Sneeuw en ijs

Ok, het is niet in een Lexus, maar deze content wil ik jullie toch niet onthouden. Een legendarisch filmpje met Rob Slotenmaker op Zandvoort in fantastische omstandigheden 😁

Ach, Henk Terlingen. Hij ging toch op een gegeven moment de Apollo volgen na Chriet?
Ja als je dat hebt meegemaakt ben je officieel oud.😂

• Haha
Waarderingen: Bobusa en Johno
ik heb nieuwe zomerbanden onder mijn gs300..na dinsdag met moeite te zijn thuisgekomen staat ie nu stil ..niet mee te rijden ook niet in de snowstand. gelukkig beschik ik nog over een daihatsu cuore , voorwiel aangedreven en op zomerbanden...geen centje pijn :-) ik denk dat het dus vooral de achterwiel aandrijving is die in combinatie met zwaar en veel vermogen dwars ligt :)

ik heb nieuwe zomerbanden onder mijn gs300..na dinsdag met moeite te zijn thuisgekomen staat ie nu stil ..niet mee te rijden ook niet in de snowstand. gelukkig beschik ik nog over een daihatsu cuore , voorwiel aangedreven en op zomerbanden...geen centje pijn :-) ik denk dat het dus vooral de achterwiel aandrijving is die in combinatie met zwaar en veel vermogen dwars ligt :)
AWD helpt zeker maar ook dan is het nu niet aan te bevelen om op zomerbanden de weg op te gaan. Sturen blijft een uitdaging en de remweg is ook significant langer dan op winterbanden. Daar doet een AWD niets aan. Het enige voordeel is dat je tractie hebt op vier wielen en dat je daarmee makkelijker wegkomt en wellicht iets beter in het spoor blijft.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
cuore heeft alleen voorwielaandrijving...is erg licht en geen centje pijn...net een test gezien met een vergelijking tussen zomer , all weather en winterbanden...het verschil was niet erg schokkend...en...veel mensen rijden bovendien nog op oude afgesleten winterbanden...ik ben 1 van die mensen die zeggen...voor die evt paar slechte dagen in het jaar ....in de test werd ook gezegt..winterbanden zijn voor koud weer niet perse voor sneeuw ontworpen .

Mijn IS staat ook op zomerbanden maar er is idd niet mee te rijden. Dat heb ik afgelopen zaterdag noodgedwongen nog moeten doen (we moesten toch op de een of andere manier thuis komen) maar nu staat de auto echt wel voorlopig stil.
Gelukkig kan dat qua werk e.d.

Wel ga ik vanmiddag preventief de accu even een uurtje aan de lader hangen. Wil geen risico lopen dat door de kou en de lange stilstand (kan zomaar 2 weken gaan worden) de accu het begeeft.

• Leuk
Waarderingen: wilcom2005 en Bobusa
Leuk de slipschool , als 14 jarig jongetje die elke zomer in Zandvoort zat *(1972) daar een beetje leren auto rijden van Jantje Lammer en Tonnie Zwanenburg en van mijnheer Rob zelf. Waren toen Simca 1000 die er op de slipschool reden.
Leuk om het terug te zien. :sneaky: ;) :cool:
O ja ik rijdt op All weather net terug van 2 weken vakantie en vooral in Duitsland veel door de sneeuw, ging prima op

Vredestein QUATRAC PRO+

Hier de GS ook nog op zomerbanden. Terwijl de winterbanden in de garage liggen. Ik heb het allemaal weer prima gepland....😂
Moeten nog op de velg. En de garagehouder was afgelopen 2 weken op wintersport. En toen ging het sneeuwen, en nog meer sneeuwen en kwam ik er niet meer op tijd tussen om de winterset voor elkaar te krijgen
Heb vervolgens maar gegokt......en verloren.
Nu staat de GS er al even zo bij, want er is niet mee te rijden:

IMG-20260107-WA0004.jpg