- 23 jan 2022
- 863
- 526
- 93
Ok, het is niet in een Lexus, maar deze content wil ik jullie toch niet onthouden. Een legendarisch filmpje met Rob Slotenmaker op Zandvoort in fantastische omstandigheden 

Laatst bewerkt:

Oeps.... Ik heb de link toegevoegd.Kan ik ergens op klikken?
Begin ik oud te worden en snap ik het niet?
;-)
Of is er geen link toegevoegd?
![]()

O man, geen hoofdsteun, geen gordels, geen airbags, geen ABS, geen <alles wat de klap nog enigszins kan verzachten>.......Ok, het is niet in een Lexus, maar deze content wil ik jullie toch niet onthouden. Een legendarisch filmpje met Rob Slotenmaker op Zandvoort in fantastische omstandigheden
Onder wat minder gunstige omstandigheden (tijdens een zomerse toerwagenrace op Zandvoort) leidde dit tot zijn voortijdige dood (door niet tijdig opgemerkte olie op een verder kurkdroge weg).Ok, het is niet in een Lexus, maar deze content wil ik jullie toch niet onthouden. Een legendarisch filmpje met Rob Slotenmaker op Zandvoort in fantastische omstandigheden
Inderdaad zijn er naar weinig overeenkomsten met de auto's van nu. Er is een hoop verbeterd en dat gaat nog wel even door verwacht ik. Als we 20 jaar verder zijn dan ben ik benieuwd waar we dan staan.O man, geen hoofdsteun, geen gordels, geen airbags, geen ABS, geen <alles wat de klap nog enigszins kan verzachten>.......
Er is een hoop verbeterd!!
Helemaal mee eens maar ik denk dat echt heel veel mensen dit doen.Even my 2 cents: Ik vind het onverantwoord om tegenwoordig met sneeuw op zomerbanden de weg op te gaan. Bijna niemand heeft de ervaring van auto beheersing zoals Rob Slotemaker en je bent een gevaar voor jezelf, je passagiers en de medeweggebruikers. En ik denk dat de kosten van winterbanden niet opwegen tegen die risico's.
Ik had het ook alleen over om niet de weg op te gaan met zomerbanden in de sneeuw. All Seasons zijn de laatste jaren gelukkig veel beter geworden. Het is in ieder geval beter dan zomerbanden.In mān kilometervreter jaren reed ik van 1 April tot zeg 30 Oktober op zomerbanden en van 1 November tot 31 Maart op winterbanden.
Nu deze jaren al enige tijd achter ons liggen zijn het āall seasonā banden geworden.
Onze huidige EV staat op Michelin CrossClimate 2 rubber.
Ik heb die fout ƩƩn keer gemaakt. OP de oude IS200 had ik wel altijd winterbanden, maar met de huidige IS350 kon ik 'm gewoon laten staan als het gesneeuwd had, maar toen wilde ik toch even boodschappen gaan doen niet ver weg en alleen de eerste twee straten vanuit thuis waren niet sneeuwvrij. Ik had vooral moeite om stapvoets een bocht te maken om mijn eigen straat uit te komen. Ik had bijna de vuilnisophaler gevraagd om de kont de goeie kant op te duwen. Eenmaal op de grotere weg geen problemen meer, maar die eerste paar meters waren even zweten.Helemaal mee eens maar ik denk dat echt heel veel mensen dit doen.
Bij mij heet het trail mode en het werkt verbazend goed. Bij de rit vandaag had ik veel te veel lol op de weg en had ik een stuk omgereden met mijn zoon. Met het plakkaat ijs in de straat heeft de RX geen moeite. Het parkeren ging ook zeer makkelijk, de verhoging de oprit op kon ik zonder moeite nemen.Snowmodus geeft ook een sterk gereduceerd en vloeiender vermogen richting de aangedreven wielen.
Je moet echt je gaspedaal dieper intrappen.