring mee? Bedankt, Gerard

Ik heb winterbanden op m'n IS300, Good Year ultra grip, en ik ben er zeer tevreden over !
Ik heb deze set 3 jaar geleden gekocht toen ik naar de Monte Carlo historic ging kijken.
Over enkele dagen is het trouwens weer zo ver ;)
Op de cols in Zuid Frankrijk zijn winterbanden echt een must .
Ik heb toen ook sneeuwkettingen gekocht, maar heb ze nog niet nodig gehad.
Het is nu ook de 3e winter dat ze in Belgi? (en Nederland) goed van pas komen. Winterbanden zijn dikwijls het verschil tss rijden en glijden . . .
:rulez:
 

gpu

Nieuw hier
22 jan 2011
2
0
0
Geen sneeuwkettingen maar Spikes Spiders

Geen sneeuwkettingen maar Spikes Spiders

Het bleek toch niet zo simpel, hoewel prima opgelost. Gewone sneeuwkettingen kunnen niet op de IS250c met 18" wielen, want te weinig ruimte in wielkast. De dealer (Lexus Amsterdam) schrijft Spikes Spiders (Sport L) voor ? ? 629. Voor dat geld kun je natuurlijk ook het vliegtuig pakken. Ik heb ze op Marktplaats gevonden voor ? 50, dat sprak me meer aan (in 25 jaar wintersport 1x sneeuwkettingen nodig gehad). Wel kijken naar de juiste adapterset (nieuw ca ? 130 bij de NL importeur http://www.spikesspider.nl/ ). Je monteert tevoren een soort klik-kit op je velg, en als de sneeuwketting erom moet is het rits-rats klik. Enige nadeel? In elk geval bij een 250c betekent het een flinke aanslag op je bagageruimte.